Touché! Strax efter Sonys PS5-nyheter släppte Microsoft datum för Xbox-showen på E3

Medlem
Skrivet av anon_326400:

"Men sedan PS4 kom så har ju Sony haft Microsoft som dörrmatta"

Man ska inte glömma att Sony alltid har dominerat den här branschen. Även när Microsoft dödade Xbox för tidigt för att vara två år före och vinna andelar med 360 hamnade de till slut trea. Och utöver Wii och bärbart har aldrig Nintendo heller varit i närheten av PS som alltid hamnar runtomkring 100m sålda.

360 kom 22 november 2005 inte ens ett år före ps3 som kom 11 november 2006. Var hittar du officiella siffror på antalet sålda ps3 samt xbox 360? För enligt wikipedia så ligger xbox 360 på 84 milijoner medan ps3 hamnade på 83,8 även om det inte stämmer exakt så skulle jag inte påstå att Sony dominerade där. Uppdaterades dock senast för 7 dagar sedan.
Så länge alla tre företag går med vinst är det bra nog, vore tråkigt om någon slutade göra konsoler, då skulle de ju kunna göra konsolgenerationerna ännu längre...

Medlem
Skrivet av Leffe76:

problemet för mej är Sonys handkontroller, kan inte vänja mej vid dom tyvärr. Hade bara den sett liknande ut, hade det stått en ps4 bredvid xboxen.

Lustigt. Det är exakt mitt argument till varför jag valde playstation istället för xbox.

Ogillar krysslådekontrollern skarpt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

360 kom 22 november 2005 inte ens ett år före ps3 som kom 11 november 2006. Var hittar du officiella siffror på antalet sålda ps3 samt xbox 360? För enligt wikipedia så ligger xbox 360 på 84 milijoner medan ps3 hamnade på 83,8 även om det inte stämmer exakt så skulle jag inte påstå att Sony dominerade där. Uppdaterades dock senast för 7 dagar sedan.
Så länge alla tre företag går med vinst är det bra nog, vore tråkigt om någon slutade göra konsoler, då skulle de ju kunna göra konsolgenerationerna ännu längre...

Exakt. Sony kom ikapp. Men att påstå att Sony dominerade är ganska skrattretande. Med tanke på att Sony höll på att sätta hela företaget i konkurs. Blu-ray teknologin (tillsammans med andra). CELL teknologin (tillsammans med IBM som hoppa av och Sony tvingades köpa ur) som Sony ville skulle driva andra maskiner med. Tvs, datorer med mera.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Exklusiva spel är väl inte positivt för kunden? Bättre med spel som fungerar på alla plattformar enligt mig.

Spelplattformarna slänger in pengar på spel som kanske en nischad eller stor kund grupp "bara måste ha" , så dom köper ps4an, xboxen eller epic accountet. Sen om det spelet går plus är irrelevant. Då dom tjänar pengar på att du köper spel på/till deras plattform senare.

Så man får schyssta, ibland nischade spel som man kanske inte fått annars. Då dom inte behöver gå med vinst för utgivaren.

Sen att man inte kan få allt gratis är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jag har Xbox One x, tycker det är en fantastisk konsol och ska bli spännande att se vad som kommer efter. Är inte beroende av att spela just på Xbox, problemet för mej är Sonys handkontroller, kan inte vänja mej vid dom tyvärr. Hade bara den sett liknande ut, hade det stått en ps4 bredvid xboxen.

Finns flera kontroller från tredjepart som löser det problemet. Bara googla "xbox one controller Ps4"

Köp något av alternativen och en PS4 och ta del av alla exklusiva mästerverk. Börja med God of war.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Oj... Har tydligen trampat på en öm tå här. Beklagar.

Jo jag misstänkte väl att du trampade på dina egna tår.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Finns flera kontroller från tredjepart som löser det problemet. Bara googla "xbox one controller Ps4"

Köp något av alternativen och en PS4 och ta del av alla exklusiva mästerverk. Börja med God of war.

Ja se på fan, det fanns! 😀 Inget att skylla på längre, förutom att jag knappt hinner spela över huvud taget..

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Ja se på fan, det fanns! 😀 Inget att skylla på längre, förutom att jag knappt hinner spela över huvud taget..

Hehe, jag känner igen mig i det problemet

Spelar du bärbart?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av esset:

Spelplattformarna slänger in pengar på spel som kanske en nischad eller stor kund grupp "bara måste ha" , så dom köper ps4an, xboxen eller epic accountet. Sen om det spelet går plus är irrelevant. Då dom tjänar pengar på att du köper spel på/till deras plattform senare.

Så man får schyssta, ibland nischade spel som man kanske inte fått annars. Då dom inte behöver gå med vinst för utgivaren.

Sen att man inte kan få allt gratis är en annan sak.

Precis 😁

Avstängd

Fullt ös. Så spännande. En stor kostym att fylla MS. PS5's filled to the width, popping stitches. En konsol i vart ben?

Avstängd
Skrivet av kanshira:

Mycket har hänt. Du vet att det har gått 6 år va? Xbox one idag är inte som xbox one var 2013.

Japp! Tack Sony.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hehe, jag känner igen mig i det problemet

Spelar du bärbart?

Har haft PS vita, inte mer bärbart än så i modern tid. Känns inte som Nintendo switch riktigt är min grej heller. Så det är mobilen som spelas lite på ibland.
Men är sugen på en ps4, också för att jag vill prova på Vr. Men lite dyrt sätt att se om jag gillar det. 😳

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har haft PS vita, inte mer bärbart än så i modern tid. Känns inte som Nintendo switch riktigt är min grej heller. Så det är mobilen som spelas lite på ibland.
Men är sugen på en ps4, också för att jag vill prova på Vr. Men lite dyrt sätt att se om jag gillar det. 😳

Alright

Ja det kostar ju en del med konsol plus VR. Är själv sugen på att köpa VR men har inte förmått mig att öppna börsen ännu. Väntar nog till 2.0 som kommer till PS5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar