Bethesda go Bananas!

Medlem
Bethesda go Bananas!

Första egna presskonferensen på E3-mässan, och Bethesda verkar ju sannerligen inte ha för avsikt att spara på varken krut, atombomber eller steampunkigt lönnmörderi.

Först Doom, vilket i ärlighetens namn inte är en titel som tilltalar mig personligen sådär jättemycket, men som jag ändå tycker förtjänar ett omnämndande i egenskap av stortitel.

Sedan då #Fallout 4. Ja, vad ska man säga. Om det är någon som missat de inte så vaga indikationerna så kan jag säga att Fallout-serien verkligen är spelens spel för mig. Kanske beror det på en viss nostalgisk känsla, då det var i och med #Fallout 2 som mitt eget spelande tog fart på allvar. Faktum är att jag missade alla de där ful-LANen i skolans datasal när det spelades #Quake, #Unreal Tournament och #Counter-Strike. Nej nej, inte Sviskonet inte.

Jag och en av mina då bästa vänner satt istället hemma hos honom i hans pojkrum och plöjde ner ett sinnessjukt antal timmar i #Fallout 2 istället. Denna förtrollade värld av mutanter, underjordiska valv och ändlös gameplay fångade oss båda två totalt. Faktum är att jag än idag ungefär en gång om året brukar återuppliva de gamla minnena och spela igenom både ettan och tvåan. Fortfarande hittar och upptäcker jag nya saker, vilket är helt otroligt. Snacka om genomarbetat! Fortfarande har jag ett närmast fetischistiskt förhållande till Post-apokalypsen i allmänhet, och det är helt klart Fallout-seriens fel/förtjänst.

Well well, efter den lilla utsvävningen, tillbaka till ämnet. Det senaste av alla rykten (som nu verkar vara bekräftat av Bethesda) är ju #Dishonored II. Jag gillade definitivt ettan vad det gällde miljön/världen och storyn i sig. Dock kände jag bitvis att det kanske inte kändes helt färdigt, utan att delar av spelet hade betydligt mer potential än vad man ursprungligen fick ut av det. Därför tror jag att tvåan kan bli en regelrätt succé. Vi håller tummarna för att vi får en presentation även av detta, men det verkar ju som sagt vara mer eller mindre klart.

En sak är säker; jag och troligtvis även Russinet kommer att sitta bänkade klockan 04.00 inatt. Russinet brukar nämligen vilja käka runt 3-snåret och då passar det ju perfekt att mysa lite framför twitch efter det. Hmmm...kanske är detta första gången någonsin en småbarnsförälder sitter och hoppas på att barnet vaknar klockan 03.00?

War, war never changes

//Sviskonet

#blogg

signatur

Because war, war never changes
//Sviskonet

Medlem
Bethesda go Bananas!

Bethesda har allt att vinna nu. Görs doom och F4 på rätt sätt, kommer de äga hela E3.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Kunde inte hålla med mer! Lite...ostrategiskt av mässan att lägga den mest hypade presskonferensen första dagen kan man tycka Men men, ingen är gladare än jag att slippa vänta!

signatur

Because war, war never changes
//Sviskonet

1
Skriv svar