Recension – Darksiders III

Robot
Recension – Darksiders III

En Darksiders-fasad med sprickor, men som det å andra sidan sprakar och blixtrar ur.

#darksiders, #darksiders-3, #gunfire-games, #thq-nordic


Medlem

Bra och kortfattad recension, det blir ett köp då man gillar Darksiders-världen.

Medlem

Älskar souls-spelen så blev ju sugen på detta lite extra bara därför. Har dock bara kört genom Darksiders 1 innan, borde jag spela igenom 2an innan jag ger mig på 3an?

Redaktör
Ponny

@TheRob: Tack! Och enig: Darksiders-världen är jag väldigt svag för.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@DrDoom: Jag tror inte det är svårt att hänga med då de tre spelen står rätt stadigt på egna storyben. En liten fördel skulle jag säga men inget måste, kort sagt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Väntade mig inget stordåd men kul att serien är tillbaka,
spelade faktiskt tvåan för någon månad sen. Hade haft den länge i min ägo utan at ha rört den.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gen
Medlem

Kikat lite gameplay och förväntade mig inget bättre betyg än så. Känns de inte som att de gått tillbaka lite grafiskt sett (tänker på den serietecknade stilen)? 2an såg lite mer realistisk ut än 3an. Jag hoppas att de går lite mer åt realism i 4an men ändå behåller den tecknade flärden.

Moderator | Testpilot

@Fredrik Eriksson: Ful fråga kanske då jag bara borde lästa texten (ska göra det ikväll) men är det mer likt ettan eller tvåan? Ettan såg jag mer som ett GOW med Zelda-inspiration medan tvåan fick Diablo-aktig loot och hade mer öppna miljöer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oj då Positivt överraskad av betyget!

Efter det mesta man hört och läst om spelet var jag orolig för en total flopp, men det här verkar ju ändå rätt lovande!


signatur

Nämen!

Medlem

Kul! Då blir det ett köp. Tvåan var en positiv överraskning!

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Fredrik Eriksson: Ful fråga kanske då jag bara borde lästa texten (ska göra det ikväll) men är det mer likt ettan eller tvåan? Ettan såg jag mer som ett GOW med Zelda-inspiration medan tvåan fick Diablo-aktig loot och hade mer öppna miljöer.

Hmm. Inte helt lätt fråga. Det är lite sin egen best vad gäller gameplay jämfört med Darksiders 1 och 2: lånar mer från Dark Souls. Miljöerna påminner dock starkt om originalet och det är en semiöppen värld, där du kommer längre ju fler av Furys former du hittar. Metroid-utforskande, kan man sammanfatta det med.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En viktig fråga hur är musiken? Det som gjorde 2an riktigt bra. https://youtu.be/O4lwpYLlVvM

Medlem

Trevlig recension!

Gillade både 1an och 2an och kommer säkerligen spela 3an, så småningom. Får hoppas att dom får göra en fjärde och avslutande del.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Blir ett inköp av 3an när priset har lagt sig lite, känner inte samma sug för stunden tyvärr.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kikat lite gameplay och förväntade mig inget bättre betyg än så. Känns de inte som att de gått tillbaka lite grafiskt sett (tänker på den serietecknade stilen)? 2an såg lite mer realistisk ut än 3an. Jag hoppas att de går lite mer åt realism i 4an men ändå behåller den tecknade flärden.

Kan inte direkt påstå att tvåan ser mer realistiskt ut än trean.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Ponny
Skrivet av FuzioN:

En viktig fråga hur är musiken? Det som gjorde 2an riktigt bra. https://youtu.be/O4lwpYLlVvM

Den är rätt ... tja, okej, skulle jag påstå. Den var något som jag vare sig reagerade positivt eller negativt på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Den är rätt ... tja, okej, skulle jag påstå. Den var något som jag vare sig reagerade positivt eller negativt på.

Okej tack för svar blir dock nog ett köp för mig pga spelat tvåan flitigt och även om 3an kanske är sämre så vill jag att dom gör en bättre 4a Såfall ja jag vet man ska inte motivera eller stöda dåliga spel. Men darksiders serien är ju så svår för mig att undvika

Gen
Medlem

Du har en poäng, jag minns nog helt enkelt fel.

Medlem
Skrivet av Gen:

Du har en poäng, jag minns nog helt enkelt fel.

Om det är realism eller ej tål att diskuteras men stilen är nog inte är den samma som tidigare, vilket kanske inte är konstigt då han (Joe Madueira) som ligger bakom mycket av det grafiska ej är involverad i serien nuförtiden.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

1.5? Det låter bra det jag gillade ettan mycket:D

FM-guru
F.d. Sisyr

Tråkigt att miljöerna får kritik. I det första spelet var miljöerna ett av de största plussen för min del.

Medlem

Darksiders 1.5 är en perfekt beskrivning av detta spel faktiskt. Definitivt ett steg tillbaka från 2:an som var förvånansvärt ambitiöst. Spelet är dock fortfarande kul att spela. Det största problemet med spelet är checkpointsystemet. Det är alldeles för långt mellan...

Medlem

Roligt spel jobbigt med sparpunkterna som är för långt ifrån varandra och svårighetsgraden är irriterande och grafiken känns inte så mycket ps4 mer ps3 typ

Gen
Medlem
Skrivet av Vampir:

Roligt spel jobbigt med sparpunkterna som är för långt ifrån varandra och svårighetsgraden är irriterande och grafiken känns inte så mycket ps4 mer ps3 typ

Man måste inte spara spelet vid lurcher samlaren, har för mig spelet sparar när man stänger av det lite som DS3. Tycker inte det var så svårt (jämfört med DS3 eller Bloodborne), problemet är mer kontrollerna som var lite speciella. Många fiender kan stunnas av Chains och har svårare att träffa en om man dodgear runt dem på nära håll (också som i DS). Grafiken är väl inte fantastisk men tycker det har sin charm och stil och ser riktigt fint ut i 4K (om man kör det på PC). PS4 versionen var väl sådär, det håller jag med om.

1
Skriv svar