Bästa anti-pirat-funktionen någonsin i Serious Sam 3

Robot
Bästa anti-pirat-funktionen någonsin i Serious Sam 3

Om du oschysst laddat ner spelet kommer en JÄTTESNABB och ODÖDLIG röd skorpionsnubbe och har ihjäl dig.

#serious-sam-3-bfe


Medlem
Citat:

men tanken på att någon blir förbannad på den psykadeliska skorpionsnubben och klagar på spelets officiella forum är strålande humor.

Haha!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Kul metod. Tänk om de skulle ge piraterna ett dåligt slut, typ att hjältens tjej blir torterad och hjälten själv dör och skurken vinner med orden "piratkopiering lönar sig inte"

Är de gigantiska bosserna kvar numera, är spelet kul?
Filmen ovan ser väldigt tråkig och instängd ut...

Medlem

på minner om operation flashpoint 1 där om man piratade det inte kunde sikta alls.

dzl
Medlem

Inte för att jag är någon moralkärring som vill vifta med min pekpinne och säga åt alla att betala för sina spel, men detta är ju helt underbart! Och nu vill jag verkligen köpa spelet!

Medlem

Kul tanke! men jag vet inte hur effektivt detta blir rent praktiskt!
i Guild Wars blir goldsellers & fuskare Dhummade, det är oxå rätt kul. Från igenstans dyker upp en stor dödsängel med lie och swooch så är den iligala karaktären bortsopad och kontot bannat.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Tycker att detta är riktigt bra. De som laddar ner spelet för att "prova innan köp" har inget att klaga på dem heller. De får säkert spela ett litet tag innan denna fiende dyker upp. Då har de bestämt sig om de vill köpa eller skita i det. Slipper släppa demo eller nått ju.

Själv har jag inte spelat det än men man får väl köpa det när tiden räcker till

Medlem

haha, helt rätt (även om det alltid kommer gå att komma runt det)

hur är SS 3 för övrigt? Skäms lite när jag erkänner att jag inte spelat det ännu.

Medlem

Det är något charmigt med serious sam spelen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av raefzm88:

haha, helt rätt (även om det alltid kommer gå att komma runt det)

hur är SS 3 för övrigt? Skäms lite när jag erkänner att jag inte spelat det ännu.

Jävligt skoj, tung action, tung musik, bäst i co-op. Mycket inställningar också, massa grafik inställningar, färg, sikte, fov osv. Vivid i color option gör det färgglatt och fint, inte så brunt/grått som många spel nowadays.

Medlem

Hahaha! Synd att det introducerades i en ointressant spelserie.

Medlem

ett tag så fick jag för mig att alla utvecklare skickade ut crack i stor skala på typ piratebay kazaa DC++ etc. som gjorde att spelen pajja efter en bit in eller att man inte kunde spara etc. Det var länge sedan man hörde om något sånt här nu.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Fredag:

Är de gigantiska bosserna kvar numera, är spelet kul?
Filmen ovan ser väldigt tråkig och instängd ut...

Klarade av spelet förra helgen med en kompis, och kan säga att det var vad jag förväntade mig från Croteam.

Det finns stora bossar, och det är mindre instängt mot slutet, som vanligt.

Inte lika öppet som Second Encounter, men för denna generationen av spel så är det öppet, tycker jag.

Medlem

Hehe coolt!

Jag vet inte om det är så fortfarande, men för några år sedan så hade Football Manager en "antipirat"-funktion som gjorde att spelet lät länder som San Marino och Lichtenstein spela i VM och EM istället för länder som England och Brasilien, om man hade en nedladdad fulversion av spelet. Det var underhållande med de som postade i utgivarens buggforum om "buggen".


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Haha Croteam är nog roliga dem, överenstämmer med tidigare att det kommer crack oavsett, frågan är när kommer den där scorpiononen? direkt i början då man startar eller efter man kör en bit, typ som ett demo sen "snap!"? also, om man går o gömmer sig, upp på tak eller så, hur kommer den dit?

Medlem

Nu blir man ju lite sugen på att pirata det bara för att få uppleva skorpionen!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Undrar vad som händer om man kite:ar den scorpionen till slutet av banan och nästa laddas, spawnar den i början då med? (Kollade ej klar klippet å inte spelat spelet så dno om det visas eller om det ens är banor som laddas).

Medlem

Kommer troligtvis en crack som går runt detta precis som till de andra spelen som haft liknande triggers.
Lite tråkigt att man berättar om det. Hade varit roligare om folk fått upptäcka det själva och klagat på forumet.

Inaktiv

helt perfekt sätt att sätta dit folk på, trolla igång någon "feature/bugg" ingame o sen när folk klagar på forumet fram med bannlien o swoop swooop

Medlem

Ha Ha HA!!
Det här var dagens nyhet!

Medlem
Medlem
Skrivet av Exim:

på minner om operation flashpoint 1 där om man piratade det inte kunde sikta alls.

Det ligger fortfarande kvar ända till ARMA 2 faktiskt.

Medlem

Hi hi fi fan va fränt

Medlem

Nu vill jag ju prova piratat spel bara för det

Medlem

då ska man ha god mode och ha nåt så man kan döda den direkt typ som One kill hit eller så :3

Medlem

Dat battlemusic!


signatur

Imperator

Medlem

MER sånt!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag vet inte. Jag fick bara lust att pirata spelet för att just få se detta med egna ögon

Medlem

Detta är en genial lösning även om den krackas bort då kan de ju bara ladda en ny killer in game.
Detta är bättre än att inte släppa ett spel "för det piratas så mycket"
Vet att många inte har råd med alla spel de vill ha men pirata är inte lösningen. Vi som "sparat för köp av kommande spel" Får det vi vill ha om detta blir standard in game.
Riktigt bra om det blir standard i spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Hahaha! Synd att det introducerades i en ointressant spelserie.

Ja för det hade ju passat så bra i någon annan spelserie
Sam är awesome!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar