Multiplayertrailer från Dawn of War II

Medlem

Tja... I mina ögon har Dawn of War alltid varit bättre än Starcraft, och Warcraft III, och jag tror definitivt att jag kommer ha hundra gånger roligare med Dawn of War 2 än med Starcraft 2.

Kan så vara att SC2 kommer vara bäst säljande, (med hälften av alla sålda kopior koncentrerade till Sydkorea ), men jag kommer ändå inte ens fundera på att köpa det innan det finns i REA-korgarna. På tok för stressigt micromanagement för att jag ens ska hinna ha kul.

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av beersgarden:

Bra där Deadflag; inget understryker ett påstående lika bra som att spamma det, retorik på hög nivå:)

För övrigt tycker jag att du har fel; har alltid föredragit Warhammer även om Starcraft är ett bra spel...

Bra där beersgarden att ditt resonerande djup åskådliggörs genom att det enda du bygger ditt resonemang på är mitt misstag att jag råkade trycka på skicka två gånger. Mitt resonemang gick ut på att warhammer-fanboys alltid säger att deras spel ska bli så mycket bättre än Blizzards motsvarigheter. Medan verkligheten säger något annat, se till exempel Warhammer: Online vs World of Warcraft där de flesta gått tillbaks till WoW som ändå är 4 år äldre än WAR. Eftersom du inte presenterar något argument som bevisar motsatsen till mitt argument är din retoriska nivå botten.

Går inte riktigt att jämföra spelen på det viset, då Warhammer-spelen har ett antal olika utvecklare. Och i detta fall är det Relic som utvecklar DoWII, en av de absolut bästa utvecklarna inom RTS-genren.

I vilket fall som helst tror jag mer på DoWII då det konceptet lockar mig mer än det Blizzard gör med SC2. Jag kommer nog uppskatta båda spelen, men DoWII ser ut att bli favoriten.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

sai
Medlem

Om vi nu ska prata fanbois så låter du rätt mycket som en Blizzard fanboy Deadflag :). Inte bra att kasta sten i glashus ^^.

Medlem
Skrivet av sai:

Om vi nu ska prata fanbois så låter du rätt mycket som en Blizzard fanboy Deadflag :). Inte bra att kasta sten i glashus ^^.

Måhända men mina resonemang bygger på empirisk verklighet. Det vill säga att Blizzard alltid kommer att göra bättre spel än Relic eller andra Warhammer-utvecklare.

Inaktiv
Skrivet av Verity:

Det ser rätt coolt ut, dock så känns alla andra rts så primitiva jämfört med SupCom

Instämmer, SupCom är förbannat kul och mycket svårare, enligt mig, än alla andra RTS som finns idag.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Måhända men mina resonemang bygger på empirisk verklighet. Det vill säga att Blizzard alltid kommer att göra bättre spel än Relic eller andra Warhammer-utvecklare.

Och hur kan du få fram ett empiriskt och fortfarande försvarbart bevis om ett händelseförlopp när det finns så himla få delar att jämföra?

Man ska aldrig säga "aldrig", men man ska aldrig säga "alltid" heller. Dessutom så hur roligt folk än har med ett spel, vem som gör spelet, etc., följer inte riktigt fysikens lagar på ett genom ett matematiskt beräkningsbart händelseförlopp, så vi ska nog skippa allt för stora ord

sai
Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av sai:

Om vi nu ska prata fanbois så låter du rätt mycket som en Blizzard fanboy Deadflag :). Inte bra att kasta sten i glashus ^^.

Måhända men mina resonemang bygger på empirisk verklighet. Det vill säga att Blizzard alltid kommer att göra bättre spel än Relic eller andra Warhammer-utvecklare.

1) Alltid är en lång tid.
2) Blizzard gör populärare spel, vilket inte automatiskt är det samma som bättre spel.

