Tyranny – nytt svulstigt pc-rollspel från Obsidian och Paradox

Medlem
Tyranny – nytt svulstigt pc-rollspel från Obsidian och Paradox

Jag tyckte att trailern såg rätt mycket 90-tal ut (och då inte på ett bra, nostalgiskt sätt), men jag gillar att de två samarbetar, och jag gillar premissen med att bataljen mellan gott och ont redan är över. Jag hoppas på det bästa. Jag har en del andra saker som gör mig lite tveksam, men Obsidian brukar inte besvika och jag tror att Paradox är helt rätt utgivare för dem.

Medlem

Icke-linjärt med omspelningsmöjligheter. Saken man alltid skyltar med som om det skulle få en att bli imponerad när man vet att det egentligen handlar om att välja mellan ett par olika dialogval som i det stora hela inte har någon större betydelse än att slutsekvensen på 30 sekunder blir lite annorlunda.

Medlem

Teaser lämnar en hel del att önska. Den känns relativt klumpig och gammal... Alltså, jag personligen tyckte inte om den.
Men jag hoppas om detta blir ett bra spel...

Medlem

Blir väl som vanligt; ett buggigt spel gjort med kärlek. Sen får de låga betyg från IGN och stora hemsidor medan User Reviews blir skyhöga.

Helt vanligt Obsidian spel med andra ord.

Medlem

hoppas slippa alver, dvärgar och orcher...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Icke-linjärt med omspelningsmöjligheter. Saken man alltid skyltar med som om det skulle få en att bli imponerad när man vet att det egentligen handlar om att välja mellan ett par olika dialogval som i det stora hela inte har någon större betydelse än att slutsekvensen på 30 sekunder blir lite annorlunda.

Word up, älskar när företag skriver så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox

Ser väldigt intressant ut. Två favoritföretag som gör saker ihop blir nog fint det.


signatur

Jump in.

Medlem

nån som vet om det blir ett arpg som d2 eller mer som pillars?

Medlem
Skrivet av BOMBAii:

nån som vet om det blir ett arpg som d2 eller mer som pillars?

Känner jag Obsidian rätt blir det definitivt inte ett action rpg a´la d2.
Det är nog rätt troligt att det blir som Pillars of Eternity (Baldurs gate etc); real-time combat with pause.

Låter som ett intressant upplägg för ett crpg. Att det sen görs av Obsidian och publiceras av Paradox, gör det helt oemotståndligt.

Pre-purchase'd at earliest opportunity!

Medlem

Efter pillars kan jag inte annat än tömma bankkontot ich börja kasta pengar på skärmen

Medlem

De får gärna köra ett modernt spel denna gång. lite trött på allt "retro" som släppts de senaste åren.

Medlem

Är inget fan av den isometriska vyn, men det låter som ett bra samarbete

Medlem

Bilderna säger mer än vad teasern gör, hoppas det blir bra!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonlissla:

Blir väl som vanligt; ett buggigt spel gjort med kärlek. Sen får de låga betyg från IGN och stora hemsidor medan User Reviews blir skyhöga.

Helt vanligt Obsidian spel med andra ord.

Pillars of Eternity fick dock 9/10 av IGN (och bra betyg av alla större sidor).

Medlem

Det kanske är för att jag snart är 40 och spelade alla de gamla isometriska rollspelen när de var nya, men jag är sjukt trött på den här trenden. Jag förstår att det är billigare och lättare att göra spel så, men jag skulle vilja ha ett RIKTIGT bra förstapersons-RPG.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Det kanske är för att jag snart är 40 och spelade alla de gamla isometriska rollspelen när de var nya, men jag är sjukt trött på den här trenden. Jag förstår att det är billigare och lättare att göra spel så, men jag skulle vilja ha ett RIKTIGT bra förstapersons-RPG.

The Witcher ? Det är tredjeperson men endå. Spelat 1an och 2an och båda var skitbra. Kommer ge mig i kasst med 3an när jag spelat ikapp backlogen på steam, men då det blivit röstat till 2015 års bästa spel på många siter tror jag att det är grymt det med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LVX156:

Det kanske är för att jag snart är 40 och spelade alla de gamla isometriska rollspelen när de var nya, men jag är sjukt trött på den här trenden. Jag förstår att det är billigare och lättare att göra spel så, men jag skulle vilja ha ett RIKTIGT bra förstapersons-RPG.

Trend och trend, Obisidan har ju alltid gjort isometriska rollspel. De försökte sig på tredjeperson i Alpha Protocol och levererade då en betydligt buggigare produkt än vanligt (och då är ju ändå Obsidians spel vanligtvis buggiga). De har också gjort några titlar ur andra perspektiv när man jobbat med andras licenser (Fallout: New Vegas och South Park: The Stick of Truth), men i övrigt har Obsidian alltid pysslat med isometriska rollspel.

Det ska dock sägas att Obsidian för närvarande återigen testar på nytt då de utvecklar vad som bäst kan beskrivas som en utmanare till World of Tanks i form av Armored Warfare.

Givetvis behöver man inte gilla det isometriska perspektivet, men då hör man ju heller inte till målgruppen. Bara att söka sig någon annanstans.

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av LVX156:

Det kanske är för att jag snart är 40 och spelade alla de gamla isometriska rollspelen när de var nya, men jag är sjukt trött på den här trenden. Jag förstår att det är billigare och lättare att göra spel så, men jag skulle vilja ha ett RIKTIGT bra förstapersons-RPG.

The Witcher ? Det är tredjeperson men endå. Spelat 1an och 2an och båda var skitbra. Kommer ge mig i kasst med 3an när jag spelat ikapp backlogen på steam, men då det blivit röstat till 2015 års bästa spel på många siter tror jag att det är grymt det med.

Det är som sagt tredjeperson, inte första. Jag har även alla Witcher-spelen. Det första är urtråkigt, det andra också. Trean är något bättre, men efter att ha spelat 20 timmar känner jag mig inte det minsta sugen på att spela en minut till. Att alla hyllar Witcher 3 tycker jag är märkligt, särskilt med tanke på att det innehåller många av de buggar och designval som Fallout 4 gör, och Fallout 4 blev sågat bland annat på FZ (av många medlemmar, alltså).

Medlem

Mycket trevligt att det kommer till Linux också
+1 på det.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av LVX156:

Det kanske är för att jag snart är 40 och spelade alla de gamla isometriska rollspelen när de var nya, men jag är sjukt trött på den här trenden. Jag förstår att det är billigare och lättare att göra spel så, men jag skulle vilja ha ett RIKTIGT bra förstapersons-RPG.

The Witcher ? Det är tredjeperson men endå. Spelat 1an och 2an och båda var skitbra. Kommer ge mig i kasst med 3an när jag spelat ikapp backlogen på steam, men då det blivit röstat till 2015 års bästa spel på många siter tror jag att det är grymt det med.

Det är som sagt tredjeperson, inte första. Jag har även alla Witcher-spelen. Det första är urtråkigt, det andra också. Trean är något bättre, men efter att ha spelat 20 timmar känner jag mig inte det minsta sugen på att spela en minut till. Att alla hyllar Witcher 3 tycker jag är märkligt, särskilt med tanke på att det innehåller många av de buggar och designval som Fallout 4 gör, och Fallout 4 blev sågat bland annat på FZ (av många medlemmar, alltså).

CRPG kanske inte är din grej öht. Jag håller med dig lite om att Witcher var en aning överskattat men det är åndå en helt okej spelserie.

Medlem

Jag kunde inte vara gladare än vad jag varit sedan isometriska crpg's hittat en marknad igen. Det var många mörka år utan i stort sett något spel, tack vara att de stora publiscisterna och investerarna såg genren som död.

k3m
Medlem

ojojoj så här ska det vara. släpps till så många plattformar som möjligt plus annat bra. ni som gnäller måste ju ha attityd problem. finns fan inget att gnälla om det här släppet, ännu iaf. jag köper detta direkt Obsidian är duktiga på rollspelsmagi.

1
Skriv svar