Tech-demo för ray tracing med Metro: Exodus

Robot
Tech-demo för ray tracing med Metro: Exodus
Medlem

Snyggt! Ser fram emot detta!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Åh vill ha ett nytt Stalker i denna motor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Åh vill ha ett nytt Stalker i denna motor.

Eller hur, det vore fan inte helt fel. De gamla STALKER spelen har inte åldrats med värdighet, imo. Hade så jäkla skoj när Shadow of Chernobyl släpptes.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Förutom det strömmande vattnet, och vindeffekterna i gräs/buskar. Så är övrig grafik riktigt bra.

Vad är det som är själva "Ray tracingen"?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Förutom det strömmande vattnet, och vindeffekterna i gräs/buskar. Så är övrig grafik riktigt bra.

Vad är det som är själva "Ray tracingen"?

Tack! Det störde mig väldigt mycket på det strömmande vattnet.

Medlem
meh

Det här såg ut som Witcher 3 grafik utan några shadows. Inte spelat spelen i serien, men alltid trott att det var de som drev pc grafiken framåt.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Kunde ge fan i snyggare grafik just nu. Grafikkort är svindyra, och jag kommer då inte uppgradera på länge, om dessa priserna inte sjunker.

Jag vill se nya coola, nya typer av spelfunktioner. Det är förmodligen inkluderat men hade varit skönt om nyhetsfokus gick över till det lite mer istället.

Medlem

den dagen jag kan springa med maxxade inställningar i nya spel i fps spel och uppskatta miljön utan att det förstör min upplevelse i fps så kommer jag uttnytja detta, hittils har det inte hänt då jag vill ha så nära 100-120 fps som möjligt i spel.

dock gillar jag att tekniken och utvecklingen går frammåt! och kul för dom som inte stör sig på låg fps eller ser när det blir sämre fps

Medlem

Med andra ord ser det ut som vilket annat nytt spel som helst med undantaget att de har pepprat lite ray tracing reflektioner på skinande ytor såsom vatten, speglar, metall etc. Ingenting som får en att vilja spotta upp 5+ laxar för ett nytt grafikkort.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Något är definitivt off med vattnet, sedan "poppar" ljuseffekterna till störande på bordsfläkten.

Men annars är det vansinnigt vackert och jag bara hoppas nätterna blir verkligt mörka, atmosfären verkar finnas där!


signatur

Nämen!

Medlem

Såg snyggt ut, men reflektionerna kan knappast ha varit ray tracing. Förmodligen bara ljuset som är det.

Medlem

Rent spontant känns det inte som texturerna är anpassade för raytracing, likväl snyggt ändå men det får raytracing att framstå som en gimmick.

Skägg.
10 Chambers

Rekommenderar att bumpa upp upplösningen till 1440p eller 4K, vansinniga komprimeringsartifakter i 1080p.


signatur
ELF
Medlem

Som vanligt så lägger de väl bara till stöd för eller optimerar för nvidias teknik. Ajja, tekniken går i alla fall inte bakåt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fysiken verkar inte ha kommit så långt dock Inte jättesnyggt med kablar som klipper igenom andra saker (brunnens delar).

Medlem

@Steffe@Swec Precis! Vad fan, varför är inte soft-body fysik eller procedurala animationssystem (Euphoria eller dylikt) standardiserade teknologier? Till och med hårdvaruaccelereration av voxlar och fysiskt simulerade partiklar skulle väcka större intresse än mer blänkande ytor.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Kommer definitivt att plocka upp detta till hösten


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Såg samma fina tech demo i the divison, vi minns hur det såg när produkten var klar. ropa inte hej ännu.

Medlem

Om dom kunde ha visat jämförelse sida vid sida Utan och Med RayTracing så kanske man hade blivit mer imponerad, detta ser inte ut alls som något extra öht.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av cybo:

Det här såg ut som Witcher 3 grafik utan några shadows. Inte spelat spelen i serien, men alltid trott att det var de som drev pc grafiken framåt.

Metro 2033 hade grymt fenomenalt grafik, kommer ihåg att man satt och små mysade igenom hela kampanjen på högsta inställningarna. Tror inte riktigt filmen gör spelet rättvisa i detta fall, kolla några av de trailers som släppts till Exodus, jag tycker i alla fall det håller toppklass bland de spel i framkant.

1
Skriv svar