Du får bara välja 1 spel.

Medlem
Du får bara välja 1 spel.

Denna har säkert frågats tusen gånger men jag ska göra den lite lite svårare du får välja 1 enda spel från din uppväxt som du skulle vilja se få en remake eller en uppföljare. Bara ett enda spel så tänk noga vilket spel skulle du välja då?

Och när jag menar remake så menar jag riktigt Remake typ alla Resident evil 2 inte lathetens remaster alla FF8/FFX.

För min del det spel jag skulle välja från min uppväxt är Dark Colony riktigt roligt spel visst jag hadde svårt att välja skulle vilja se remakes på Dungon keeper eller Fragile Allegiance men då jag bara får välja en så Dark Colony är ett måste få remake.

Har haft så kul med Dark colony både solo play och i multiplayer när man fick det att funka.

Medlem

Jag skulle nog ha valt Zelda - Ocarina of Time


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

KoP
Medlem

The Last Ninja.

Moderator | Testpilot

Chrono Cross till PS1. Personligen tycker jag spelet är bra som det är, men finns vissa problem som skulle kunna fixas. Det finns ett överflöd av karaktärer (över 40st) man kan ha i sitt party, där större delen inte tillför något i handlingen. Istället för att ta bort dem, ge dem mer rum. Låt dem ha en större påverkan på spelet i stort. Striderna i samma veva skulle behövas balanseras och uppdateras. De är bra som de är i grunden, men i det långa loppet blir det obalanserat och motsägelsefullt.

Med det sagt, låt musiken vara. Rör den inte. Den är perfekt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det kommer nu. Baldurs Gate 3. Hoppas det blir lika bra som de förra. Elelr iaf lika bra som jag minns dem.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Behöver inte tänka . Freelancer.
(Även om det kanske är lite osanning att hävda att det var från min uppväxt . Är ju ingen duvunge direkt .)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Wings, från Cinemaware! Vilket spel det var på sin tid.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Diablo 2


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Huga, svårt med bara ett

Hade nog velat ha en uppföljare på Thanatos. Vem vill inte spela en drake med dagens teknologi?!


signatur

I drank what?

Medlem

Septerra Core eller Silver.

Båda spelen kom 1999. Spelade sönder Silver men hade bara demot till Septerra Core och vet att båda finns på steam men inte blivit av att man skaffat än.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Behöver inte tänka . Freelancer.
(Även om det kanske är lite osanning att hävda att det var från min uppväxt . Är ju ingen duvunge direkt .)

Det håller jag med jag skulle velat dom gjorde en Remake på Freelancer medans dom håller på dumma sig med star citizen som dom hållit på med nu i vad 6-7 år fan på den tiden skulle dom lätt ha kunnat ha Freelancer Remake som dom kunde dragit in mer pengar på för att lägga på star citizen i stället för att sälja massa jävla rymdskepp för 50-100 euro.

Medlem

Final Fantasy VII. Ja det är helt klart det spelet jag skulle vilja se en remake utav. Turligt nog så får man ju ett smakprov redan nästa år med en del av spelet

Medlem

@Corewin: oooh Silver det var underbart köpte det får några månader sedan på gog.

Medlem

The Last Ninja som open world.

Medlem
Fragtjuv

Okej, om jag bara får välja ett så tar jag väl Blast Corps till Nintendo 64 då.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Legacy of Kain - blood omen 2

Medlem

Enkelt, Trespasser!

Medlem

Sword of Aragon. Utan att tveka.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Tassel:

Wings, från Cinemaware! Vilket spel det var på sin tid.

Kan bara hålla med.
Vilket spel!

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Shining Force 2 vore inte helt fel att få en nytolkning av


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Killmonday Games

Suikoden 2


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Dunes II


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Medlem
Skribent

Ett Final Fantasy VI i modern tappning skulle jag nog inte säga nej till.

Medlem

Turrican 2 med musik av Chris Huelsbeck


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

gamle nintendo klassikerna Faxandu hade varit kul. Skulle även kunna tänka mig ett fast paced bubble bubble.

Medlem

Det spel som jag spelade mest och under längst tid och gav mig mycket spelglädje och frustration är:
Sir Tech's Wizardry 7 - Crusaders of the dark savant

Medlem

Duke Nukem Forever remake, där man istället utgår ifrån versionen som visades upp på E3 2001 trailen.

Skriv svar