The Settlers får en reboot

Robot
The Settlers får en reboot

Ubisoft firar 25-årsjubiliet genom att återvända till strategiseriens början.

#gamescom, #the-settlers


ELF
Medlem

Hoppas det blir något bra. Har spelat Settlers 2-6 och gillar serien skarpt. Favoriten är helt klart fyran. Så länge det inte blir ett webbspel så blir det nog bra. Men det verkar det inte bli.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Inget slår Settlers 2.

Geeks Gaming

Haha nu blev jag sugen på B&W2

Medlem

Settlers är något av det mysigaste man kan spela
Älskade att sitta och lyssna på hur alla små gubbar o gummor fällde träd, hackade sten och i övrigt skötte sitt!

Spännande med en reboot, hoppas verkligen på något bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kommer aldrig glömma mellanstadiet där jag la en hel del timmar i settlers 1 som fortfarande än idag startar upp då å då.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kommer ihåg att vi spela det på en Amiga 500 (introt var ganska roligt; en riddare på en häst). Med lite extraminne så kunde man spela lite större världar. Sen tricket (var det en bug?) med att länka ihop två flaggor vid nationsgränsen. *g*

Tycker för övrigt att Settlers 2 var det bästa.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Haha nu blev jag sugen på B&W2

Ja, gief god simulator games.

Mitt gudakomplex behöver matas.


signatur

Ordo Ab Chao

KoP
Medlem

Vem spelar The Settlers för att vinna? Jag brukar alltid slå av fienderna och bara spela för att bygga och expandera min stad/landyta. Relax-max. Spelar det första The Settlers (på Amigan) då och då när lusten kryper sig på. Dom andra spelen i serien har jag aldrig testat ens.

Medlem

Snowdrop visar verkligen vad den går för 😂 NOT... Såg hemskt ut. Hoppas verkligen dom går tillbaka till rötterna men i videon ser det mer ut som settlers 7 och det sög ju

Medlem

för er som gillar settlers kan jag rekommendera Northgard sålänge! helskönt lir, roligare än det ser ut tycker jag!

http://www.metacritic.com/game/pc/northgard

ps. Settlers 4 var the shit!


signatur

//monster

Medlem

Settlers 4 lätt bästa settlers! Spelar det än i denna dag ibland. Bygga stor fästning och hard mot 7 datorer så jäkla mysigt och roligt!

Medlem

Trevligt, hoppas de lärt sig läxan och gör ett bra Settlers. Snowdrop-motorn visar mångsidighet genom att fungera bra i ett strategispel också. Kanske är det så att vi får se fler spel med Snowdrop framöver. Såg att även UBIsofts kommande Avatar-spel kommer använda Snowdrop. Fast sen har UBIsoft sin egen Anvil för de flesta open world-spelen.

Ambassadör
Xbox

Settlers på Amiga kan vara det spelet jag lagt flest timmar på... Älskade det!


signatur

Jump in.

Medlem

Det är ju inte alls tillgängligt nu. 15 november står det ju på hemsidan.

Medlem

Äntligen!

Settlers och Cultures serien gick varm förr i tiden! <3


signatur

Nämen!

Medlem

Bästa nyheten på flera år! ÄNTLIGEN!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Trevligt, hoppas de lärt sig läxan och gör ett bra Settlers. Snowdrop-motorn visar mångsidighet genom att fungera bra i ett strategispel också. Kanske är det så att vi får se fler spel med Snowdrop framöver. Såg att även UBIsofts kommande Avatar-spel kommer använda Snowdrop. Fast sen har UBIsoft sin egen Anvil för de flesta open world-spelen.

Snowdrop utvecklades ju av Massive som också gör Avatar-spelet. Ubis andra "välanvända" motorer är Anvil som utvecklades för Assassins Creed och Dunia som gjordes till Far Cry.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Settlers på Amiga kan vara det spelet jag lagt flest timmar på... Älskade det!

Det var tider det!!!

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det är ju inte alls tillgängligt nu. 15 november står det ju på hemsidan.

Rättelse nu.
Ettan finns nu att köpa för 5€ efter att köpknappen dykt upp.
inte de andra... ännu...

1
Skriv svar