Obehagliga sammanträffanden?
Visst har ni haft det? Sammanträffanden som är så obehagliga att ni inte kan somna på natten, att ni tex har tänkt på en gammal klasskompis lite och senare på dagen så har han dykt upp osv?
För mig har detta hänt ett par gånger, att jag bara tänkt på en rolig sak och så ser jag något sedan som påminner om den ganska rejält.
Tex när jag var yngre så åkte jag sånna fyrhjulingar till rollerblades fast med 2 hjul på var sida sådär old fashion. Tänkte på det en dag när jag vakna på morgonen, senare när jag åkte till jobbet så såg jag en unge åka på sånna, det va ganska sjukt.
En annan sak som hela tiden har en tendens att hända mig är upprepande av siffror. Elaka siffror dessutom.
För ungefär 1 år sedan så kom siffran 88 fram överallt, var jag en gick så kom 88 fram, det kunde vart på godisvikten, hur mkt det kosta, hur många kronor jag hade i fickan någon dag, eller bara 88or som stod uppskriva på väggar och sånt som jag la märke till.
Nu på två veckor har jag sett (seriöst nu) ungefär 10 bilar med siffran 666 som regplåt. Alla olika bilar och ändå i samma stad, jag börjar bli smått oroad.
Vad ska jag göra? Är jag galen i huvudet?
Finns olika teorier kring detta (att drömma om något som senare händer eller något som är relaterat till det)..
en rolig teori säger att vi exiterar i en verklighet som löper parallellt med flera andra "verkligheter" eller dimensioner eller vad man nu vill kalla det. Dessa skapas när en händelse har mer än en utgång så skapas en dimension för varje "vägval" och dessa fortsätter löpa parallellt med vår egen verklighet och ibland så får vi "kontakt" med den "andra sidan" och då blir vi varse om saker som vi annars aldrig hade blivit...
Alltid kul med sånt här..
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Galen
Finns olika teorier kring detta (att drömma om något som senare händer eller något som är relaterat till det)..
en rolig teori säger att vi exiterar i en verklighet som löper parallellt med flera andra "verkligheter" eller dimensioner eller vad man nu vill kalla det. Dessa skapas när en händelse har mer än en utgång så skapas en dimension för varje "vägval" och dessa fortsätter löpa parallellt med vår egen verklighet och ibland så får vi "kontakt" med den "andra sidan" och då blir vi varse om saker som vi annars aldrig hade blivit...
Jag gillar din teori, låter mycket roligare än föregående.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Satt och lirade Snake på mobilen när jag hade tråkigt på jobbet, fick 666 poäng två ggr i rad :|. Tycker 666 förekommer väldigt ofta nu förtiden, men det är väl bara för att jag uppmärksammar just det nummret mer än andra som någon annan sa.
Är det därför man får Dejá vu kanske?
<3
En teori är att dejá vu helt enkelt är en försening av singnaler till hjärnan.
"Many theorists believe that the memory anomaly occurs when one's conscious mind has a slight delay in receiving perceptive input. In other words, the unconscious mind perceives current surroundings before the conscious mind does. This causes one's conscious self to perceive something that is already in one's memory, even though it was in one's memory only a split second before it was perceived. "
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Okey, ni som är så duktiga på allt, jag gillar alla svar och sånt, men HUR FAN funkar Deja vu?
Har haft det så många gånger. En gång är jag va 13 drömde jag om att jag bodde med en grymt snygg brud och jag duschade med henne och jag vakande helt jävla uppspelt (en snygg brud som står naken framför mig i en dröm GOSH)
När jag flytta till min nya lägenhet och exet flyttade in så skulle jag gå in i duschen när hon var där, och då kom den jävla deja vun, jag blev typ helt paranoid! fatta, typ 8 år efter drömmen.
Calle säger att jag är influencer
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
That's some heavy dope right there...
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
That's some heavy dope right there...
Typ, GOSH, jag brukar oftast fatta Wikepedia men idag, nej. dom kan fan inte liska ut det. Jag lovar er, det är fan inte så att jag har duschat med en annan brud när jag va 13 och helt plötsligt så känns de som en kopia ^^
Okey, ni som är så duktiga på allt, jag gillar alla svar och sånt, men HUR FAN funkar Deja vu?
Har haft det så många gånger. En gång är jag va 13 drömde jag om att jag bodde med en grymt snygg brud och jag duschade med henne och jag vakande helt jävla uppspelt (en snygg brud som står naken framför mig i en dröm GOSH)
När jag flytta till min nya lägenhet och exet flyttade in så skulle jag gå in i duschen när hon var där, och då kom den jävla deja vun, jag blev typ helt paranoid! fatta, typ 8 år efter drömmen.
Händer mig ofta. Ruskigt creepy. Saker som hänt för evigheter sen och sätter igång jordens jävla deja vu. Det läskiga är att jag nästan känner hur minnet från den där tidigare händelsen bara rinner iväg. Ena sekunden minns jag det klart som glas, några sekunder senare är det ett minne av ett minne.
Men värst är det när man upplever deja vu i drömmar. Det sätter verkligen spår.
Justja. Kom på ett rejält sammanträffande som inträffade för ett antal år sedan. Jag och delar av min familj satt och spelade en brädspelsversion av "vem vill bli miljonär", på den tiden när Bengt Magnusson var programledare. Vi satt i köket och spelade medans tvn var på i vardagsrummet. Jag drar ett kort och läser upp en fråga. Efter att jag läst klart en av meningarna blir det helt knäpptyst. Samtliga närvarande hörde att meningen jag läste, ordagrant och precis samtidigt, lästes upp av ett nyhetsankare på tv4. Och inte nog med det, personen i rutan var ingen mindre än Bengt Magnusson.
Det är synd att man inte har dom oddsen till godo när man handlar trisslotter.
Satt och lirade Snake på mobilen när jag hade tråkigt på jobbet, fick 666 poäng två ggr i rad :|. Tycker 666 förekommer väldigt ofta nu förtiden, men det är väl bara för att jag uppmärksammar just det nummret mer än andra som någon annan sa.
Är det därför man får Dejá vu kanske?
Kanske!.. ingen som vet. Alla skrattade åt Gallileo för ~500 år sedan.. forskarna idag är mer "toleranta" mot pseudovetenskapliga teorier just för att mycket har visat sig vara "korrekt"
Vet iofs inte om du pratar om filmen "Deja vu".. eller som de säger i reklamen.. "deja vyyy". Har inte sett den och vet inte vad det handlar om heller för den delen men man kan ju gissa..
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Jag brukar få sådana känslor som kallas för Deja vu (stavning). Brukar hända när jag är med vänner att jag tänker "Har inte han sagt precis samma sak förrut" eller "här har jag varit förrut" fast jag aldrig har varit där förrut...
Allt är en konspiration. Vi är alla försöks-kaniner av nått slag! argh :crazy:
När jag var yngre kanske 10-12 år så gick jag förbi ett gammalt hus som jag tyckte såg öde och läskigt ut.
"Tänkte, vem kan bo här egentligen?"
Idag bor jag i det huset.
Den andra dumma saken med huset är att jag nyligen tänkte en tanke: "Varför man inte kunde bo i samma hus/trappuppgång med en vän för? Vad skönt det hade varit att slippa traska i en meter snö och slask ute osv."
Förra månaden gick jag och en annan hem ifrån en fest, och det visade sig att vi bodde i exakt samma hus, och hon har bott där i minst 2 år! Vi hade inte lagt märke till varandra förrän förra månaden. (hon jobbar natt iofs)
Det visar hur liten världen är.
det kanske borde ligga i behagliga sammanträffanden iofs.
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
När jag var yngre kanske 10-12 år så gick jag förbi ett gammalt hus som jag tyckte såg öde och läskigt ut.
"Tänkte, vem kan bo här egentligen?"
Idag bor jag i det huset.
Den andra dumma saken med huset är att jag nyligen tänkte en tanke: "Varför man inte kunde bo i samma hus/trappuppgång med en vän för? Vad skönt det hade varit att slippa traska i en meter snö och slask ute osv."
Förra månaden gick jag och en annan hem ifrån en fest, och det visade sig att vi bodde i exakt samma hus, och hon har bott där i minst 2 år! Vi hade inte lagt märke till varandra förrän förra månaden. (hon jobbar natt iofs)
Det visar hur liten världen är.
det kanske borde ligga i behagliga sammanträffanden iofs.
Hade du inte velat ha en polare som bor närmare dig, så kanske du inte frågat på festen, "jaha var bor du då?"
Går man ut på röjarkväll på stan, så finns det väl 100st kostiga sammanträffanden mellan sig själv och andra människor, dock kanske man snubblar över 1 eller inga alls, och därmet inte får fram dom andra i fokus?
Kul grej förresten att ha polare 5 meter ifrån sig
Det är nog som du säger, världen är full av överraskingar!
inte om man tror på orsak->verkan.. fast vem bryr sig.. vill man verkligen veta hur mycket choklad det är kvar i kartongen man glömde på vardagsrumsbordet?
En annan sjuk sak som hände mig igår var att jag drömde om att jag skulle ge min kompis 4 tuborg öl, men när jag letade i påsen så hitta jag bara 3 och kunde inte ge honom dom.. När jag sedan på morgonen åkte te jobbet och gick ur bilen, så låg det en jävla tuborg i baksätet. Som jag aldrig sett förut.
En annan grej, skulle jävlas med en kompis igår och namedroppa 3 tjejer som ville ha honom, det va Annika (en kompis till mig), Linda (en annan kompis te mig) och en helt okänd för mig Isabelle. ROligt, IDAg fick jag reda på att en gammal bekant fått barn och gift sig med en som hette Isabelle. Det är fucking scary.