• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Shop
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Apex Legends 16
  • Minnen av sin första konsol 6
  • Forumlek - Spelrebus 381
  • Välkomna till FZ:s Super Adventure Club 52
  • Den bästa spelbanan? 65
  • Köp på en plattform borde ge tillgång 17
  • The Legend of Zelda – den stora tråden 8
  • The Twilight zone Trailer 3
  • Resident Evil 2: Remake 32
Nya recensioner
  • Anthem – första intrycket är positivt 92
  • Test – TPR: Thrustmaster Pendular Rudder 23
  • Recension – Crackdown 3 79
  • Recension – Far Cry New Dawn 45
  • Recension – Metro Exodus 92
  • Recension – Civilization VI: Gathering Storm 35
  • Recension – God Eater 3 6
  • Recension – Wargroove 21
  • Recension – Kingdom Hearts III 49
  • Recension – Resident Evil 2 27
Nya medlemsrecensioner
  • Apex Legends 16
  • Assassin's Creed Odyssey (PC) 14
  • Subnautica (PC) 11
  • Paper Mario 9
  • Filmrecension: Draktränaren 3 0
  • Retro: Kotor 1 och 2 14
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Filmrecension: DET 0
  • Kingdom Hearts III (PS4) 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Acer Nitro XV273K – 144 Hz och 4K UHD till slagkraftigt pris Idag
  • Medhelp polisanmäler Computer Sweden för dataintrång Idag
  • Intel efterfrågar användarnas åsikter för utvecklingen av grafikkort Idag
  • Samsung lanserar en av de första telefonerna med stöd för 5G under 2019 Idag
  • Throwback Thursday – Geforce GTX Titan fyller sex år Idag
  • Microsoft och Paradox gör moddar för PC-spel tillgängliga på Xbox One Idag
  • Rykte: Nvidia Geforce GTX 1650 med grafikkretsen TU117 lanseras i mars Idag
  • Samsung avtäcker Galaxy S10, S10+ och S10e med skärmhål för kamera Idag
  • Samsungs vikbara Galaxy Fold släpps den 3 maj – prislapp över 20 000 kronor Igår
  • Se SweClockers livesändning av Samsung Unpacked Igår
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Galaxy Active och Galaxy Fit är Samsungs nya kroppsburna enheter Idag
  • Samsung Galaxy Fold är officiell Igår
  • Det här är Samsung Galaxy S10 Igår
  • Dags för Samsung Unpacked – se vår livesändning här Igår
  • Galaxy Fold läcker ut timmar innan Unpacked Igår
  • Com Hem lanserar mobiltelefoni Igår
  • Google registrerar ny produkt – förmodligen uppdaterad Google Wifi Igår
  • Surface Pro 6 är en imponerande proffsdator i surfplatte-kläder 19 / 2
  • Ipad Mini 5 blir kanske bara ny på insidan 19 / 2
  • Galaxy S10 läcker ut i norsk tv 19 / 2
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Modstöd bekräftat i Xcom 2, Long War-skaparna är redo

1
Skriv svar
2016-01-25 10:42
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

Gänget bakom populära Xcom-modden gör flera moddar i uppföljaren.

#xcom-2, #firaxis, #long-war-studios, #xcom-enemy-unknown, #xcom-enemy-within

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2016-01-25 11:25
Permalänk
Pigge88
Medlem
❤

Hoppas verkligen att det är XCOM2: Long war

Jag har oroat mig lite XCOM2 kommer kännas lite tamt när man nu lagt ner så mycket tid i Long War.

Enemy Within är i princip ospelbart när man vant sig vid Long War.

2016-01-25 12:35
Permalänk
Natrium
Medlem
❤

Long war är bästa sättet att uppleva Xcom på helt klart.

2016-01-25 13:23
Permalänk
waeress
Medlem
❤

Kan inte annat än att hålla med ovanstående. Long War var det enda som fick mig intresserad av att återvända till Xcom och gav replay-ability som inte direkt fanns innan.

Men mest ser jag nog fram mot att få vad Terra Invictus blir för nått.

2016-01-25 17:58
Permalänk
Kassler
Medlem
❤

Xcom 2 blir nog bra, men det behöver göra mycket annorlunda från ettan om det ska slå Xenonauts för mig personligen.

2016-01-26 14:17
Permalänk
Paddington
Medlem
❤

Spelar long war nu. Försökte mig på bomb mission i Tyskland men det var helt omöjligt så jag sparade mina troopers och hoppade över uppdraget, bomben small så nu är paniken maximal i Tyskland och flera andra länder i europa ligger på hög panik, och det är redan i Europa jag har mina satelliter, och kassan sinar...

Vad begär ni av mig, jag kan inte trolla! Jag kan inte ens skjuta ner scouts, tror den skadade fyra plan! Och de är dyra. Noll bang for the buck liksom. Vad ska jag ens ha plan till? De kostar i upkeep där de står på verkstaden wtf.

Men rådet gav mig A i betyg den månaden. Tack för tröstpriset. Det kommer nog inte sluta väl det här.

"Att vara kvinna är nämligen meriterande i sig"
Artur Foxander, hjärntvättad av feminister

2016-01-26 14:46
Permalänk
waeress
Medlem
❤
Skrivet av Paddington:

Spelar long war nu. Försökte mig på bomb mission i Tyskland men det var helt omöjligt så jag sparade mina troopers och hoppade över uppdraget, bomben small så nu är paniken maximal i Tyskland och flera andra länder i europa ligger på hög panik, och det är redan i Europa jag har mina satelliter, och kassan sinar...

Vad begär ni av mig, jag kan inte trolla! Jag kan inte ens skjuta ner scouts, tror den skadade fyra plan! Och de är dyra. Noll bang for the buck liksom. Vad ska jag ens ha plan till? De kostar i upkeep där de står på verkstaden wtf.

Men rådet gav mig A i betyg den månaden. Tack för tröstpriset. Det kommer nog inte sluta väl det här.

Haha, ja det är verkligen inte förlåtande

Luftstriderna är verkligen svåra. Och UFO's blir dessutom bättre över tiden till skillnad från vanilla. Så om du har svårt att skjuta ner något nu...så kan du ana vad du har att vänta

Det finns dock utmärkta tips och hjälpresurser att hitta här:
http://ufopaedia.org/index.php?title=Air_Combat_%28Long_War%2...

För allt är inte så tydligt hur det funkar i Long War.

2016-01-26 15:23
Permalänk
Paddington
Medlem
❤
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:

Luftstriderna är verkligen svåra. Och UFO's blir dessutom bättre över tiden till skillnad från vanilla. Så om du har svårt att skjuta ner något nu...så kan du ana vad du har att vänta

Nej verkligen inte, tack för superbra länk. Jag försöker ju göra objectives men jag kan inte ha att mina soldater dör så prio ett blir alltid att försöka förse dom med bra vapen och utrustning. Så jag misstänker att jag kanske tagit mer tid på mig att komma till skott med zappa en alien för containment (undrar vad som händer om man zappar en utan att ha byggt containment? ) än vad som är brukligt. Hoppas det inte inneburit att jag halkat efter på något vis.

2016-01-26 16:04
Permalänk
waeress
Medlem
❤
Skrivet av Paddington:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:

Nej verkligen inte, tack för superbra länk. Jag försöker ju göra objectives men jag kan inte ha att mina soldater dör så prio ett blir alltid att försöka förse dom med bra vapen och utrustning. Så jag misstänker att jag kanske tagit mer tid på mig att komma till skott med zappa en alien för containment (undrar vad som händer om man zappar en utan att ha byggt containment? ) än vad som är brukligt. Hoppas det inte inneburit att jag halkat efter på något vis.

Har man ingen containment så är den wastad. Tror den räknas in som ett corpse istället. Det är dock ett hett tips att skaffa containment och försöka fånga in så ofta man kan. Även om man bara behöver 1 av varje till Interrogation research, så betalar andra länder riktigt fint för levande exemplar. Ett utmäkt sätt att få extra forskare och annat.

Interrogation leder ju för övrigtäven vidare i en del forksningsområden, så ytterligare en anledning att skaffa containment tidigt.

2016-01-27 09:27
Permalänk
Paddington
Medlem
❤
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:

Har man ingen containment så är den wastad. Tror den räknas in som ett corpse istället. Det är dock ett hett tips att skaffa containment och försöka fånga in så ofta man kan. Även om man bara behöver 1 av varje till Interrogation research, så betalar andra länder riktigt fint för levande exemplar. Ett utmäkt sätt att få extra forskare och annat.

Interrogation leder ju för övrigtäven vidare i en del forksningsområden, så ytterligare en anledning att skaffa containment tidigt.

Bra tips!

1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• Igår Anthems day 1-patch skalar laddtider och minskar kraschrisk 41
  • 19 / 2 Kraschar Apex Legends? Se hit! 37
  • Igår World War Z blir billigare på Epic Store än på Steam 33
  • 19 / 2 Paradox Interactive slår omsättningsrekord - Sparkar inte 800 personer 33
  • Igår Säljsiffrorna för Just Cause 4 och nya Tomb Raider är "svaga" 29
  • Idag "För mycket ammo" – Fallout 76-spelare bannas efter 900 timmar 28
  • Igår Söderlund och Embark gör free 2 play-action i Unreal Engine 26
  • 19 / 2 Sony slutar "snart" producera Playstation Vita 23
  • Idag Quiz - Vad kan du om Bioware? 22
  • Idag Dystra Starbreeze-siffror, men Walking Dead fortfarande på gång till konsol 20
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Apex Legends 16
  • Minnen av sin första konsol 6
  • Forumlek - Spelrebus 381
  • Välkomna till FZ:s Super Adventure Club 52
  • Den bästa spelbanan? 65
  • Köp på en plattform borde ge tillgång 17
  • The Legend of Zelda – den stora tråden 8
  • The Twilight zone Trailer 3
  • Resident Evil 2: Remake 32
  • Anthem chattgrupp för ps4 1
Obesvarade
  • [Säljes] Razer Nommo Chroma 2.0 0
  • Paradox och Microsoft lanserar Paradox Mods på Xbox One. 0
  • [Köpes] NTSC Wii/Gamecube 0
  • Xbox Game Pass - Februari 2019 Del 2 0
  • Veckans PSVR släpp - Vecka 8 0
  • Svenska destiny 2 klanen Kafferast söker aktiva spelare! 0
  • Filmrecension: Draktränaren 3 0
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Problem med ljud, ps4 0
  • Filmrecension: DET 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion