Vad önskar Ni er?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Open mindet =! bildad

För det första var det inte det enda du sa, du sa också:
"Raketforkning för vissa självklarhet för andra"
"Han har både svårare att fylla skallen med fakta"
Vilket är svårt att tyda på annat sätt.

Och angående open mind, det är en löjligt uttjatad fras. Om jag inte är open mind, lider du av precis samma problem eftersom du inte kan se min åsikt. Jag ser din åsikt, men jag delar den inte - det har inte något med open mindness att göra.

Citat:

Eller så tar du bort vad som står och jag inte orkar gå tillbaks.

Du klagade på att vad jag skrev blev för långt så jag raderar allting som gör att det blir onödigt långt.

Citat:

Jag tror ingen har gjort någon omfattande undersökning om att allmänheten tycker det är fel att döda. Ändå är det sant.

Dålig jämförelse.

Citat:

Vi har 30 exempel som talar för och noll emot.

När du läser lite mer om vetenskap kommer du förstå varför detta inte är tillräckligt. Tänk om dessa 30 personer är de enda i världen som gör så? Återigen, ditt urval är alldeles för litet.

Citat:

inköps värdet för presenten kan mottagaren bara uppskata inom 75kr radie. Om alla håller sig i samma pris klass exklusiva föräldrarna funkar allt.

Detta svarar ju inte ens på vad jag sa.

Citat:

100 kr är cp mycket.

Beror helt på situationen.

Citat:

Männsklig faktor.

Det svarar inte på påståendet.

Citat:

Så länge man är kvar på anskökning får man bidrag.

Man kanske inte har råd med allting ändå.

Citat:

Det gills inte.

Klart det gills, du kan inte ta bort saker för att det inte passar dig. Du har använt skattemedel, säger du annat ljuger du.

Citat:

Kanske någon enstaka gång

Aldrig åkt på semester, aldrig gått/åkt till skolan, aldrig handlat, aldrig gått på stan. Etc.

Citat:

men det gör inte att jag lever på andra. Alla hjälps åt med vägar osv.

Jaså du betalar skatt? Vilket ändå inte täcker det hela. Alla lever vi på andra människor, det är så det fungerar i ett land som Sverige.

Citat:

Ingen vill vara ett arsle. Antagligen kommer de försöka följa det

Ja, försöka. Men det är fortfarande inget tvång, vill de inte behöver de inte. Blir inte enklare.

Citat:

Det är typ 5% av mitt bidrag så ja.

Förväntar sig hela din släkt att du ska ge dem lika mycket som du ger dem?

Citat:

Det är nog inte lika lätt som du tror.

Det är nog precis så lätt.

Citat:

Inköper förstår att du inte vill något annat en pengar.

Nyss påstod du att man skrev det för att man inte visste vad man ville ha, men nu påstår du att man skriver det för att man inte vill ha något annat?

I vilket fall tror jag inte någon blir ledsen för att den får en present, även om det inte är precis vad som stod på listan.

Citat:

Det kommer kännas osäkert att köpa något annat även om man är emot iden.

Anekdot i och för sig, men det har aldrig känts konstigt för mig, inte heller någon jag pratat med. Listan är ju bara en hänvisning till vad personen vill ha - ibland kommer givaren på någonting som önskaren inte ens visste sig vilja ha.

Citat:

Det kommer alltid finnas de som tycker fel men vi snackar i majoriteter

Det var något nytt som du förde in i det här inlägget. Vi talar om vad jag tycker, och vad du tycker.

Tycker "fel"? Så alla som gillar grönt har fel, eftersom du gillar blå mer? Det tror jag ingen annan än du går med på.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Open minded =! bildad

För det första var det inte det enda du sa, du sa också:
"Raketforkning för vissa självklarhet för andra"
"Han har både svårare att fylla skallen med fakta"
Vilket är svårt att tyda på annat sätt.

Jag förklara bara open minded vs narrow minded för Greger med ett levande exempel. Du kan inte direkt påstå att att du har lätt att acceptera "oftast"

Citat:

Och angående open mind, det är en löjligt uttjatad fras. Om jag inte är open mind, lider du av precis samma problem eftersom du inte kan se min åsikt. Jag ser din åsikt, men jag delar den inte - det har inte något med open mindness att göra.

Jag är väldans öppen nya idéer.

Citat:
Citat:

Eller så tar du bort vad som står och jag inte orkar gå tillbaks.

Du klagade på att vad jag skrev blev för långt så jag raderar allting som gör att det blir onödigt långt.

Okej då

Citat:
Citat:

Jag tror ingen har gjort någon omfattande undersökning om att allmänheten tycker det är fel att döda. Ändå är det sant.

Dålig jämförelse.

Det är lättare att se genom extrem scenarion

Citat:
Citat:

Vi har 30 exempel som talar för och noll emot.

När du läser lite mer om vetenskap kommer du förstå varför detta inte är tillräckligt. Tänk om dessa 30 personer är de enda i världen som gör så? Återigen, ditt urval är alldeles för litet.

Vad är sannolikheten för att alla dessa kommer i samma forum på 3 random googlingar? I undersökningar kan man aldrig få med alla. Man får nöja sig med många och sen räkna som hela

Citat:
Citat:

inköpsvärdet för presenten kan mottagaren bara uppskatta inom 75kr radie. Om alla håller sig i samma pris klass exklusive föräldrarna funkar allt.

Detta svarar ju inte ens på vad jag sa.

Nu har jag glömt bort vad du sa

Citat:
Citat:

Männsklig faktor.

Det svarar inte på påståendet.

Jo. Det är omöjligt att inte räkna och ta illa upp

Citat:
Citat:

Så länge man är kvar på anskökning får man bidrag.

Man kanske inte har råd med allting ändå.

Då förtjänar man inte mer.

Citat:

men det gör inte att jag lever på andra. Alla hjälps åt med vägar osv.

Citat:

Jaså du betalar skatt? Vilket ändå inte täcker det hela. Alla lever vi på andra människor, det är så det fungerar i ett land som Sverige.

Precis vi delar på det. Ingen har råd med allt alla har råd med mycket. Jag betalar moms

Citat:
Citat:

Ingen vill vara ett arsle. Antagligen kommer de försöka följa det

Ja, försöka. Men det är fortfarande inget tvång, vill de inte behöver de inte. Blir inte enklare.

. Det är som att säga till kvinnor: "lämna inte huset så blir ni inte våldtagna. Inte svårare än så".

Citat:
Citat:

Det är typ 5% av mitt bidrag så ja.

Förväntar sig hela din släkt att du ska ge dem lika mycket som du ger dem?

Nej men 50 är fortfarande mycket pengar för mig och alla andra som inte jobbar.

Citat:
Citat:

Inköpa(ren) förstår att du inte vill (ha) något annat en pengar.

Nyss påstod du att man skrev det för att man inte visste vad man ville ha, men nu påstår du att man skriver det för att man inte vill ha något annat?

(Att du ens kan läsa vad som står. Jag lyckas alltid glömma halva ordet eller självklara stavningar.)

Det är nästan samma sak. Jag vet inte vad jag vill ha men jag vill inte ha det som imo är skräp

Citat:

I vilket fall tror jag inte någon blir ledsen för att den får en present, även om det inte är precis vad som stod på listan.

Många kan säkert tycka "vad är det här för skit?"

Citat:
Citat:

Det kommer kännas osäkert att köpa något annat även om man är emot iden.

Anekdot i och för sig, men det har aldrig känts konstigt för mig, inte heller någon jag pratat med. Listan är ju bara en hänvisning till vad personen vill ha - ibland kommer givaren på någonting som önskaren inte ens visste sig vilja ha.

Nu utgår du för att det kommer bli en självklar framgång. Man kan inte veta att det funkar för ens det är testat liksom.

Citat:
Citat:

Det kommer alltid finnas de som tycker fel men vi snackar i majoriteter

Det var något nytt som du förde in i det här inlägget. Vi talar om vad jag tycker, och vad du tycker.

Jag har alltid pratat om vad majoriteten tycker(om de tycker rätt)

Citat:

Tycker "fel"? Så alla som gillar grönt har fel, eftersom du gillar blå mer? Det tror jag ingen annan än du går med på.

Hur kan man gilla en färg?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag förklara bara open minded vs narrow minded för Greger med ett levande exempel. Du kan inte direkt påstå att att du har lätt att acceptera "oftast"

"Open mind, but not so your brain falls out".

Att vara open mind är inte att acceptera varje påstående någon gör.

Citat:

Jag är väldans öppen nya idéer.

Jaså.

Citat:

Det är lättare att se genom extrem scenarion

Men inte när de inte stämmer överens med ursprungsfrågan. Detta är en åsiktsfråga, det andra en moralfråga.

Citat:

Vad är sannolikheten för att alla dessa kommer i samma forum på 3 random googlingar? I undersökningar kan man aldrig få med alla.

Inte särskilt open minded av dig alltså. Du måste förstå, urvalet är för litet.

Citat:

Man får nöja sig med många och sen räkna som hela

Vilket har varit min kritik hela tiden; du har inte "många", du har alldeles för få.

Citat:

Jo. Det är omöjligt att inte räkna och ta illa upp

Tycker du ja. Som sagt, det är en åsiktsfråga och jag håller inte med.

