Recension – A Hat in Time

Robot
Recension – A Hat in Time

Farligt sockersött plattformsspel som är i stort sett omöjligt att ogilla.

#a-hat-in-time, #pc, #ps4, #recension, #xbox-one


Inaktiv

Finns även på GOG.

Medlem

Riktigt kul spel, och då är jag ändå ingen större fan av 3d platformers, modding support på Steam versionen också, har inte koll på hur/om det funkar med mods på GoG, skulle dock inte bli förvånad om det dyker upp något på Nexus förr eller senare.

Medlem

Nu har jag velat köpa spelet sedan i Fredags men ikväll smäller det. Detta ska bara ägas. Älskar 3D plattformsspel. Super Mario 64, Mario Sunshine och Jak & Daxter: The Precursor Legacy håller jag som de bästa.

Är i full rulle med The Evil Within 2 till Steam men har klarat det när som helst. A Hat in Time blir ett bra spel mellan Evil Within 2 och Assassin's Creed: Origins.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Riktigt charmigt spel Jag älskar det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Närmare 20 år senare och genren har fortfarande inte löst kameraproblemen. Skämt åsido har allt jag sett av detta sett riktigt trevligt ut, blir nog ett köp.

Medlem

Jag fick nog av plattform under NES-tiden på 90-talet=)

Skribent
Skrivet av kebbe:

Närmare 20 år senare och genren har fortfarande inte löst kameraproblemen. Skämt åsido har allt jag sett av detta sett riktigt trevligt ut, blir nog ett köp.

Jag kan väl förstå att det är svårt med en universallösning för kamera i 3D-spel, men det är lite märkligt ändå att det fortfarande är ett så pass vanligt problem.

Gen
Medlem
Skrivet av kebbe:

Närmare 20 år senare och genren har fortfarande inte löst kameraproblemen. Skämt åsido har allt jag sett av detta sett riktigt trevligt ut, blir nog ett köp.

Efter några timmars spelande kan jag konstatera att det inte är ett skämt, kameraproblemet är i högsta grad där. Riktigt kasst att man inte kan vinkla kameran upp eller ner speciellt mycket vilket gör det svårare än nödvändigt att genomföra vissa saker.

Medlem
Skrivet av Gen:

Efter några timmars spelande kan jag konstatera att det inte är ett skämt, kameraproblemet är i högsta grad där. Riktigt kasst att man inte kan vinkla kameran upp eller ner speciellt mycket vilket gör det svårare än nödvändigt att genomföra vissa saker.

Man kan ta full kontroll över kameran med en inställning i options vad jag har förstått, borde ju lösa sådana problem.

Gen
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Man kan ta full kontroll över kameran med en inställning i options vad jag har förstått, borde ju lösa sådana problem.

Tack! Ska kika.

Medlem

Köpte detta och spelade första gången igår, riktigt mysigt spel.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar