Testa Resident Evil 5
Hahaha! Sikka petitesser ni har! Själv har jag varken spelat någon demo. Jag har bara sett trailers och intervjuer och imorse så bokade jag re5 från min favoritsida och en till dualshock 3 dosa!
Mouahahhaa!
Gillar du RE4 så kommer du gilla detta eftersom det är RE4 i ny förpackning, gillar man därimot horror-survival med tidigare resident evil titlar och silenthill, så är detta inget för dig.
Måste man välja? Kan man inte gilla båda?
blir nog inget med tanke på att RE4 var en verklig besvikelse, visst det är ett bra actionspel men horror-känslan var som bortblåst... får nog hålla mig till tidigare delar (code veronica var utmärkt) eller leta efter nya skräckspel att sätta tänderna i
Spel är inte en hobby, Det är en livsstil
faaaaaaaaan, jag har ingen Hårddisk till boxen
Offtopic:
1300 spänn för 120 gig?. Kan ju undra varför M$ behöver sparka 5000 man med den prissättningen.
har tänkt fram och tillbaks ända sen jag köpte min box på att köpa denna hårddisk, men priset är liksom mer än halva priset på xboxen.. arcade versionen
känns jävligt dyrt
gillar re5. Som 4:an fast med lite nytt. klart köp. ^^
å gillar att dom gott över mer till action ne stel seg skräck som i 1-3.
ha dome kört samma stela vinklar (som var stämningafulla men endå) så hade serien sten dött.. tycker det vart mycket bättre med ändringarna som gordes till 4:an å är bara glad att det inteändras för mycket. men till 6:an som garanterat blir av är ju capcom after all xD så fort komma på nå nytt spel mässigt nåt i still med re5 möter silent hill skulle ju inte skada kanske ^^
Offtopic:
1300 spänn för 120 gig?. Kan ju undra varför M$ behöver sparka 5000 man med den prissättningen.
har tänkt fram och tillbaks ända sen jag köpte min box på att köpa denna hårddisk, men priset är liksom mer än halva priset på xboxen.. arcade versionen
känns jävligt dyrt
Microsoft hade ju ett erbjudande om att man skulle kunna köpa 20 gigare för typ 200 spänn i förberedelse för nyuppdateringen av live. Vet inte hur länge den höll i sig och om den fortfarande är öppen.
Videomupp
Förbokade spelet för över 2 årsen så...Och demot var helt otroligt. Sitter och funderar hur femman ska sluta... blir nog nån twist.
Offtopic:
Bha, jag funderar fortfarande varför varken microsoft eller sony kör på online saves. Borde båda kunna tjäna fetdegen på dom slappa vandalera.
X antal gig storage för X antal kr per månad. Kör dom. Bara att lägga serverna separat från deras andra skräp så tjänar dom degen på singelplayer lirarna också.
Visst; hjälper väl inte direkt för DL content men sparar fortfarande plats plus att man skulle kunna använda sina saves hos polare och liknande.
Vore förjävla bra och inte så klurigt att genomföra.
gillar re5. Som 4:an fast med lite nytt. klart köp. ^^
å gillar att dom gott över mer till action ne stel seg skräck som i 1-3.
ha dome kört samma stela vinklar (som var stämningafulla men endå) så hade serien sten dött.. tycker det vart mycket bättre med ändringarna som gordes till 4:an å är bara glad att det inteändras för mycket. men till 6:an som garanterat blir av är ju capcom after all xD så fort komma på nå nytt spel mässigt nåt i still med re5 möter silent hill skulle ju inte skada kanske ^^
Om man älskade tidigare RE spel kan man omöjligen tycka att 4:an är lika bra eller bättre för då har man egentligen inte älskat spelen så värst mycket då 4:an motsvarar allt som inte Resident evil är. Det handlar om så mycket mer än kameran, jag förstår att kameran kanske inte uppskattades av alla men ta då en titt på Silent hill 5. Ett spel som fått sitt stridsystem/kamera mycket förbättrad men ändå lyckats hålla kvar det som gjorde silent hill till silent hill.
Tidigare RE spel var utan tvekan survival horror. Det gick ut på att lösa pussel och ta sig an spelet på rätt sätt, att ta rätt vägar och att döda zombies effektivt var livsviktigt speciellt på svårare svårighetsgrader. Ammunitionen var sällsynt speciellt till de allra bästa vapnen och man kunde inte gå lös hur som helst. Bossarna var häftiga, intressanta och framförallt farliga och de vanliga fienderna vara lika så. Storyn var oftast häftig och det fanns ofta mer än ett slut samt olika vägar som ledde till olika saker.
RE4 då? I RE4 har de helt slängt ut survival faktorn och större delen av horror också. Nu har vi ett action horror game eller helt enkelt bara ett action game. pusslen är få ( nästintill helt borta) och det handlar mest om att kunna skjuta snabba headshots. Ammunitionen fanns i överflöd för det mesta, det fanns aldrig någon fråga om att inte använda ett hagelgevär på enskilda zombies utan det var bara att skjuta på. Möjligheten att kunna köpa/uppgradera vapen var kanske inte helt fel men passade verkligen inte in sen sättet det presenterades på var enbart horribelt. Bossarna var löjliga och tråkiga i 90% av fallen ( monstret på sjön var rätt häftigt medans "LOTR trollet" var patetiskt). De vanliga fienderna var något ofattbart tråkiga och verkligen inte skrämmande på något sätt utan de var bara jobbiga att slåss mot då var 3:e tvunget skulle ha en parasit som tröttnat på att bo i kroppen. Storyn vill jag inte ens tala om, karaktärerna var fruktansvärt löjliga och hela storyn kändes väldigt fel och opassande för ett RE spel.
Nej kan säkert skriva mer om jag skulle orkat men det får räcka. Det enda faktumet att RE4 sålde så bra var för att de ändrade spelet från att vara ganska nischat till att vara ett spel som precis varenda en person över 10 år skulle vilja köpa.
Fan ser fram emot detta!
Fattar inte varför alla jämför så mycket, jag gillar alla Resident Evil (knappast pallat å spela dom gamla RE idag) men samtidigt, som jag sagt innan till alla retro lovers här inne så går ju spelfysik å teknologi framåt så att sitta å förvänta sig att allt ska ha samma feel år efter år är lite naivt enligt min mening.
Jag förväntar mig inte ett klassiskt RE spel av 5an, av uppenbara skäl, men jag är ganska säker på att jag kommer att gilla det oavsett.
Ja, det här kan ju bli bra så fort capcom får nyheterna att människor i regel (och speciellt soldatkillar) kan gå och skjuta samtidigt. Och att tekniken för att göra något skrämmande är att
1) Inte göra spelet i dagsljus
2) Inte ta bort zombierna och ersätta dom med vanliga människor
Jävla sopor
Ja, det här kan ju bli bra så fort capcom får nyheterna att människor i regel (och speciellt soldatkillar) kan gå och skjuta samtidigt. Och att tekniken för att göra något skrämmande är att
1) Inte göra spelet i dagsljus
2) Inte ta bort zombierna och ersätta dom med vanliga människor
Jävla sopor
Jag måste nog vara grinolle och hålla med den negativa skaran. Körde den japanska demon för x antal veckor sedan och var INTE imponerad. Fjärde spelet var som många sa - ett steg bort från Resident Evils tidigare creepy creepy känslor och var betydligt mer inriktat på action. Men det var ett bra spel, även om jag själv (som många, många andra) föredragit ett som hållit sig till föregångarnas premisser.
DÄREMOT så verkade demon i 5:an vara totalt... värdelös. Var ärligt talat ledsen när jag spelat det.
Inga känslor. Ingenting.
Var är skräck känslan?
Demot var då riktigt skoj. Speciellt i co-op. Körde man ensam så var det tydligen anarki när det gällde items då Sheva sprang runt och plockade på sig allt medans jag försökte hålla mig till liv Men nog hjälpte hon till en hel del ändå.
Resident Evil 5 kommer bli ett riktigt roligt action spel, men som Resident Evil spel kommer det inte alls vara lika kul.
Mucha shaka paka
Fan ser fram emot detta!
Fattar inte varför alla jämför så mycket, jag gillar alla Resident Evil (knappast pallat å spela dom gamla RE idag) men samtidigt, som jag sagt innan till alla retro lovers här inne så går ju spelfysik å teknologi framåt så att sitta å förvänta sig att allt ska ha samma feel år efter år är lite naivt enligt min mening.
Så vad du säger är att man inte kan göra ett survival-horror spel tackvare teknologin eller spelfysik? För vad många stör sig på är att det inte är ett survival-horror spel längre utan ett action spel, och det har absolut INGET med retro att göra.
Jag har varit ett RE fan sedan första släpptes på 90-talet och har varit fast sedan dess. Jag har spelat precis alla spel (förutom sugiga "railshooters" och outbreak spelen) och klarat av dom.
Jag älskade re4 och jag kommer älska detta spel. Mestadels för storyn.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Ja det är bara att inse att den gamla tiden är just gamla... Vi får hoppas att dom gör några shyssta remakes istället på dom gamla hederliga RE0-3
JAg tycker i o f s att 4:an var hur bra som helst ändå om man bortser från dom tidigare spelen.. och jag gillar 5:an med.
Men visst saknar man spelupplägget från dom tidgare spelen... men man får nog se det som det är...
Fast Å andra sidan vilket gnäll hade det blivit om dom hade gått tillbaka...
Allt tjat om nytänkande med mera...
Ja ja ni förstår nog... Hoppas på att det blir ett bra spel RE5 i allafall...
Jag har förbokat det sen länge så...
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Fan ser fram emot detta!
Jag förväntar mig inte ett klassiskt RE spel av 5an, av uppenbara skäl, men jag är ganska säker på att jag kommer att gilla det oavsett.
Ja jag håller med... Jag väntar med stor iver på detta med!!!
Den som har flest prylar när han dör vinner!
Ni som gnäller att ni vill ha gamla RE spelen, sen gnäller ni på kontrollerna att man inte kan skjuta och gå samtidigt. Vad jag minns så var det exakt likadant i 1-3an, man stog still när man sköt??? Hur ska ni ha det egentligen?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)