Ladda! Här är 15 minuter gameplay från The Outer Worlds

Robot
Ladda! Här är 15 minuter gameplay från The Outer Worlds

Ta en längre titt på Obsidians nya "Fallout i rymden".

#nyhetstips, #obsidian, #private-division, #the-outer-worlds


Medlem

FarCry: New Vegas, ”Why on earth would I say that?” *skratt*

Ser lovande ut!
Som de nämner i klippet fick jag också en känsla av Fallout, Bioshock samt Mass Effect och Borderlands.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Det känns som man har sett det här spelet förut, förmodligen copy/paste av andra titlar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg riktigt intressant ut. Gillar humorn: Dumb-valen i dialogerna, olaglig tandkrämsforskning.

Combat såg ok ut, lite Fallout-aktigt.

Systemet med fobier kan bli intressant.

Ska bli kul att följa fram till release.

Medlem

Min inre konversation för det här spelet är lite som när Homer köpte Krusty dockan.
Det släpps ett nytt Obsidian spel.
Det är bra!
Obsidian ägs numera av Microsoft.
Det är dåligt!
Microsoft har inget direkt med spelet att göra och det ges ut av Private Division.
Det är bra!
Private Division ägs av Take Two
....

Medlem

Det ser lite oputsat ut rent spelmässigt, men jag gillar verkligen vad jag ser gällande rollspelselementen!

Medlem

Typ Fallout 76 - Campaign mode men snyggare, utan alla buggar... eller gympaväska

Medlem

Tänkte väldigt mycket på Bioshock Infinite när jag såg gameplay. Jag älskade det spelet. Detta blir väldigt intressant.

Medlem

Varför kan folk inte bara hålla klaffen och låta en titta på spelet i lugn och ro? Hur som helst ser det kul ut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fy fan vad lovande!
Bästa nyheterna på länge...
Detta kommer bli stort.
Fallout New Vegas vibbar hela vägen från Ystad till Haparanda va grabben

Medlem

Vågar man hoppas detta INTE är Creation Engine eller nån upplaga av den ? :'D

Ännu ett bakslag för Bethesda [Bä-t-(läspande T)- äszta]

Medlem
Skrivet av zumo:

Vågar man hoppas detta INTE är Creation Engine eller nån upplaga av den ? :'D

Det är Unreal Engine.

Medlem

Kommer säkert bli grymt och tajmingen för utannonseringen är komiskt bra.

Men jag tappar feeling då man går omkring med vapnen i anläggning, det ser fånigt ut.

Samt ”mindre” fiender såsom vanliga humaniods som inte dör av ett grovkalibrigt skott i skallen stör mig också.

Väldigt minor stuff, men ändock något jag tänkte på i klippet.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

@B-itta: inget är som fallout 76, inte ens Day Z är som fallout 76

Medlem

Utomhusmiljön och monsterna ser bedrövliga ut rent ut sagt. Hade någon sagt att det var no mans sky hade jag inte blivit förvånad.

Medlem

Satan va stelt det såg ut. Kändes som man gått tillbaks till 2007 och ME

FM-guru
F.d. Sisyr

Striderna ser tyvärr lika kassa ut som i Fallout-liren. Nu hade jag väl förvisso även förväntat mig att striderna skulle vara spelets förmodligen sämsta aspekt, men ändå.

Mer ororande för mig är att jag inte alls gillar den visuella designen, framför allt inte vad gäller arkitektur. Tycker den påminner om de nya XCOM-liren, som förvisso är fantastiska spel men som även dem är riktigt fula designmässigt - enligt mig då. Ser ut som Duplo.

EDIT: En mindre och mer betydelselös detalj jag retar mig på är sättet man håller pistolen - sträckt arm rakt ut. Måste ju se helt efterblivet ut ur andra vinklar och påminner om FPS från 90-talet.

Medlem

Detta ser väl inte alls dumt ut,.. kan man räkna med crossplay till typ 99% nu då?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Min inre konversation för det här spelet är lite som när Homer köpte Krusty dockan.
Det släpps ett nytt Obsidian spel.
Det är bra!
Obsidian ägs numera av Microsoft.
Det är dåligt!
Microsoft har inget direkt med spelet att göra och det ges ut av Private Division.
Det är bra!
Private Division ägs av Take Two
....

Ska inte Microsoft ge ut sitt eget spel?

Medlem

Är det Windows Store only hoppar jag nog över detta!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tycker det ser för färgglatt och overkligt ut. Lite för mycket effekter i striderna. Saker såsom de där aggro-utropstecknen och att objekt verkar markeras då man pekar på dem var störande. Det mesta som var störande har nog dessvärre att göra med settingen, en högteknologisk framtid. Det verkar medföra att spelen blir pastellfärgade och en massa rutor och symboler överallt.

KoP
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tycker det ser för färgglatt och overkligt ut. Lite för mycket effekter i striderna. Saker såsom de där aggro-utropstecknen och att objekt verkar markeras då man pekar på dem var störande. Det mesta som var störande har nog dessvärre att göra med settingen, en högteknologisk framtid. Det verkar medföra att spelen blir pastellfärgade och en massa rutor och symboler överallt.

99% utav alla spel du spelar är overkliga i någon aspekt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

EDIT: En mindre och mer betydelselös detalj jag retar mig på är sättet man håller pistolen - sträckt arm rakt ut. Måste ju se helt efterblivet ut ur andra vinklar och påminner om FPS från 90-talet.

Håller med, framförallt när man bara.. går runt, och snackar med folk etc. Hoppas det finns hölster-möjligheter, haha.

Medlem
Skrivet av Haziza:

@Haziza: Är det Windows Store only hoppar jag nog över detta!

Finns redan på steam så nej det är inte windows store only

https://store.steampowered.com/app/578650/The_Outer_Worlds/

Inaktiv
Skrivet av roftg:

Detta ser väl inte alls dumt ut,.. kan man räkna med crossplay till typ 99% nu då?

Crossplay?

Medlem

Rick, är det du?


signatur

Nämen!

Medlem

Detta hoppade högt upp på min vill-ha-lista. Ser tillräckligt bra ut grafiskt, efter att man är van vid några hundra timmar i Fallout 4 för att hypemätaren ska slå i taket


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar