Betaltjänst för Call of Duty i höst

Medlem

Läs artikeln som strongbad länkar till så ni förstår vad det handlar om innan ni börjar spy galla på allt å alla.

Medlem

http://www.joystiq.com/2010/11/24/activision-will-never-charg...

"The experience you have out of the box, connecting with the online community to play Call of Duty is absolutely integral to the experience, and we'll never charge for that. It's not going to be something we'll attempt to monetize; it's part of the package."

CEO Puplishing division- Eric Hirshberg

Activision = Världens ondaste företag med pengakåta gubbar i täten. Det har vi alla cod- fanboys att tacka för. Men en annan behöver inte oroa sig då det är ett skit spel som man aldrig någonsin kommer att inhandla.

Tack DICE för att ni finns! BF3 is the winner!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ptja folk köpte ju map packsen så varför inte dra in mer stålar? 150 spänn för 5 ynka banor? Aldrig.. Det skall till ett helsikes jäkla bra spel om jag skulle betala månadskostnad (typ om Gran Turismo och TDU1 födde ett barn och hade vidareutveckling i stil med TF2^10)..

Sen har jag aldrig hajat hur man först kan ta betalt för spelet och sen OCKSÅ ta en månadsavgift.. Det hade varit en helt annan femma om månadskostnaden var allt som var.

Medlem

"You pay extra for something that's already on the disc!" - Gamersgettingplayed

Medlem

HAHAHAHAHHAHAHA

Medlem

*Går in på fz, läser nyheten, stänger ner webbläsaren.*


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vilket jävla vider.

[ia=27111]

Medlem

Och där försvann CoD totalt för gott. Inte nog med att spelen mjölkats sönder sedan Modern Warefare kom, nu har serien på allvar dött.

Medlem

Har personligen inget emot detta. Kommer inte köpa tjänsten dock.
Jag ser det som rätt naturligt att utveckling går mot detta. Activision ser uppenbarligen en potentiellt lönsam marknad här så det är väl bara att tuta och köra :).

Medlem

Activision is NOT charging for Call of Duty multiplayer.
Because it needs to be said – over and over, apparently — the COD multiplayer experience you know and love remains exactly as it is now with no additional fees. Elite ties into the multiplayer of both Modern Warfare 3 as well as Black Ops, but that integration is at no cost to you, and nothing is being taken away from the multiplayer experience. Just the opposite — Elite is here to enhance it, and it’s also free.

Call of Duty: Elite is free for all players, and there will be an optional premium membership.
The core functionality of Elite is free — any Call of Duty player will be able to log in and use it for no charge. Additional offerings above and beyond the core stuff will come with a fee.

Medlem

EN BILD PÅ GUBBEN MED DET PSYKADE SMILET!

Medlem

uberpwnage2.0 2011-05-31 16:34:37 #3
Way nu kommer det flamas!

50 kr är inte mycket på någotvis. Själv bryr jag mig inte om diverse stats så ingen fara. Banorna och dylikt hade blivit dyrare som dlc ändå (totala summan med månadskonstnad är ju självklart dyrare i längden men)

Ser inget fel med detta om man bara får något värdigt för sina 50 kr per månad.

ja men vissa kan inte betala, som tex vi kan inte använda våra kort online för att betala online, Hur blir det om oss då?
Visst du köper spelet men du får inte spela allt vi har utlovat, nej det måste du betala extra för. verkar som sammanslagningen med Blizzard blev väldigt stor om dom använder Blizzards ideer med

Medlem

Visst är det konstigt. Desto mer pengar de tjänar desto girigare blir de. Ska bara ha mer och mer.

Medlem

Snälla.... http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20101125/activision-ingen-m...
Kolla den länken
Där står det bland annat "införa online-prenumerationer för Call of Duty-serien "redan imorgon". Detta fick märkligt nog mången krigsälskare att gå i taket, och nu försäkrar Acti-chefen Eric Hirshberg återigen att något sådant kommer aldrig hända." .. vad ska man tro på?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hm, kollade på videon som länkades, riktigt bra faktiskt.. detta system = stat-hor system = dom bättre spelarna kommer synas mer, vilket är SKIT BRA.. äntligen kommer CoD kanske gå ur noob kid träsket, jag är sugen på att köpa det endast för att äga alla äckel konsolnoobs, är grym på CoD men kan inte bevisa det på något sätt, inför dom detta super stat systemet så kan jag det.. epic win imo

MW3 blev just intressant, för 5minuter sen var det världens största careface.

