Battlefield 4-tilläggen stoppas tills buggarna är fixade

Medlem
Skrivet av Gohan:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Eight08:

Det värsta är när man hoppar in i ett fordon och börjar köra och ljudet dör... För helvedeeeee Dice!

Fixat i senaste patchen

Ljudbuggen finns i nya mappen Dragon pass.

Så vadå, har denna bugg varit MAP-specifik?! Eller blev det nu på senare tid som den bara fanns på just denna kartan?

Är det förresten någon som varit med om att när man springer fort med gubben så rör han sig som att han satt fast i klister typ? Det har hänt mig oerhört ofta och är väldigt störande. Har även hänt i en del fordon.

Medlem

På tiden som sagt...sa åt dom att göra detta på forumet efter förra patchen, tog ca 1min så var kommentaren borta och jag varnades, svarade med att det var mycket möjligt att mitt ordval "wasn't helping anyone" men och andra sidan gör ju inte patcharna det heller...vilket resulterade i 6h ban från forumet -.-

Medlem

awwww.... alla som klagade så högljutt över hur dåligt CoD Ghosts va och kom med kommentarerna "BF4 är bättre och dom bryr sig om sina kunder" ta CoD Ghosts patchades och fixades inom en vecka och det verkar som om BF folket fortfarande roar sig med sin fantastiska kundservice.... KARMA IS A BITCH


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Min spel ssd rasade. Måste ha varit bf4s fel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av Eight08:

Det värsta är när man hoppar in i ett fordon och börjar köra och ljudet dör... För helvedeeeee Dice!

Fixat i senaste patchen

Märkligt att jag fick exakt samma bug igår på de nya banorna med den senaste patche intstallerad då.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

JA!!!! DEM SLUTAR MED DLCs!!!!.... whait.... awww...

Medlem
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ledsen EA/DICE, men det här var det sista spelet jag köper av er. Att spendera 500 kronor på något som känns som en expansion till BF3, och som jag har kunnat spela i 30 minuter för att det kraschar konstant. Nästa gång släpp ett färdigt spel istället för att behandla era kunder som skit.

Medlem

Synd att det verkar krångla så mycket på PC. Fungerar bra för mig på PS4 bortsett från ljudbuggen som gör att vissa ljud försvinner ibland.

Antar att de har problem då PC är en så fragmenterad platform.

Redaktör
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?

Vi får skriva precis vad vi vill - vi är en fristående sajt, ingen utanför redaktionen bestämmer vad vi skriver. Det finns ingen "deal" om saker och ting mellan oss och Dice, EA eller något annat företag.

Men det är långtifrån så enkelt som att åka ner till Dice (eller någon annan utvecklare) och kräva raka svar. Dels är detta storindustri där det inte alltid går att få prata med den man vill, dels är det jäkligt svårt att få bra svar av någon i ansvarsposition om saker som dessa. Storföretag, inte bara EA och Dice, svarar sällan utan att ha en strategi för hur de ska kommnicera.

Vi har kontaktat Dice om detta, får vi svar kommer vi givetvis publicera det.


signatur
Inaktiv

Dåligt att det är så mycket problem, men helt klart imponerande, om det stämmer att dom nu fokuserar helt på buggarna.

Ganska tragiskt samtidigt, att vi blir imponerade över att dom faktiskt fixar något som vi har betalat för...

Trippel A får nog vänta ett halvår efter release, tänk om alla kunder tänkte så

Geeks Gaming

Själva spelet funkar felfritt för min del. Problemet jag har är att Drivrutiner krashar till mitt grafik kort... men de har jag smått fixat genom att klocka upp de några millivolt.

Medlem
Skrivet av shaitan:

awwww.... alla som klagade så högljutt över hur dåligt CoD Ghosts va och kom med kommentarerna "BF4 är bättre och dom bryr sig om sina kunder" ta CoD Ghosts patchades och fixades inom en vecka och det verkar som om BF folket fortfarande roar sig med sin fantastiska kundservice.... KARMA IS A BITCH

Finns ingen patch i världen som kan göra cod ghost till ett bättre spel. Med sina buggar och krascher slår bf cod på alla punkter

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?

Vi får skriva precis vad vi vill - vi är en fristående sajt, ingen utanför redaktionen bestämmer vad vi skriver. Det finns ingen "deal" om saker och ting mellan oss och Dice, EA eller något annat företag.

Men det är långtifrån så enkelt som att åka ner till Dice (eller någon annan utvecklare) och kräva raka svar. Dels är detta storindustri där det inte alltid går att få prata med den man vill, dels är det jäkligt svårt att få bra svar av någon i ansvarsposition om saker som dessa. Storföretag, inte bara EA och Dice, svarar sällan utan att ha en strategi för hur de ska kommnicera.

Vi har kontaktat Dice om detta, får vi svar kommer vi givetvis publicera det.

Stort tack för ditt svar! Med "dealen" menade jag mer att det kanske finns något outalat om att man kanske drar sig för att ställa aktörer, som man trots allt bör ha en bra relation till, mot väggen? Vet dock att många utöver mig själv undrar lite ibland, då såna här "skandalreleaser" mer eller mindre får passera obemärkt utan att spelsiterna reagerar eller skriver om det!?!

I många fall är det extremt frustrerande som konsument att innan spelets release mer eller mindre dränkas i "förhandstittar", "behind the scene" reportage m.m. För att sedan få uppleva att efter release blir det knäpptyst trots att många spel kanske inte ens borde ha släppts i det skick som de gör!?! Därav dessa funderingar...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Jag kan inte sluta tänka på hur Patrick grät i media om att BF3 egentligen var ett dåligt släpp och att de lärt sig en läxa, när dom åter igen gör samma misstag. Att Battlefield "is all about the community". Det är så sorgligt och se hur min favorit-titel, förvandlats till en kassako som gång på gång gör en besviken och hur dom istället pissar på deras "community".

Till och med jag förstår att det inte endast tar 2 år att göra ett sånt här stort spel, ändå lyckas dom göra alla så förväntansfulla.
Kom igen..

Medlem

Det är upp till EA när de tycker att alla buggar är borta, om folk fortfarande har problem sen, då är det "deras datorer" som strular. Men, ett bra drag av EA, sen får vi se vad som verkligen händer med nästa dlc.

DICE kan inte öppet gå ut och snacka om saker som inte EA har subventionerat.

I en drömvärld hade DICE inte allierat sig med EA, men pengar växer inte på träd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vill älska BF och jag älskar Dice, men företaget blir mer och mer mobbat av EA, grupptryck så att säga, att Dice inte sköter sina läxor längre för att EA inte vill det. Men innerst inne, i Dice hjärta så pumpar nationell och internationell välvilja att skapa bra spel. Dice har bara hamnat i fel gäng.

Flummigt.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Hatten av för att ta ett sånt beslut. Spelare bryr sig inte om nytt material, dubbel xp, rosa hattar och nya kartor så länge spelet är trasigt. Förhoppningen att EA lärt sig något är dock extremt låg hos mig.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag som trodde att alla DLCs redan var färdiga innan release xd


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skrivet av dTexN:

Jag som trodde att alla DLCs redan var färdiga innan release xd

Det är ju 16 nya kartor, på många sätt är dessa spel i sig själva med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

låter bra det

Medlem

Ingen lön till de anställda förrän problemen är fixade!

Medlem

Varför gjorde ni inte så här med Bf3? Skiten kraschade var femte minut varenda gång man försökte spela


signatur

Game long and prosper

Medlem

BF4 hade börjat funka rätt bra för mig dom senaste 2 veckorna utan någon hängning, men den senaste patchen med dlc så blev det som i början igen och till och med värre. Nu får man också blue-screen ibland samt den vanliga hängningen, så gratulerar ni förstörde spelet mer än innan och det är fan en bedrift!

Medlem

Den här veckan har det bara kraschat en gång för mig. Annars har det varit väldans stabilt. Men uppenbarligen hör jag till en av lyckliga få. Hoppas de får rätsida på det här snart!

MEG
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?

Vi får skriva precis vad vi vill - vi är en fristående sajt, ingen utanför redaktionen bestämmer vad vi skriver. Det finns ingen "deal" om saker och ting mellan oss och Dice, EA eller något annat företag.

Men det är långtifrån så enkelt som att åka ner till Dice (eller någon annan utvecklare) och kräva raka svar. Dels är detta storindustri där det inte alltid går att få prata med den man vill, dels är det jäkligt svårt att få bra svar av någon i ansvarsposition om saker som dessa. Storföretag, inte bara EA och Dice, svarar sällan utan att ha en strategi för hur de ska kommnicera.

Vi har kontaktat Dice om detta, får vi svar kommer vi givetvis publicera det.

Hmm, förslag, då ni har kontaktat som i detta fall Dice men om de inte skulle kommentera eller svara så är det intressant ändå för läsarna, i alla fall för mig att veta att ni har varit i kontakt med dem men inte fått svar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?

Vi får skriva precis vad vi vill - vi är en fristående sajt, ingen utanför redaktionen bestämmer vad vi skriver. Det finns ingen "deal" om saker och ting mellan oss och Dice, EA eller något annat företag.

Men det är långtifrån så enkelt som att åka ner till Dice (eller någon annan utvecklare) och kräva raka svar. Dels är detta storindustri där det inte alltid går att få prata med den man vill, dels är det jäkligt svårt att få bra svar av någon i ansvarsposition om saker som dessa. Storföretag, inte bara EA och Dice, svarar sällan utan att ha en strategi för hur de ska kommnicera.

Vi har kontaktat Dice om detta, får vi svar kommer vi givetvis publicera det.

Hmm, förslag, då ni har kontaktat som i detta fall Dice men om de inte skulle kommentera eller svara så är det intressant ändå för läsarna, i alla fall för mig att veta att ni har varit i kontakt med dem men inte fått svar.

Väldigt intressant förslag! Detta skulle då resultera i att vi som konsumenter helt enkelt får svart på vitt att vi är helt ointressanta efter att vi gett utgivarna våra pengar. I detta fall med BF4 så fattar jag inte riktigt varför de inte omedelbart går ut med en förklaring och nån som helst ursäkt varför ett spel inte fungerar vid release? Hade jag träffat den där P. Bach dagarna efter BF4 releasen så hade jag varit rätt hätsk, garanterat... Förövrigt har jag fortfarande diverse krascher och konstigheter.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Fattar inte vad alla gnäller på, spelet fungerar ju kanon!

.. okejdå, det finns en jäkla massa problem - men jag har inte drabbats av dom. Men jag har kompisar som har problem, trist att det ska behöva vara så med ett spel som skulle kunna vara så sjukt bra.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Spelet är suveränt...när det fungerar. Att det fungerar så dåligt är spelvärldens motsvarighet till skandal.

Första gången jag varit med om ett spel som har varit i så dåligt release skick. Skäms ffs!

123
Skriv svar