FZ spelar Red Dead Redemption 2!

Medlem
Snyggaste spelet någonsin

Jag som är 34år gammal snart en medelålders herre kan säga er så här att se skillnad mellan 30 och 60fps är som att försöka hitta en nål i en höstack. För mig spelar det ingen roll då grafiken de senaste 3-4åren har varit helt magnifik och då snackar jag om konsol ps 4 pro. Hade vi snackat playstation 3 grafik så hade jag blivit besviken men nu snackar vi om 4K i 30fps. Det duger i många år framöver, minst 2025.

Jag som spelar lite då o då och sitter 3m från en 65 oled Tv Lg G7 som kosta mig 50k kan fortfarande inte se någon skillnad mellan 30 och 60. Det är helt sjukt att så många hakar upp sig på något som inte är ens värt o diskutera. Det som är viktigast är ju själva storyn och gameplay och "kontroll" om detta suger så kan man lika gärna stänga av efter 5min. Men Kan hålla med att RDR2 är det snyggaste spelet som kommer släppas och säkert innehålla detta i minst 2-3år framöver.

Skit i grafiken och njut av ett spel som ingen annan har klarat av att producera tidigare. Rockstar ligger 3-4år före alla andra spel företag i både gameplay och grafik. Men dagens kids är helt enkelt bortskämda ni hade ju gråtit floder om ni hade behövt spela nintendo 8bit på början 90-tal bläääää + att jag tror Rockstar skiter i alla pc nördar då de kommer tjäna tillräckligt på bara konsol så hoppas det aldrig kommer till pc. Får hålla tummarna JIPPI

Medlem

Älskar hur alla klickar in för att whina om att de inte tänker spela då det inte är på PC.

Ni slipper. Hej då. Själv ska man njuta för fulla muggar av årets spel.

Medlem
Skrivet av zumo:

@HaxXt: Som alla PC-spelare som sätter sig vid en konsol, tappar du hakan vid 30 fps.
Specieeeeeeeeellt alla de som endast spelar multiplayerspel i första hand, och endast ger sig på de allra största AAA som Rockstars som tror de ska kunna köra 144 fps som på LoL i normala spel. Det finns få saker som är så överdriven som betydelsen av FPS, och överdriften kommer med all sannolikhet från ovan nämnda spelare. Visst spelar flytet roll i CS. Det ger väl en ynka fördel att ha nån FPS över. Men att säga att RPG-spel, och slöa shooters som detta inte ska flyta helt ok i 30 fps är ju bull imo. Majoriteten av grafiskt tunga open world spel går i relativt låg fps som 30-60. Onlineshooters, mmo och moba är undantagen, inte tvärtom.
Nästan alla spel på konsol går i 30 fps. Definitivt de i 4K.

Jag har t.om sett folk vrida ned settings för att gå över 60 fps i nån okunnig förhoppning att upplevelsen skall förstärkas mer av några extra fps, än av maxade settings och grafik. En grej om man inte har rek. spec o vrider ned.

Jag körde God of War ett tag i framedippande beautiful läget.. Men jag fick ändra till performance för att få 60 konstant och därmed undvika den distansiering och hjärtklappning jag hade innan och istället koncentrera mig på spelet. Vad det är för okunnigt i min upplevelse kan jag inte svara på. Fick jag välja mellan en RGB-lampa som går mellan 16.7 miljoner färger lite hackigt eller en lampa med 4000 färger som gör det sömlöst så tar jag ju faktiskt den senare då den är "vackrare".

Medlem
Skrivet av submariner:

Jag som är 34år gammal snart en medelålders herre kan säga er så här att se skillnad mellan 30 och 60fps är som att försöka hitta en nål i en höstack.

Samma ålder här och påståendet ovan är överdrivet, medicinskt eller ett troll. Att man som person däremot inte bryr sig i det är en annan sak. Så länge man njuter av spelet så ✌️

Medlem
Skrivet av sCaz:

Samma ålder här och påståendet ovan är överdrivet, medicinskt eller ett troll. Att man som person däremot inte bryr sig i det är en annan sak. Så länge man njuter av spelet så ✌️

Amen to that, personer som säger att de inte SER skillnad mellan 30 och 60FPS har fel på ögonen. Att det är en MARKANT skillnad mellan 30 och 60 FPS är inte ens en åsikt, det är ett faktum.

Skrivet av Ziern:

Jag har bägge tre, men vill att det ska komma till PC :[

"Bägge tre ..."

Båda tre?

Tre av båda?

Tre bägge?

SAOL behöver ett svar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Bägge tre ..."

Båda tre?

Tre av båda?

Tre bägge?

SAOL behöver ett svar.

Vet att det ska vara "bägge två", men min pappa säger bägge tre och han är bäst!

KoP
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hoppas du skämtar. Sikta med handkontroll, nej tack.

Finns det bara soft aim så är det lugnt för min del.

Medlem

Låter som att det finns lite väl mycket att pyssla med för min smak, men i övrigt verkar ju det här spelet fantastiskt.

Medlem

Att strunta i ett spel pga för låg bilduppdatering är för övrigt helt absurt, men det är väl er egen förlust.

Medlem

Blir till att inhandla en extern hårddisk. Spelet är 105 (!) GB stort. #nyhetstips

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Att strunta i ett spel pga för låg bilduppdatering är för övrigt helt absurt, men det är väl er egen förlust.

Skulle du själv spela i 20 FPS? 10?
Alla har olika gränser för vad de anser acceptabelt och det är väl inga konstigheter då

Medlem

Alltså... PC TACK!?

Ska man vara tvungen att köpa sig en konsol för 4 -5 tusen för att spela RDR2?
Med tanke på att GTA finns till PC så blir man ju bra less om dom inte släpper det till PC.

123
Skriv svar