Battlefield 3 vilken sekund som helst dock över MW3, men vem vet kanske det blir något vid sidan om ändå.

Jag tror du har lite fel prioriteringar när du spelar spel.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Och där kom dödsbeskedet som alla väntat på för ännu en spelserie som Activision förpestat.

Medlem

Piratkopian kommer smaka fint, för jag tänker fan inte lägga ett öre på det här spelet. Activision kan ta sig någonstans. Och förresten FZ, om det finns någon artikel där ni bör ha använt Bobby Kotick som bild, så är det denna! Upp med den! Vi vill (egentligen inte) se honom!

Medlem

LÄS ARTIKELN INNAN NI KLAGAR.

Medlem

vad fan tänker bobby kotick med för det lär ju inte vara hjärnan.
nej jag betalar inte 600kr + xboxlive + cod elite för att bli kallad hora av 12 åringar i ett spel som kommer att gå samma väg som MW2 när det gäller multiplayer


signatur

Keyboard + Mouse or DIE!

Medlem

Det som är så roligt och patetiskt är att folk kommer köpa spelet och betala månadskostnaden ändå.....

Medlem

Varför ska man behöva betala för att se sina stats? Patetiskt.

Resistance is... very expensive...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan va ballt att kunna se var man har gått på banan! Jag avskyr alla stats system men lite "fakta" om hur man spelar hade varit najs. gratis förstås!

Medlem
Skrivet av Janzzze:

vad fan tänker bobby kotick med för det lär ju inte vara hjärnan.
nej jag betalar inte 600kr + xboxlive + cod elite för att bli kallad hora av 12 åringar i ett spel som kommer att gå samma väg som MW2 när det gäller multiplayer

Har du läst artikeln? MW3 kommer inte ha en månadsavgift om det var det du syftade på.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Varför ska man behöva betala för att se sina stats? Patetiskt.

Källa på det?

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Och där försvann CoD totalt för gott. Inte nog med att spelen mjölkats sönder sedan Modern Warefare kom, nu har serien på allvar dött.

Rätt säker på att CoD-serien kommer leva länge till.
Faktum är att det aldrig har varit så populärt som nu.

Medlem

Jag vet inte vad man blir mest trött på, alla meningslösa prenumerations tjänster som ständigt dyker upp, eller folks oförmåga att faktiskt läsa dom länkar i kommentarerna som förklarar att FZ:s artikel är antingen missvisande eller helt felaktig. Men men, om ni inte har ork/lust att läsa länkarna, så har ni la inte ork/lust att få det förklarat för er heller, så det finns inte så stor mening med att försöka.

Om ni mot all förmodan vill veta exakt vad detta innebär, kan ni kolla här: [http://oneofswords.com/2011/05/what-i-know-about-call-of-duty...]

Medlem

Jag älskar att se Bobby Kotick skjuta sig i foten och gräva sin egen grav...hela spelindustrin kan dra åt helvete. Game och Gamestop för att de säljer samma spel flera gånger så att skaparna inte får betalt och spelutvecklarna för att de ser till att ta ut det på konsumenterna...ni vet dom som faktiskt KÖPER spelen och inte laddar ner dem. Det är de som får öppna plånböckerna. Fy fan!

Medlem

Hade det varit för ett bra spel kanske man hade kunnat gå med på det. Men för cod? vilken skit. Skulle gärna betala lite istället för att dom ska lägga ner skit serien. Så kanske folk får upp ögonen för något spel med lite kvalitet.

Medlem

Hej, gissa vilket spel som inte har en extra betaltjänst, är snyggare, större och har PC som huvudplattform?
http://static.capishe.se/media/2011/04/battlefield-3-hd-680x531.jpg

Åh Activision, ni gör verkligen inte det här valet svårare.
http://www.nofrag.com/images/005778.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skriv svar