Medlem
Citat:

Och hur kan du få fram ett empiriskt och fortfarande försvarbart bevis om ett händelseförlopp när det finns så himla få delar att jämföra?

Man ska aldrig säga "aldrig", men man ska aldrig säga "alltid" heller. Dessutom så hur roligt folk än har med ett spel, vem som gör spelet, etc., följer inte riktigt fysikens lagar på ett genom ett matematiskt beräkningsbart händelseförlopp, så vi ska nog skippa allt för stora ord

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

Medlem

Vet inte om jag behöver ange så mycket resonemang bakom mitt uttalande; du säger att alla är överrens om att Blizzard gör bäst produkter, uppenbarligen har du fel då iaf jag inte håller med. Även om det bara handlar om en smaksak från min sida så håller inte ditt argument längre... Sen vet jag inte om jag skulle vilja kalla dina argument för "empiriskt underbyggda" då det är svårt att definiera vad misslyckas innebär, pratar vi om vad folk köper eller vad folk tycker om? De behöver nödvändigtvis inte gå hand i hand.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Citat:

Och hur kan du få fram ett empiriskt och fortfarande försvarbart bevis om ett händelseförlopp när det finns så himla få delar att jämföra?

Man ska aldrig säga "aldrig", men man ska aldrig säga "alltid" heller. Dessutom så hur roligt folk än har med ett spel, vem som gör spelet, etc., följer inte riktigt fysikens lagar på ett genom ett matematiskt beräkningsbart händelseförlopp, så vi ska nog skippa allt för stora ord

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

I ditt tycke, ja. Själv tycker jag inte Blizzards senaste kreationer (WC3 och WoW) har varit något speciellt. Och även om jag älskade Starcraft tror jag inte att tvåan har något direkt att sätta emot DoWII, inte i mina ögon i alla fall.

Och bara för att klargöra det... Jag är absolut ingen Warhammer-fanboy. Normalt bryr jag mig inte alls Warhammer-universumet, däremot är jag ett stort fan av Relic och deras spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av sai:

Om vi nu ska prata fanbois så låter du rätt mycket som en Blizzard fanboy Deadflag :). Inte bra att kasta sten i glashus ^^.

Måhända men mina resonemang bygger på empirisk verklighet. Det vill säga att Blizzard alltid kommer att göra bättre spel än Relic eller andra Warhammer-utvecklare.

Något så subjektivt som personlig smak rimmar i mina öron verkligen otroligt illa med empirisk verklighet. Hur tänker du?

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

Ehum... Vårda språket.

Blizzard har aldrig "misslyckats" i försäljning eller popularitet, men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?

Det är ungefär lika illa som att påstå att Darin, schlagerartister och valfritt Dansband är kvalitetsmusik bara för att de säljer bäst i Sverige.

Eller för den delen global populism. En miljard indier kan inte ha fel. Ersätt biofilmerna med Bollywood-musikaler.

Populism har och kommer aldrig vara ett kvalitetsmått, utan helt enkelt bara populism.
Blizzard är mästare på hype och marknadsföring. De kan även finslipa produktionen av ett spel, så att till och med totala nybörjare lätt kan ta till sig MMO-träsket.
Uppskatta Blizzard för deras PR-maskineri och polerings-expertis, men förvänta dig aldrig något nyskapande från dess gigantiska mjölkkossor.

Du tror väl inte på fullaste allvar att World of Warcraft är världens mest lönsammaste spel för att det är det bästa av alla nuvarande spel? Att det ens skulle vara bättre än andra MMORPG?
Nä, trodde inte det heller.

Så kom ut ur din mainstream-grotta och gråt ut. Världen är så mycket större utanför Sundbyberg....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Deadflag:

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

Ehum... Vårda språket.

Blizzard har aldrig "misslyckats" i försäljning eller popularitet, men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?

Det är ungefär lika illa som att påstå att Darin, schlagerartister och valfritt Dansband är kvalitetsmusik bara för att de säljer bäst i Sverige.

