Fable 2 har gått guld

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

12 Timmar för MAIN-storyn ja, om du inte har lagt märke till det är det ett RPG...

Jepp, och i dagens läge så är det allt alla RPG's har någonsin kommit med som är någorlunda bra, vist finns det otaliga quests och annat bös man kan göra i majoriteten av dem, dock är de alla en slaggs filler som enbart ligger där för att slösa tid, majoriteten av dem är oxo kloner av varandra och väldigt lite unikt med dem alls.

Väldigt få side quests i spel brukar bidra till mer djup sorry eller sido berättelser utan handlar oftast om att hämta x, döda y, eller gå snacka med z.

Som sagt va, hitils har jag inte sett ett enda RPG där det är lönt att spela en enda sekund mer efter main storyn är över.

Medlem

I ett spel som man tycker om så behöver sidouppdrag inte vara mer komplicerade än så. Bara att mysa runt i spelet är nog. Vad man gör är inte så värst noga hehe.

Men som sagt - det krävs ju att man verkligen gillar spelet. Är det bara lite sådär halvbra så ruttnar man ju på nolltid om inte sidouppdragen bidrar med lite intressanta berättelser.

I Mass Effect, till exempel, stormtrivdes jag och kunde glatt gå och döda motståndare X femtielva gånger. I Xenosaga Episode 2 hade jag inte gjort några sido-questar om jag så fått betalt för det. Där var det bara huvudstoryn som gällde.


signatur
Medlem

Den här nyheten är grymt gammal - Kom ut för åratal sedan på Lionhead.com

Medlem

Lionhead annonserade för åratal sen att Fable 2 är klart och på väg till tryckeriet?


signatur
Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Zelaxe:

12 Timmar för MAIN-storyn ja, om du inte har lagt märke till det är det ett RPG...

Jepp, och i dagens läge så är det allt alla RPG's har någonsin kommit med som är någorlunda bra, vist finns det otaliga quests och annat bös man kan göra i majoriteten av dem, dock är de alla en slaggs filler som enbart ligger där för att slösa tid, majoriteten av dem är oxo kloner av varandra och väldigt lite unikt med dem alls.

Väldigt få side quests i spel brukar bidra till mer djup sorry eller sido berättelser utan handlar oftast om att hämta x, döda y, eller gå snacka med z.

Som sagt va, hitils har jag inte sett ett enda RPG där det är lönt att spela en enda sekund mer efter main storyn är över.

Main-storyn i ME t.ex klarade jag på drygt 8tim...

Totalt 40 tim, å andra sidan ville jag ha Completionist-achivements.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Måste nog spela klart ettan då

Och förresten, jag fattar inte varför folk säger att det är så kort, jag har kört cirka 20 timmar och ligger kanske halvvägs. Men när jag spelar så kollar jag i vartenda hörn, går in i varje gränd etc, för att då blir det mycket roligare.

12
Skriv svar