Lyckad spelkväll till ända

Flakmonkey
Lyckad spelkväll till ända

Det var ett tag sen sist men ikväll (igår kväll är det väl nu iofs) så var det dags för en spelkväll. Allt tog sin början med att mina kollegor Jocke A och Gardell utmanade varandra på Buzz och eftersom jag är den som äger spelet så blev jag direkt inblandad. Sen ville vi ju helst vara fler än tre så då hakade Järnström på så att vi blev fyra och det blev uppenbarligen receptet på en riktigt lyckad kväll.

Tanken var som sagt att spela en massa Buzz, men eftersom jag vet att det kan vara lite trist att spela om och om igen så tänkte jag krydda det hela genom att skaffa #Modnation Racers som jag faktiskt varit sugen på ända sedan det släpptes men som jag inte haft anledning att köpa förrän nu. Det är ju knappast ett spel som visar sig från sin bästa sida när man spelar det själv så då tyckte jag att jag lika gärna kunde vänta till en spelkväll då det kunde få skina rejält.

[ia=27398; large]
Deltagarna: Gardell, Jocke A och Järnstörm

Och skina gjorde det verkligen. VIsserligen så började det inte särskilt bra eftersom jag tycks ha tappat bort min fjärde Dualshock 3-kontroll. Förmodligen har jag glömt den hos någon som jag tagit med den till, men jag kan inte minnas vem det skulle vara så det kommer nog sluta med att jag köper en ny. Hursom så fick vi i varje fall nöja oss med tre kontroller och även om det inte var optimalt eftersom en av oss hela tiden fick vänta på sin tur så gjorde det inte så mycket eftersom spelet visade sig vara riktigt kul.

Faktum är att jag fick kommentarer som att det är roligare än Mario Kart och om det inte är ett gott betyg för ett kartspel av den här typen så vet jag inte vad som är det. Nu ska man naturligtvis inte dra för stora växlar av det eftersom alkohol spelade en roll under kvällen, men samtidigt kan jag inte förbise det faktum att det lockade fram en herrans massa skratt och vänskaplig tävlingsanda. Det var många lopp som avslutades med en spurt akompanjerade av minst sagt upphetsande gamers som för tankarna till sydamerikanska fotbollskommentatorer.

Vet inte riktigt hur många timmar vi la ner på #Modnation Racers totalt sett, men vi spelade om de banor som fanns tillgängliga X antal gånger. Utöver det så blev det som sagt lite Buzz också där jag faktiskt gick segrande ur striden med två totaltsegrar. Det är faktiskt rätt fascinerande hur kul Buzz är eftersom det är ett så enkelt koncept. Egentligen så är det ju en kopia på en rad tävlingsprogram på TV, men hur trist än det låter så är det fantastiskt kul och det är mycke tack vare humorn i både frågorna och svarsalternativen som vi ibland bjuds på.

[center][ia=27399; large]
Modnation Racers![/center
Det var exempelvis mycket skoj att läsa svaren till frågan om vad som sägs ha utrotat dinosaurierna eftersom Chuck Norris stod som en av de potentiella rätta svaret. Självklart var det ingen som svarade det eftersom vi är tävlingsmänniskor, men alla ville eftersom det var ett sånt klockrent alternativ. Jag tror faktiskt att mycket av seriens storhet ligger där, att det inte tar sig själv på så stort allvar. Det är en casualtitel som passar perfekt för spelkvällar och förfester och det låtsas inte som att det är något annat heller.

Detsamma gäller förstås #Modnation Racers som faktiskt är ett av mina bättre köp den senaste tiden. Och det trots det faktum att jag med största sannolikhet inte kommer röra det förrän nästa gång som det blir en spelkväll hemma hos mig. Förhoppningsvis ska det dock inte dröja alltför länge...

[ia=27400; large]
Aftermath...

#blogg

Modnation Racers gör succé på spelkvällen

Spelkvällar med grabbarna är kvällar men minns, tiden kan dock visa att det händer allt mer sällan.
Du får förklara Paprikan på bordet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är det ett paprikaljus jag skådar?!

Medlem
Flakmonkey

Fattade först inte vad du menade med paprikan, men måste ju som sagt vara ljuset. Så ja det är ett ljus helt enkelt

Och jag kan ju hålla med om att det händer mer sällan vilket är trist och på många sätt svårt att förstå. Det är ju en rätt enkel sak att dra ihop och något som trots allt är lättare att få tillstånd för att göra från chefen (dvs sambo, fru, man, flickvän, pojkvän, etc etc) än en utekväll eftersom det trots alkohol brukar gå betydligt lugnare till... så det här måste ske oftare helt klart .)

1
Skriv svar