Eller för den delen global populism. En miljard indier kan inte ha fel. Ersätt biofilmerna med Bollywood-musikaler.

Populism har och kommer aldrig vara ett kvalitetsmått, utan helt enkelt bara populism.
Blizzard är mästare på hype och marknadsföring. De kan även finslipa produktionen av ett spel, så att till och med totala nybörjare lätt kan ta till sig MMO-träsket.
Uppskatta Blizzard för deras PR-maskineri och polerings-expertis, men förvänta dig aldrig något nyskapande från dess gigantiska mjölkkossor.

Du tror väl inte på fullaste allvar att World of Warcraft är världens mest lönsammaste spel för att det är det bästa av alla nuvarande spel? Att det ens skulle vara bättre än andra MMORPG?
Nä, trodde inte det heller.

Så kom ut ur din mainstream-grotta och gråt ut. Världen är så mycket större utanför Sundbyberg....

Tänkte skriva något i stil med det men jag antar att det inte finns empiriska bevis för dina ord och därför lär Deadflag knappast läsa inlägget. ;>

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Deadflag:

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

Ehum... Vårda språket.

Blizzard har aldrig "misslyckats" i försäljning eller popularitet, men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?

Det är ungefär lika illa som att påstå att Darin, schlagerartister och valfritt Dansband är kvalitetsmusik bara för att de säljer bäst i Sverige.

Eller för den delen global populism. En miljard indier kan inte ha fel. Ersätt biofilmerna med Bollywood-musikaler.

Populism har och kommer aldrig vara ett kvalitetsmått, utan helt enkelt bara populism.
Blizzard är mästare på hype och marknadsföring. De kan även finslipa produktionen av ett spel, så att till och med totala nybörjare lätt kan ta till sig MMO-träsket.
Uppskatta Blizzard för deras PR-maskineri och polerings-expertis, men förvänta dig aldrig något nyskapande från dess gigantiska mjölkkossor.

Du tror väl inte på fullaste allvar att World of Warcraft är världens mest lönsammaste spel för att det är det bästa av alla nuvarande spel? Att det ens skulle vara bättre än andra MMORPG?
Nä, trodde inte det heller.

Så kom ut ur din mainstream-grotta och gråt ut. Världen är så mycket större utanför Sundbyberg....

"men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?" Var har jag skrivit det? Säg var någonstans jag hävdar att Blizzards spel är bra för dom säljer bra. Vad jag sa är att dom aldrig misslyckats och att deras spel är populära.

Sen din liknelse med schlagermusik och Darin är ju ganska löjlig. Om du inte ens kan erkänna att Blizzard gör kvalitetsprodukter som går utanför vad som kan hävdas vara motsvarigheten till Darin inom PC-spelsbranschen så vet jag inte vad jag ska säga för att övertyga dig. Som sagt jag har inte ens argumenterat utifrån att Blizzard säljer mest så hela din argumentation faller på att du tycker att din egen argumentation är förträfflig.

Angående din liknelse med Bollywood så tycker jag också den är löjlig. Man kan vara populär men ändå göra kvalitetsprodukter. En liknelse med Legendary Pictures som gjort nya Batman-filmerna är väl mer passande. Men som sagt du verkar mer vilja visa din egen förträfflighet istället för att argumentera mot något jag verkligen skrivit.

Sen skulle jag vilja påstå att WoW visst är det bästa MMO:t som finns idag. Och ja det kommer alltid finnas de som hävdar motsatsen. Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket.

Men som sagt hela din argumentation bygger på något jag inte ens sagt, så detta känns inte så givande.

ps. Ett tips till framtida argumentation: En debattör som i sina egna inlägg besvarar sina egna frågor till debattmotståndaren kommer aldrig bli en bra debattör. ds.

sai
Medlem
Skrivet av Deadflag:

"men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?" Var har jag skrivit det? Säg var någonstans jag hävdar att Blizzards spel är bra för dom säljer bra. Vad jag sa är att dom aldrig misslyckats och att deras spel är populära.

Sen skulle jag vilja påstå att WoW visst är det bästa MMO:t som finns idag. Och ja det kommer alltid finnas de som hävdar motsatsen. Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket.

Du skrev att Blizzard gör bättre spel och hänvisade till en empirisk verklighet (vilket du inte kan säga förresten, empirisk = grundad på erfarenheten). Det enda jag kan komma på som skiljer sig objektivt mellan Blizzards spel och olika Warhammerutvecklare är att blizzards spel är populärare, dvs säljer mer. Därav slutsatsen att du tycker Blizzard gör bättre spel för att de säljer mer. Rätta oss gärna om vi har fel, men i så fall får du specifiera lite mer noggrant vad du menade med bättre spel och din hänvisning till empirisk verklighet.

WoW är det mest populära MMORPG:et idag. Sen kan jag direkt säga att det är bland det sämsta som finns bland MMORPG när det gäller PvP där det enbart finns halvmesyrer implementerade ovanpå ett PVE-MMORPG och där all mening har tagits bort förutom för att grinda gear.

Medlem

Sen är det svårt att säga att något är bättre än något annat om de inte är till för EXAKT samma sak. DoW2 och SC2 har inte EXAKT samma publik, alltså är de ojämförbara.

Att jämföra t.ex. Warhammer Online och WoW är som att jämföra bananer och apelsiner. Visst, båda är frukt, men sen då?

Medlem
Skrivet av sai:
Skrivet av Deadflag:

"men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?" Var har jag skrivit det? Säg var någonstans jag hävdar att Blizzards spel är bra för dom säljer bra. Vad jag sa är att dom aldrig misslyckats och att deras spel är populära.

Sen skulle jag vilja påstå att WoW visst är det bästa MMO:t som finns idag. Och ja det kommer alltid finnas de som hävdar motsatsen. Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket.

Du skrev att Blizzard gör bättre spel och hänvisade till en empirisk verklighet (vilket du inte kan säga förresten, empirisk = grundad på erfarenheten). Det enda jag kan komma på som skiljer sig objektivt mellan Blizzards spel och olika Warhammerutvecklare är att blizzards spel är populärare, dvs säljer mer. Därav slutsatsen att du tycker Blizzard gör bättre spel för att de säljer mer. Rätta oss gärna om vi har fel, men i så fall får du specifiera lite mer noggrant vad du menade med bättre spel och din hänvisning till empirisk verklighet.

WoW är det mest populära MMORPG:et idag. Sen kan jag direkt säga att det är bland det sämsta som finns bland MMORPG när det gäller PvP där det enbart finns halvmesyrer implementerade ovanpå ett PVE-MMORPG och där all mening har tagits bort förutom för att grinda gear.

Oj många som attackerar mig samtidigt, nu tar till och med sai rollen som attackerare fast det inte ens var dig jag debattera med - men okej. Jag kan väl visst säga empirisk = eftersom grundad erfarenhet visar att Blizzards spel är populärast. Populärast behöver väl inte alls bara betyda att det säljer mer. Det måste finnas något djupare, såsom kvalité, passion och äkta hantverk för att kunna locka till sig en sådan hängiven publik. Det har Blizzard, mer än någon annan PC-spels tillverkare. Sen får era gissningar stå för er, jag kan inte debattera utifrån era gissningar.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Sen är det svårt att säga att något är bättre än något annat om de inte är till för EXAKT samma sak. DoW2 och SC2 har inte EXAKT samma publik, alltså är de ojämförbara.

Att jämföra t.ex. Warhammer Online och WoW är som att jämföra bananer och apelsiner. Visst, båda är frukt, men sen då?

Ehh gör inte det demokratin helt omöjlig då i så fall? Moderaterna har inte exakt samma slags väljare som Socialdemokraterna, därmed kan vi inte mäta popularitet? Jag skulle hävda motsatsen. Konstigt resonemang återigen.

Medlem

"Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket." Är det också empirisk underbyggt?:)

Sen har du fel (iaf enligt de som lärde ut retorik här på universitetet när jag tog en kurs i det för några år sedan) om att man som debatör inte kan vara bra bara för att man svarar på sina egna frågor, för det kan man.

Det är ingen som attackerar dig, men däremot är de få som håller med dig i tråden och vi får argumentera mot dig om vi anser att du har fel.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

sai
Medlem
Skrivet av Deadflag:

Oj många som attackerar mig samtidigt, nu tar till och med sai rollen som attackerare fast det inte ens var dig jag debattera med - men okej. Jag kan väl visst säga empirisk = eftersom grundad erfarenhet visar att Blizzards spel är populärast. Populärast behöver väl inte alls bara betyda att det säljer mer. Det måste finnas något djupare, såsom kvalité, passion och äkta hantverk för att kunna locka till sig en sådan hängiven publik. Det har Blizzard, mer än någon annan PC-spels tillverkare. Sen får era gissningar stå för er, jag kan inte debattera utifrån era gissningar.

Nja, egentligen kan du inte säga emprisisk verklighet. Det är som att säga verkligheten grundad på erfarenheten (som kommer ifrån verkligheten) säger att [någonting].

Det är sant att det finns andra kvaliteer än hur mycket något har sålt för att avgöra att något är populärt. Men det resten av oss opponerade oss emot var att du satte ett likhetstecken mellan populärt och bättre. Det första är ett objektivt faktum, det andra är ditt subjektiva tyckande.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

"Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket." Är det också empirisk underbyggt?:)

Sen har du fel (iaf enligt de som lärde ut retorik här på universitetet när jag tog en kurs i det för några år sedan) om att man som debatör inte kan vara bra bara för att man svarar på sina egna frågor, för det kan man.

Det är ingen som attackerar dig, men däremot är de få som håller med dig i tråden och vi får argumentera mot dig om vi anser att du har fel.

Nu argumenterar du för någon annan istället för dig själv, det är väl ett tydlig tecken på att attackera och inte debattera. Jag hade inte den diskussionen med dig. Sen är det givetvis ett hälsosamt tecken om man kan svara på sina egna frågor. Men vad snubben gjorde var att först fråga mig nåt och sen i meningen efter svara själv och därmed hävda att jag hade svarat nekande på hans fråga - utan att jag ens fått chans att svara. Ta upp det med din retorikprofessor du.

Medlem
Skrivet av sai:
Skrivet av Deadflag:

Oj många som attackerar mig samtidigt, nu tar till och med sai rollen som attackerare fast det inte ens var dig jag debattera med - men okej. Jag kan väl visst säga empirisk = eftersom grundad erfarenhet visar att Blizzards spel är populärast. Populärast behöver väl inte alls bara betyda att det säljer mer. Det måste finnas något djupare, såsom kvalité, passion och äkta hantverk för att kunna locka till sig en sådan hängiven publik. Det har Blizzard, mer än någon annan PC-spels tillverkare. Sen får era gissningar stå för er, jag kan inte debattera utifrån era gissningar.

Nja, egentligen kan du inte säga emprisisk verklighet. Det är som att säga verkligheten grundad på erfarenheten (som kommer ifrån verkligheten) säger att [någonting].

Det är sant att det finns andra kvaliteer än hur mycket något har sålt för att avgöra att något är populärt. Men det resten av oss opponerade oss emot var att du satte ett likhetstecken mellan populärt och bättre. Det första är ett objektivt faktum, det andra är ditt subjektiva tyckande.

Jag trodde det här handlade om spel och inte om forskningsmetodik? Det brukar vara ett gott exempel på brist på dåliga argument om man går utanför ämnet såsom du. JAG HAR INTE SATT LIKHETSTECKEN MELLAN POPULÄRT OCH BÄTTRE, SÄG VAR JAG SAGT NÅGOT SÅDANT?

Nu lägger jag ner, det här var inte något roligt. Ni tar varandras ställen och debatterar inte utifrån de frågor jag hade med er. Det är ingen god mötesordning.

sai
Medlem
Skrivet av Deadflag:

Jag trodde det här handlade om spel och inte om forskningsmetodik? Det brukar vara ett gott exempel på brist på dåliga argument om man går utanför ämnet såsom du. JAG HAR INTE SATT LIKHETSTECKEN MELLAN POPULÄRT OCH BÄTTRE, SÄG VAR JAG SAGT NÅGOT SÅDANT?

Nu lägger jag ner, det här var inte något roligt. Ni tar varandras ställen och debatterar inte utifrån de frågor jag hade med er. Det är ingen god mötesordning.

Använd inte ord du inte förstår då :/.

Du har inte sagt det rätt ut, men kopplingarna finns där: Blizzard gör bättre spel, verkligheten bekräftar detta, det enda ifrån verkligheten som är ett faktum är att blizzards spel är populärare, dvs Blizzards spel är bättre för att de är populärare. Om du kan peka på något annat som kan tas som ett objektivt faktum och bryter kedjan så tar jag gärna tillbaka påståendet. Det var därför jag bad dig specifiera "empirisk verklighet" mer noggrant.

mvh

Medlem

Intressant att den med sämst argumentationsteknik klagar på de andras... Nåväl, spelet var det. Tycker det ser ut att bli kanon. Rent utav lite mer CoH över det hela. Jag gillar inte CoH sådär väldigt mycket - eller snarare så gjorde jag inte det. Har sakta men säkert vant mig mer och mer. Tycker inte om det lika mycket som DoW, men jag tror att DoW2 kommer att fungera bra. Lite lagom av båda delarna så att säga.

Ska bli intressant att se hur tyraniderna fungerar. Kommer nog sitta fast vid lilla fina Adeptus Astartes i tvåan också, men kul med lite variation i motståndet.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Nu argumenterar du för någon annan istället för dig själv, det är väl ett tydlig tecken på att attackera och inte debattera. Jag hade inte den diskussionen med dig. Sen är det givetvis ett hälsosamt tecken om man kan svara på sina egna frågor. Men vad snubben gjorde var att först fråga mig nåt och sen i meningen efter svara själv och därmed hävda att jag hade svarat nekande på hans fråga - utan att jag ens fått chans att svara. Ta upp det med din retorikprofessor du.

Ge dig, nu börjar det bli löjligt, tänker inte mata dig mer men lovar att hälsa min retorik*lektor* vad en retorisk fråga är, hon har säkert aldrig hört talas om begreppet innan:P


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Lamest thread ever.

Inaktiv

Roligt att det debateras så pass hårt om vilket som är bäst, orginalet eller plagiatet.... dvs warhammer är orginalet och starcraft är plagiatet.

Starcraft var egentligen menat att vara baserat på warhammer40k men blizzard fick aldrig loss licensen av workshop och vart tvungna att göra om spelet, därav likheterna.

Själv har jag gillat båda spelen väldigt mycket.
Men men, SC2 kommer sälja mer än DoW2 pga namnet.

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Deadflag:

Under över 10 års spelutveckling har Blizzard aldrig misslyckats, empiriskt hållbart händelseförlopp nog för mig.

Ehum... Vårda språket.

Blizzard har aldrig "misslyckats" i försäljning eller popularitet, men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?

Det är ungefär lika illa som att påstå att Darin, schlagerartister och valfritt Dansband är kvalitetsmusik bara för att de säljer bäst i Sverige.

Eller för den delen global populism. En miljard indier kan inte ha fel. Ersätt biofilmerna med Bollywood-musikaler.

Populism har och kommer aldrig vara ett kvalitetsmått, utan helt enkelt bara populism.
Blizzard är mästare på hype och marknadsföring. De kan även finslipa produktionen av ett spel, så att till och med totala nybörjare lätt kan ta till sig MMO-träsket.
Uppskatta Blizzard för deras PR-maskineri och polerings-expertis, men förvänta dig aldrig något nyskapande från dess gigantiska mjölkkossor.

Du tror väl inte på fullaste allvar att World of Warcraft är världens mest lönsammaste spel för att det är det bästa av alla nuvarande spel? Att det ens skulle vara bättre än andra MMORPG?
Nä, trodde inte det heller.

Så kom ut ur din mainstream-grotta och gråt ut. Världen är så mycket större utanför Sundbyberg....

"men vem har någonsin påstått att ett spel är bra bara för att det säljer flest exemplar?" Var har jag skrivit det? Säg var någonstans jag hävdar att Blizzards spel är bra för dom säljer bra. Vad jag sa är att dom aldrig misslyckats och att deras spel är populära.

Sen din liknelse med schlagermusik och Darin är ju ganska löjlig. Om du inte ens kan erkänna att Blizzard gör kvalitetsprodukter som går utanför vad som kan hävdas vara motsvarigheten till Darin inom PC-spelsbranschen så vet jag inte vad jag ska säga för att övertyga dig. Som sagt jag har inte ens argumenterat utifrån att Blizzard säljer mest så hela din argumentation faller på att du tycker att din egen argumentation är förträfflig.

Angående din liknelse med Bollywood så tycker jag också den är löjlig. Man kan vara populär men ändå göra kvalitetsprodukter. En liknelse med Legendary Pictures som gjort nya Batman-filmerna är väl mer passande. Men som sagt du verkar mer vilja visa din egen förträfflighet istället för att argumentera mot något jag verkligen skrivit.

Sen skulle jag vilja påstå att WoW visst är det bästa MMO:t som finns idag. Och ja det kommer alltid finnas de som hävdar motsatsen. Men det finns inte något spel som kunnat slå WoW i kvalitén och hantverket.

Men som sagt hela din argumentation bygger på något jag inte ens sagt, så detta känns inte så givande.

ps. Ett tips till framtida argumentation: En debattör som i sina egna inlägg besvarar sina egna frågor till debattmotståndaren kommer aldrig bli en bra debattör. ds.

Crazyfrog säljer också enormt bra. Vill du påstå att den är kvalite med?

Nej du - du är inte bättre än någon annan fanatiker. Jag har lirat alla THQ/Warhammer/Blizzard spelen - vill nog påstå att man hittar både bra och dåliga spel inom dessa 3 områden..dock anser jag speciellt Blizzard att vara överskattad. Tycker Company Of Heroes är betydligt roligare än Warcraft 3, men jag spelade Warcraft 1&2 i småbitar. Sen vad det gäller Warhammer RTS spelen så tycker jag Dark Omen är den jag gillat bäst.

Vad det gäller mmorpg spelen så lägger jag Warhammer före Warcraft - dock kan jag förstå att vissa föredrar warcraft.

Min poäng är att det här eviga tjatet om vilket som är bäst är fullständigt meninglöst. Jag har själv försökt få min son att förstå att vaniljglass är godare än chocklad...men smaken är som baken.

"Kvalite och hantverk"

Ännu en gång är det dina och resten av Warcraft spelarnas åsikter du tar upp. Inse fakta, alla kan inte tycka som du/er. Är det ni eller de andra som har fel? Faktiskt ingen av er.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det här är ett givet köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Nu lägger jag ner, det här var inte något roligt. Ni tar varandras ställen och debatterar inte utifrån de frågor jag hade med er. Det är ingen god mötesordning.

Trollet vart matat så mycket att det självdog?
Fantastiskt!


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar