Creative Assembly om Total Wars framtid: förvänta er ett annonserande snart

Robot
Creative Assembly om Total Wars framtid: förvänta er ett annonserande snart

Skvallrar om tre parallella projekt i sin blogg, bland annat det första historiskt fokuserade spelet sedan 2013.

#creative-assembly, #höp, #möp, #nyhetstips, #total-war


Medlem

Ska bli spännande att se vad det blir, historiska total war är alltid det bästa trots allt (åtminstone efter lite moddar). Hade gärna sett ett Medieval 3 men renässansen förtjänar lite uppmärksamhet också tycker jag allt.

Angående expansionen gissar jag på någon slags viking-expansion till Total War: Attila.
(Baserat på ett citat från en annan intervju: "but I can say that it’s another spiritual follow-up to Total War: ROME II, like Total War: ATTILA, and moves the time period forward in much the same way. It’s great being able to build on and optimise the tech and the content from those games, like the work we did on ATTILA with Age of Charlemagne. Especially for a moment in history we’ve not spent enough time with yet as a studio.", de har ju bara gjort ett vikinga-spel och det var väl som expansion till första medieval om jag inte minns fel, och vikingar är ju lite på tapeten nu pga. Vikings-serien etc.).

FM-guru
F.d. Sisyr

Törs man anta att nästa historiska titel kommer använda charge-mekaniken från Warhammer? Hoppas det, för den var enormt mycket mer tillfredsställande än tidigare spels motsvarighet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Törs man anta att nästa historiska titel kommer använda charge-mekaniken från Warhammer? Hoppas det, för den var enormt mycket mer tillfredsställande än tidigare spels motsvarighet.

Är ju helt klart lite mer "tyngd" i grejerna i Warhammer jämfört med många av de tidigare spelen, däremot hoppas jag att tempot i striderna blir betydligt långsammare i nästa historiska titel (annars kommer det väl moddar), i de senaste spelen (även shogun och rome i min åsikt) men framförallt i warhammer tar ju slagen slut på ett par minuter känns det som, och alla enheter springer fort som satan etc. En annan vill ju ha långsamma utdragna strider där man flyttar om sina trupper allteftersom etc. Hellre färre, långsammare och mer betydelsefulla strider än många korta.

Medlem

Jag drömmer gärna om ett Empire 2

Medlem

@EGS8877: Samma här att få krossa ryssen och dansken igen på fältet fast i en nya grafik motor med mer enheter skulle vara så skönt

Medlem

Hoppas det är en ny motor i spelet och att eran är intressant. Dags att skrota Warscape


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Mackan4762:

@EGS8877: Samma här att få krossa ryssen och dansken igen på fältet fast i en nya grafik motor med mer enheter skulle vara så skönt

Var ju nästan för lätt egentligen, bara att köra med en bunt kanoner med canister shells så plockade man det mesta utan problem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd

Spännande. Ser fram emot ett historiskt korrekt istället för Warhammer-trams. Ett Empire II vore fantastiskt.

Medlem

Ja, är det en korp man ska se upp för så lär det vara en vikinga-dlc. Helt ok, kommer säkert vara kul.

Jag hoppas bara att nästa "riktiga" TW kommer snart och inte om två-tre år. Hade varit kul med lite 1600-tal i Europa, vilket är en era de inte besökt tidigare.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av EGS8877:

Jag drömmer gärna om ett Empire 2

Håller helt och hållet med! Vi vill ha Empire 2!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

@Lippen: Det vore grymt! Särskilt med rome 2/attilas kust strider! Skicka ut landstignings båtar medan slagskeppen bombarderar stranden <3

Medlem

Äntligen! Har längtat efter detta! Drömmen är fortfarande LOTR dock.

Men ett Shogun 3 hade varit tillräckligt för att svimma av en timme eller två.

Avstängd

Har Total War serien haft om vikingar nån gång?

Total War: Vikings

Inaktiv
Skrivet av Sebastian V:

Har Total War serien haft om vikingar nån gång?

Total War: Vikings

Jadå det har dom haft i följande spel.. Tror faktiskt att det temat har blivit täckt tillräckligt x)

Total War: Attila - Viking Forefathers
http://store.steampowered.com/app/335020/Total_War_ATTILA__Vi...

Total War: Viking Invasion Expansion pack
http://wiki.totalwar.com/w/Viking_Invasion

Total War: Medieval 2 - Danmark, vill minnas att man hade longboats och viking raiders

Sen finns det otals med mods som täcker vikingar

Medlem

Hum svårt att säga om det är Vikingar. Det är Korpar som är en symbol hos vikingarna visligen så är de Kråkfåglar.

Medlem

Roligt att CA inte lämnat det historiska spåret i och med deras introduktion av Warhammer spåret. Förhoppningsvis så håller de vad de lovade när Warhammer avtäcktes.. alltså att CA delat upp sig i ett team som håller på med fantasy och ett som håller på med mer historiska titlar. Hade inte sagt nej till Medieval 3.. eller Empire 2. Eller en ny era.. Typ antikens Kina.

Skrivet av Sisyr:

Törs man anta att nästa historiska titel kommer använda charge-mekaniken från Warhammer? Hoppas det, för den var enormt mycket mer tillfredsställande än tidigare spels motsvarighet.

CA brukar ta med sig nymodigheter från tidigare titlar och tillföra dem till senare. Så länge som de kan förvaras rent historiskt.

Skrivet av Ftmch:

Är ju helt klart lite mer "tyngd" i grejerna i Warhammer jämfört med många av de tidigare spelen, däremot hoppas jag att tempot i striderna blir betydligt långsammare i nästa historiska titel (annars kommer det väl moddar), i de senaste spelen (även shogun och rome i min åsikt) men framförallt i warhammer tar ju slagen slut på ett par minuter känns det som, och alla enheter springer fort som satan etc. En annan vill ju ha långsamma utdragna strider där man flyttar om sina trupper allteftersom etc. Hellre färre, långsammare och mer betydelsefulla strider än många korta.

Orsaken är ganska enkel. Det ska inte ta en timme att vinna strider om man verkligen inte vill det dvs. Då finns det moddar som t.ex. tar bort faktorer som moral att ladda ned. Sett till historiska slag dock så brukar de nästan aldrig vara till siste man.

Skrivet av EXPLICIT:

Spännande. Ser fram emot ett historiskt korrekt istället för Warhammer-trams. Ett Empire II vore fantastiskt.

Som när Karolinerna erövrade hela Europa (min empire genomspelning) menar du?

Skrivet av Zidious G:

Äntligen! Har längtat efter detta! Drömmen är fortfarande LOTR dock.

Men ett Shogun 3 hade varit tillräckligt för att svimma av en timme eller två.

Kommer inte att ske eftersom EA och WB äger rättigheterna.

Skrivet av Sebastian V:

Har Total War serien haft om vikingar nån gång?

Total War: Vikings

Ja. Både som expansion och som moddar.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Orsaken är ganska enkel. Det ska inte ta en timme att vinna strider om man verkligen inte vill det dvs. Då finns det moddar som t.ex. tar bort faktorer som moral att ladda ned. Sett till historiska slag dock så brukar de nästan aldrig vara till siste man.

Men mer än 5 minuter kan det väl ta åtminstone? Menade absolut inte att jag vill ha strider till sista man, jag tänker mer på saker som rörelsehastigheten på trupper och hur fort folk dör etc. Kanske bara är nostalgiska minnen men jag tyckte att tidigare spel (Shogun var det första spelet jag reagerade på där det gick för snabbt) gjorde det lite bättre, men ja, finns alltid någon overhaul-mod som siktar på att göra striderna lite långsammare, framförallt när det är historiska spel så jag kommer nog att klara mig ändå!

Medlem

Rome III, så klart. Den här gången med fungerande gameplay vid lansering

Nej, helst av allt skulle jag se ett som sträcker sig över två-tre millenier, där man får fokusera mer på research också. Ett Civilization, men med strider. Och självklart en hel världskarta med ~400 speltimmar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Nästa expansion kommer till Rome 2, det ser man via steams databas där det uppdateras för fullt på Rome 2.

Medlem

@anon_78917: Och glöm inte Charlemange expansionen till Attila, där kan man spela som danska vikingar. Så därför har de ju gjort rätt mycket med vikingarna. Kopplingen kråkor och vikingar är jag inte riktigt med på, då jag instinktivt tänker på korpar och vikingar (Oden). Men, jag är ju dock inte professor i kråka eller vikingar för den delen heller.
Crow indianer? Empire hade ju ett indian DLC (som inte var så kul...)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Total War: Warhammer III!
Annars vill jag se Medieval III. Tvåan är min favorit i spelserien (på delad förstaplats med Rome).


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Baronova:

Total War: Warhammer III!
Annars vill jag se Medieval III. Tvåan är min favorit i spelserien (på delad förstaplats med Rome).

Warhammer III är väl redan bekräftat?

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Warhammer III är väl redan bekräftat?

Mjo, fast vi vet i princip ingenting om det. Jag vill se en trailer, åtminstone en spelbar ras, eller till och med ett släppdatum.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar