Trailer från Second Assault till Battlefield 4

Medlem

Ser fint ut!

Tråkigt för alla med problem. Jag kunde knappt starta betan, men fullversionen fungerar bra. Patchen som kom ut fixade nästan alla mina ljudproblem och även om nätkoden inte är BRA så är den bättre än vad den var vid release.

Ser att folk tycker att kartorna från BC:2 borde få vara med, jag upplevde dom som skräp rätt av.

Jag hade velat ha..

Mashtuur City
Road To Jalalalalalabad
Fushe Pass
Dragon Valley
Dalian Plant
Operation Cleansweep

and so on...

Såg att en av banorna i China Rising heter "Dragon pass" Remake på Dragon valley kanske?

Har iallafall grymt kul med BF4 även om det finns problem. Köpte premium edition för cirkus 500 kronor och då ingår ju alla DLC så det är bara att "play on!"


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Bara massor av explosioner.. vore mycket vettigare å se en video som gårdagens Metro preview på 5 min.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av ELF:

Sluta klaga. Vänta istället med att spela det tills jag ska köpa det. Ska vänta tills alla expansioner har släppts...

lovar att skulle dom släppa ett bf2 där enbart grafiken är bättre skulle alla klaga på det med för då kommer massa människor inse att bf2 inte bara var gröna skogar och regnbågsspyande enhörningar

Folk kommer alltid klaga oavsett vad det är för spel. Men BF2 hade betydligt mer solid gameplay än vad Frostbite Battlefield spelen har. Detta pga. spele designades mestadels av Trauma Studios som ligger bakom Desert Combat. Dom bra utvecklarna från Trauma Studios existerar inte längre inom DICE och dom som är kvar har helt skiftat sin ståndpunkt till chascow utveckling istället.

DICE har helt tappat kontakten med vad bra spel är för något. Ett bra spel är inte något som tvingar folk till progression. Visst är det roligt att låsaupp saker. Men även det är bara en evig grind. Ett spel ska vara roligt att spela utan behovet av att få unlocks. Unlocks i spel är likt knark. Låser du upp en får du en euforisk känsla av att du lyckats med något. DICE drar nytta av detta och fokuserar mer på gimmiks än en bra spelupplevelse. Ner dummandet av klass systemet är en följd utav unlock gimmiken.

Det skulle vara relativt svårt att klaga på en remake av BF2 ifall det gjordes bra. Detta pga. att BF2 hade väldigt solid gameplay och i jämförelse med BF3-4. Nästintill all mekanik i dom senaste 2 spelen känns ofärdiga och buggiga. Speciellt bas mekaniken som flippar ut större delen av tiden och inte fungerar som det ska. En av dom är så klart hopp och klättrings systemet. 80% av tiden är det omöjligt att ta sig över hinder och sprängda väggar och orsakar onödigt frustration när man dör.

Sen ska vi inte prata om nätverkskoden i spelet. Fyfan vad dåligt det är i jämförelse med föregående spel.

Men men det är ju bara min åsikt efter sisådär 15 års hardcore gaming.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ser nice ut, jag gillar att Karkhand kommer få sandstorm


signatur

Game long and prosper

Medlem

LOL cdon skickade just bf4 till xbone till posten, stor nytta man har av det månader innan man ser konsolen i sverige =_=


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Jag skyller på de personer som betalar för DLC istället för att vägra och kräva att materialet ingår i spelets retail-pris. Det vore väl mer ekonomiskt om ett spel är fullspäckat och får därmed ett högre betyg än att släppa ett 80% färdigt spel och bidra med halvdana expansioner som man dessutom ska betala för :S Det visar sig att utvecklarna snarare satsar på att tjäna pengar än att skapa spel som når perfektion.

Medlem
Skrivet av flopper:

skitspel gjort av trista utvecklare.
tyvärr saknar jag helt battlefield känslan som jag hade i 10 år med bf1942 och bf2.
allt gått utför sen bc2
de saknar själ idag.
suger pengar av ungdomarna.

sista battlefield jag köpte då dice är ett förlorat företag.

Welcome to my world, slutade helt köpa och spela efter Bf2. Battlefield 4 skulle jag aldrig i mitt liv få för mig att köpa när det är ett spel som är identiskt med Bf3. Jag är dock glad över deras success men önskar att dom kunde ge lite mer ny tänkade i serien.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av Ducci:

Om jag fått välja kartor från BF3 hade jag valt följande.

-Operation Metro
-Grand bazaar
-Seine Crossing
-Noshahr Canals/Caspian boarder

Är du ironisk nu eller? Battlefield 3 hade de sämsta banorna något Battlefield spel någonsin haft. Och de tre första banorna du radade upp är de sämsta skiten jag någonsin varit med om. Det är sådant som har förstört BF serien och vad som är anledningen varför det ser ut som det gör idag.

Varmare som i clusterfuck? Jag blir så himla less. Dags att lämna denna sida ett tag....MordorHQ här kommer jag!

haha MordorHQ du kan du ta och stanna på den skitsidan.

håller dok med att bf3 har bland en dom sämsta kartorna i bf historia men bara vanlija, dom 2 senaste dlc till BF3 gjorde upp det rätt bra påminner om gamla classic BF kartor.

Många klagar och känner sig att dom borde få något av Dice för att du har köpt deras spel tidigare. FEL du köpte dom spelen och så var dom spelen nu kör dom nya idar nytt folk och bara nytt. hade BF3 och Bf4 varit exakt kopia på BF2 hade folk klagat väldigt av sig om inget nytt bara motorn var uppdaterad.

Gillar man inte hur det nya funkar, köp inte det då enkelt vill du spela bf2 så är det bara göra det ingen stoppar dig.

Och jag håller med om att BF4 är väldigt likt Bf3 men dom fixade mycket som var fel med BF3 i BF4. inte alla men många.

Medlem

Inte så mycket att grina om egentligen, fyra (semi nya) banor anpassade för BF4 för en hundring...jag lär överleva den "ekonomiska smällen".

Skrivet av Warfighter320:

När kommer second assault till pc?

http://goo.gl/m9l2bQ


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Javas:

Ser nice ut, jag gillar att Karkhand kommer få sandstorm

Det kallas "levelution"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg jag Capture the Flag?


signatur
Medlem

Det blir bara värre och värre. Ser ut som att många speltillverkare sakta men säkert smyger åt FTP hållet...

Snart krävs det väl ett antal DLC för att ens få en "normal" kampanj i ett spel, samt typ 10 multiplayer banor

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"Second Assault innehåller fyra kartor från Battlefield 3 – Caspian Border, Operation Metro, Gulf of Oman och Operation Firestor"

Mycket nyskapande där! Borde vara gratis...

Fast dessa banor om något är vad bf4 behöver, de var tillskillnad mot alla stock-banor bra. BF1942 > BF3 > BF4.. det går bara mer och mer utför.

Tråkigare och rörigare banor än "stock" bf4 får man fan leta efter.

Vox
Medlem
Skrivet av Idono:

Men BF2 hade betydligt mer solid gameplay än vad Frostbite Battlefield spelen har

Jag känner inte alls igen mig i vad du skriver. BF2 hade så dåligt gameplay att det var helt galet. De gjorde ju dessutom om spelet för varje patch som kom.

BF3 var skitbra, tycker jag, enda bristerna var att nätkoden var lite av ett skämt och att spelet var dött när det kom eftersom det inte har stöd för e-sport. Ganska allvarliga brister i och för sig BF4 lider väl av samma problem egentligen.

Medlem

Sluta winea nu. Dessa är några av de bästa banorna från BF3 som får lite boost i BF4.

Medlem

Battlefield dog för mig när dom slutade låta folk göra sina egna kartor och mods för att istället försöka pracka på folk deras egna DLC'n.

Medlem
Skrivet av Vox:
Skrivet av Idono:

Men BF2 hade betydligt mer solid gameplay än vad Frostbite Battlefield spelen har

Jag känner inte alls igen mig i vad du skriver. BF2 hade så dåligt gameplay att det var helt galet. De gjorde ju dessutom om spelet för varje patch som kom.

BF3 var skitbra, tycker jag, enda bristerna var att nätkoden var lite av ett skämt och att spelet var dött när det kom eftersom det inte har stöd för e-sport. Ganska allvarliga brister i och för sig BF4 lider väl av samma problem egentligen.

Hmm gjorde om spelet efter varje patch. Skulle nog inte hålla med om det. Balanserings patches fanns det got om fram till 1.4. Ändrade på gameplay gjorde dom knappt, Exploit fixes fanns det dock gott om.

BF3 däremot där gjorde dom om en hel drös med saker. Varje stor patch ändrade på spelets dynamik och vapen hantering. Introduktionen av scope debuffen som hindrar folk från att skjuta där siktet är den första sekunden förtjänar ett pris. Sjukt överdriven supression vid någon patch gjorde det inte bättre. Finns så mycket skit dom har gjort i spelet. Det ända dom inte gjorde va att fixa gameplay buggar. Dag ett buggar som fanns i BF3 är fortfarande lika irriterande i BF4.

Däremot hade BF2 betydlig mycket bättre gameplay. Visst det va buggigt i början men det va ett flertal gånger bättre än BF3-4. Fysik buggarna i frostbite får BF2 att se normal ut.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Suget efter BF4 var 0.1
efter detta DLC så blev det 0

sämsta kartorna från BF3, jag undrar vilka dessa fans är?
alla statswhore som trängs på metro


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jot
Medlem

Yikes, epilepsivarningen lyser med sin frånvaro.. http://www.youtube.com/watch?v=a_j5FP0KZ2E känns på något sätt mysigare


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Många här har tydligen bara en skinka.

Inaktiv

Spelet startar inte, och när det väl gör det så kraschar eller fryser det!

Inaktiv

Men herregud vilket jävla gnäll. Ok att spelet buggar men när det fungerar är det helt klart det bästa i serien och då har jag lirat sen bf 1942. Ni får det att låta som att spelet är i klass med daikatana.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

De borde fixa grundversionen av BF4 först! Galet buggig nätkod och fortfarande mängder med skumma fel på vissa banor när det kommer till ljudet. Tycker det är ännu värre än BF3 och det var inte kodat bra för 5 öre..

Har mailat redaktionen här om att de borde ställa DICE lite mot väggen hur de egentligen sköter sina releaser. Spelet är ofattbart struligt med crasher och buggar.

FZ borde faktiskt kunna skriva om detta då de gladeligen agerat reklampelare för BF4 i otaliga notiser och förhandstittar m.m. innan släppet.

Förstår inte varför konsumenterna skall köpa ofärdiga produkter?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Fyfan vad jag skulle vilja ha ett andra världskriget spel i frostbite 3!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Battlefield 2143

Medlem

Älskar väl inte allt med nya BF men väljer att spela för det blir några roliga timmar online.
Det finns mycket i världen som inte är eller blir gratist så bara lev med det. Köp eller låt bli ... enkelt val


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Vox
Medlem
Skrivet av Idono:

Ändrade på gameplay gjorde dom knappt

Dolphing diving, noobtube, blackhawknerfen, squadjumpingnerf, medic revive nerg, c4 spamming - allt är förändringar som i grunden förändrade hur spelet spelades. Jag håller nog med om förändringarna generellt, förutom möjligtvis att de tog bort squad jumping. Det gjorde spelet rejält mycket hetsigare har jag för mig. Så ja, tycker nog att gameplay i bf2 fick sig en del förändringar över åren I och för sig kanske bf3 har det också, har nog inte upplevt det så markant som i bf2, men med utgångspunkt i ditt inlägg är det ju ganska svårt att förneka att en del förändringar har skett.

Medlem
Skrivet av Vox:
Skrivet av Idono:

Ändrade på gameplay gjorde dom knappt

Dolphing diving, noobtube, blackhawknerfen, squadjumpingnerf, medic revive nerg, c4 spamming - allt är förändringar som i grunden förändrade hur spelet spelades. Jag håller nog med om förändringarna generellt, förutom möjligtvis att de tog bort squad jumping. Det gjorde spelet rejält mycket hetsigare har jag för mig. Så ja, tycker nog att gameplay i bf2 fick sig en del förändringar över åren I och för sig kanske bf3 har det också, har nog inte upplevt det så markant som i bf2, men med utgångspunkt i ditt inlägg är det ju ganska svårt att förneka att en del förändringar har skett.

Det där är snarare balanseringar av bra natur. Det gjorde spelet betydligt bättre i jämförelse med senare spelen i BF serien. De va inte som dom gjorde om hela vapen hanteringen flera gånger vid stora uppdatering "hostbf3host". Det va inte nödvändigt att lära om sig en större del av spelets grundmekanik bara för några nerfs.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Härligt, ser framemot Gulf of Oman och Caspian Border.
Bara att hoppas på att Wake Island hittar sin väg till Battlefield 4 också.

Jag ser att det var med blandade känslor som detta mottogs.
Jag ser ju på det som att ju fler banor desto roligare och när några av mina gamla favoriter till BF3 kommer te´bax så gläds jag bara.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar