Testa Resident Evil 5

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ni som gnäller att ni vill ha gamla RE spelen, sen gnäller ni på kontrollerna att man inte kan skjuta och gå samtidigt. Vad jag minns så var det exakt likadant i 1-3an, man stog still när man sköt??? Hur ska ni ha det egentligen?

Ja för de gamla RE spelen återspeglas ju enbart av möjligheten att inte kunna gå och skjuta samtidigt...

Medlem

Exakt, det suger att inte kunna gå och skjuta samtidigt när spelets grafik gör intryck av att man borde kunna det. (så upplever jag det iaf). Kommer väl ändå bli ett köp men stör mig på att de ska envisas med sånt år 2009.

Medlem

Spelade co-op med en polare hur kul som helst. Jag tror oavsett hur mycket det skiljer sig från tidigare RE-spel att det kommer bli ett kanonspel. Men jag hoppas verkligen på att det kommer finnas "pussel" med i slutversionen. Att det inte är med i demot tycker jag är lätt att förstå.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Har inte spelat dom tidigare spelen men demot var inte särskilt roligt.

KoP
Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Jakob999:
Skrivet av ghoül:

faaaaaaaaan, jag har ingen Hårddisk till boxen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=78954

Offtopic:
1300 spänn för 120 gig?. Kan ju undra varför M$ behöver sparka 5000 man med den prissättningen.

har tänkt fram och tillbaks ända sen jag köpte min box på att köpa denna hårddisk, men priset är liksom mer än halva priset på xboxen.. arcade versionen

känns jävligt dyrt

http://www.webhallen.com/prod.php?id=92718

Skrivet av HaZe303:

Ni som gnäller att ni vill ha gamla RE spelen, sen gnäller ni på kontrollerna att man inte kan skjuta och gå samtidigt. Vad jag minns så var det exakt likadant i 1-3an, man stog still när man sköt??? Hur ska ni ha det egentligen?

Jo men då kom det nån slentrianzombie då och då inte 15 st från alla håll... att då inte kunna gå framåt när kniven bara når i en 3 cm radie när man står o viftar är det ju dömt o misslyckas... för o inte tala om o kunna backa när leatherface kommer med en motorsåg och börjar såga en i halsen......


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MillionStylez:

Fan ser fram emot detta!

Fattar inte varför alla jämför så mycket, jag gillar alla Resident Evil (knappast pallat å spela dom gamla RE idag) men samtidigt, som jag sagt innan till alla retro lovers här inne så går ju spelfysik å teknologi framåt så att sitta å förvänta sig att allt ska ha samma feel år efter år är lite naivt enligt min mening.

Så vad du säger är att man inte kan göra ett survival-horror spel tackvare teknologin eller spelfysik? För vad många stör sig på är att det inte är ett survival-horror spel längre utan ett action spel, och det har absolut INGET med retro att göra.

Inte du nu igen!

Mr. allt som inte är Old-School är skit.

Allt som innebär något nytt eller någon form av förändring är negativt för dig va?

Du är som ett litet sandkorn i mitt öga.

Kommer nog bli en jävla katt & råtta lek med dig framöver.

haha du kände dig träffad av retro kommentaren där va?

hade en känsla av att du skulle göra det.

tråkigt för er att ni är så besvikna bara. själv så är jag ganska öppen för nytänkande och som jag sagt innan så blir jag inte så överraskad av denna förändring vilket ni inte heller borde vara med tanke på alla hype som vart omkring spelet under väldigt lång tid, döööhhhh.

skicka era klagomål till Capcom eller bojkotta RE serien här inne får ni inget gjort ändå.

MFZ
Medlem

seriöst... va ere för kass framerate.. fick ju ep bara av att spela i 2 minuter.

annars.. verkar d helt ok, men hade vart najsare om det utspelade sig på natten... ett soligt afrika känns inte så stämningsgivande.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Ni som gnäller att ni vill ha gamla RE spelen, sen gnäller ni på kontrollerna att man inte kan skjuta och gå samtidigt. Vad jag minns så var det exakt likadant i 1-3an, man stog still när man sköt??? Hur ska ni ha det egentligen?

Kass jämförelse. Inte alls samma typ av actionmoment. Dom gamla spelen hade fasta kameravinklar, den kontrollmetoden funkade utmärkt på den tiden. Helt annan sak nu när det är mer eller mindre ett renodlat 3rd-person-shooter.

Hur fel hade det inte känts om man tvingades stå still i t.ex Gears of War, eller Dead Space så fort man höjde vapnet. Jag för min del hade avskytt det.

Allt känns stelt. Springa till en position, skjuta... springa 10 steg till en annan position, skjuta. Kan inte ens smyga runt ett hörn med höjt vapen. För mig känns det lite som dom gamla spelen när man bara styrde ett sikte, och det poppade upp måltavlor i bakgrunden.

För mig känns det helt fel iallafall och det är den största anledningen till att jag inte kommer köpa RE5.

Medlem

Vem vill spela som en ful steroidjunkie? Dom har ju förstört hela känslan med spelen.

Chris ser ut som han knapprat piller dom senaste åren!!?? Ser så jävla ful ut tycker jag.


signatur

Den som vet vet.

123
Skriv svar