Citat:

Då förtjänar man inte mer.

Alltså ska dina föräldrar ge dig presenter för precis lika mycket som du ger dem?

Citat:

Precis vi delar på det. Ingen har råd med allt alla har råd med mycket. Jag betalar moms

Ja, för momsen täcker allt du använt...

Citat:

Det är som att säga till kvinnor: "lämna inte huset så blir ni inte våldtagna. Inte svårare än så".

Inte på något sätt jämförbart.

Citat:

Nej men 50 är fortfarande mycket pengar för mig och alla andra som inte jobbar.

Det hade inte varit mycket, om du låtit bli att räkna. Ta gåvan för vad det är, en gåva. Om du gett mer, vem bryr sig!

Citat:

Det är nästan samma sak. Jag vet inte vad jag vill ha men jag vill inte ha det som imo är skräp

Du kan inte utgå från att det som inte står på listan är skräp.

Citat:

Många kan säkert tycka "vad är det här för skit?"

Precis som många kan bli jätteglada. Allting i livet är inte bra, får man en present man inte tycker om, jobbigt.

Citat:

Nu utgår du för att det kommer bli en självklar framgång. Man kan inte veta att det funkar för ens det är testat liksom.

Nej, det gör jag inte. Jag skrev "ibland", det betyder att vid andra tillfällen kan det gå rent åt helvete. Men det handlar om presenter, inte att man ska ge varandra inköpslistor att pricka av.

Citat:

Jag har alltid pratat om vad majoriteten tycker(om de tycker rätt)

Då har du inte gjort det klart förrän nu.

Vidare gör det ingen skillnad vad majoriteten tycker, eftersom det vi diskuterat nu är att du tycker det är fel att önska sig pengar, och att jag tycker det är okej.

Citat:

Hur kan man gilla en färg?

Du undviker att svara på vad som sagts och lägger vikten vid något fullständigt irrelevant.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag förklara bara open minded vs narrow minded för Greger med ett levande exempel. Du kan inte direkt påstå att att du har lätt att acceptera "oftast"

För att citera båtsman :

Skrivet av båtsman:

Tack, jag klarar mig.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

alla dom här citaten börjar bli en aning överdrivna nu eller ?

Medlem

Julen firas med familjen, blev inte så mycket på önskelistan, önskade mig en Gibson Les Paul men köpte en själv förra veckan, så listan är tom =P


signatur

You can't win the game...

Inaktiv

Otroligt hur folk kan argumentera över något som detta, nu får ni fan endå ge er, haha.

Själv har jag önskat mig ett par filmer och spel, inget stort så.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Otroligt hur folk kan argumentera över något som detta, nu får ni fan endå ge er, haha.

Det är skönt med lite avslappning till och från.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Otroligt hur folk kan argumentera över något som detta, nu får ni fan endå ge er, haha.

Själv har jag önskat mig ett par filmer och spel, inget stort så.

Håller med känns lönlöst att argumentera i en tråd som heter vad önskar ni er? Säg vad ni önskar er och läs vad andra önskar sig svårare än så är det inte eller har jag missat något?

Jag och andra kollar faktist i den här tråden för att vi vill få lite härlig julstämning om ni vill gå in djupare på ämnet vad önskar ni er? Än vad tråd skaparen vill så gör er gärna en egen tråd ni kan kalla den för vad önskar ni er den tråkiga versionen.

God jul alla på FZ har redan sagt i tidigare inlägg vad jag önskar mig men det jag önskar mig är av en mer monetär natur om ni förstår vad jag menar.:)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Otroligt hur folk kan argumentera över något som detta, nu får ni fan endå ge er, haha.

Jag är en sån där som inte skriver så mycket, men läser det mesta, och den här diskussionen har hållit mitt intresse bra mycket längre än alla djupa seriösa grejer om religion, politik och Wii vs Ps...

Tummen upp till Båtsman som orkar fortsätta!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Har önskat mig en kokbok med (utländsk) vegetariska rätter, tycker alltid sånt är intressant o testa på! Har även önskat mig ett par nya vantar då jag gillar att åka skidor. Fick öppna ett paket i förskott eftersom min kompis ska fira jul utomlands, fick ett gåvokort från Presenter mot fattigdom..rätt så omtänksamt i min mening.

Medlem

Jag önskar er alla en god Jul oavsett om ni blotar till Oden, alver, tomten, tyska skogsväsen eller Jesus. Glöm inte, Cthulhu fhtagn!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

God jul! Min jul började dock redan i förrgår då jag hade turen med mig och få en bättre prolle till datorn från en annan burk samt att jag bytte till mig en ny gura igår. Ikväll blir det förmodligen ett nytt grafikkort om jag får det jag önskade mig. ^^

Skriv svar