Generation Zero är Avalanche Studios nya spel
Grymt ännu ett spel från Fria Ligan på g! (även Mutant Zero).
Baseras på bords-rollspelet: Ur Varselklotet, som är som en svensk variant av hyllade Netflix serien Stranger Things.
MÅTTE detta bli bra! Får tydliga Stålenhag-vibbar vilket gör mig över-jävla-peppad!
Får mig direkt att tänka på dessa illustrationer: https://www.theverge.com/2013/8/27/4664842/sweden-reimagined-...
Definitivt Simon Stålenhag inspirerat, men jag klagar inte
Lite dålig stil att göra ett svenskt spel som i princip tar allt direkt från Ur Varselklotet men inte betalar licenspengar. Svagt av Avalanche.
Såg ut att vara väldigt stela animationer när han/hon sköt med MP5:an
Jo animationerna var lite stela här och där men det är ju fortfarande ganska tidigt i produktionen så förhoppningsvis kommer de putsa och optimera animationerna före release.
Jo animationerna var lite stela här och där men det är ju fortfarande ganska tidigt i produktionen så förhoppningsvis kommer de putsa och optimera animationerna före release.
Det är inte ett storbudget spel, så man får förvänta sig produktionskvalite efter det. Spelet är självpublicierat och på huvudsajten skriver Game Director bland annat "small but brilliant team". Så spelet görs av ett litet team.