Här är vad som förbättrats i The Witcher 3 4K-uppdatering till PS4 Pro

Medlem

Jag får väl pudla om Witcher 3. Lirade precis som Magma med ett Fury Nano och Freesync i över 60 fps och tyckte det fungerade utmärkt. Vädereffekterna tänkte jag inte på, jag får väl bli mer uppmärksam, hehe.

Fallout 4 betedde sig rejält konstigt emellanåt om jag inte låste fps till 60.

Medlem

Gillar man själv att förändra saker i spel så gör man. Själv så vill jag bara ha original upplevelsen och gillar inte att se på hur spelen görs. Plug and play och sen byta spel när jag tröttnat. Att bygga på spel med mer en bara existerande dlc finns inte i min värld. Och skulle jag vara intresserad så hade jag fått skala ner ordentligt på antalet spel jag får uppleva innan jag dör...

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Anton Q: Protestera bäst du vill, men det finns mods som gör spelet rejält mycket snyggare än utan.

Skulle väl kanske vara svårt att argumentera att detta inte är sant i ett endaste fall, från min sida (fast kanske möjligt att ogiltigförklara påståendet då det ändå handlar om subjektiva preferenser).<

Med det sagt är det ändå långt långt ifrån tillräckligt frekvent positiva resultat för att jag skall vara över huvud taget intresserad av att lägga den tid och de pengar som krävs för att att utvinna det.

Vissa spel kanske blir lite snyggare enligt de flesta, i 99.9 fall av 100 inte tillräckligt för att göra spelet en enda procent bättre eller mer njutbart för folk som inte är direkt intresserade av modding och prestanda-maximering i sig.

Det är helt enkelt långt ifrån att vara något säljargument för människor som inte specifikt delar era intressen.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Skulle väl kanske vara svårt att argumentera att detta inte är sant i ett endaste fall, från min sida (fast kanske möjligt att ogiltigförklara påståendet då det ändå handlar om subjektiva preferenser).<

Med det sagt är det ändå långt långt ifrån tillräckligt frekvent positiva resultat för att jag skall vara över huvud taget intresserad av att lägga den tid och de pengar som krävs för att att utvinna det.

Vissa spel kanske blir lite snyggare enligt de flesta, i 99.9 fall av 100 inte tillräckligt för att göra spelet en enda procent bättre eller mer njutbart för folk som inte är direkt intresserade av modding och prestanda-maximering i sig.

Det är helt enkelt långt ifrån att vara något säljargument för människor som inte specifikt delar era intressen.

Du är den första jag under mina cirka 30 år som PC-spelare stött på som tycker att mods inte gör alla spel snyggare.

Lägga tid och pengar? Moddar har alltid funnits tillgängliga gratis och har oftast krävt minimal arbetsinsats för att använda.
Och "långt ifrån tillräckligt frekvent positiva resultat"? Du är ju inte ens intresserad av mods, så hur vet du det?

12
Skriv svar