Call of Duty: Mobile bland de största mobilreleaserna någonsin

Robot
Call of Duty: Mobile bland de största mobilreleaserna någonsin

148 miljoner nedladdningar första månaden är näst bäst.

#call-of-duty-mobile, #call-of-duty-modern-warfare, #pokemon-go


Medlem

Ganska kul spel faktiskt. Vill se zombieläge snart 👍😁


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Framtiden mobiliserar sig vare sig vi vill det eller inte.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Snart ligger allt i molnet. Hur går gamestop runt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Snart ligger allt i molnet. Hur går gamestop runt?

Det gör dom inte.

OnTopic: Måste säga att det flöt på riktigt bra och kontrollerna var väl så pass bra kontroller på en mobil kan bli. Battle royale-läget var förvånansvärt kul när man inte har något bättre att spela.

OffTopic: Att Iphone-användare betalar mer för saker som inte direkt ger något förvånar mig inte särskilt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

RELOADING!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Releasehästryttare

Konstigt att folk inte avskyr spelet efter de scams som har uppdagat sig så här efter släppet.

Men folk är ju så lättlurade så det finns ju inte ... (tyvärr)

Jag har testat att spela på datorn faktiskt. Det är en laggfest utan like, men det BR-läget är kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Devan:

Konstigt att folk inte avskyr spelet efter de scams som har uppdagat sig så här efter släppet.

Men folk är ju så lättlurade så det finns ju inte ... (tyvärr)

Vilka scams är det?

Releasehästryttare
Skrivet av Pihraija:

Vilka scams är det?

Du spelar mot bottar och det säger spelet inte till att du gör + att de har namn som gör att man tror att det är riktiga spelare. (som mario kart mobile)

Vid halloween så kunde man köpa loot boxes som va riggade så man aldrig kunde få de bästa ur lådan innan man betalat 250 dollar.

Osäker på om det är fler scams som spelet kör med som uppdagat sig än.

Medlem

Måste då säga att det var förvånansvärt roligt för vara ett fps spel på mobil nog för att jag spelar på min platta men ja otrligt mnog rätt kul någon match här o där.

Medlem

Spelat en hel del call of duty mobile. Borde inte göra det sedan de inte stödjer oneplus 7 pro eller de gör det men endån inte, spelet crashar 1-3 gånger per battle royal match, någon ynka gång har det hänt i multiplayer, många andra som har liknande problem på olika mobiler, inget som jag vet tänkt patchas. De måste hålla koll på pengarna först

Medlem
Skrivet av Devan:

Vid halloween så kunde man köpa loot boxes som va riggade så man aldrig kunde få de bästa ur lådan innan man betalat 250 dollar.

https://www.reddit.com/r/CallOfDutyMobile/comments/dlho99/luc...

Kan ha missuppfattat men om det är detta du menar så verkar det finnas vanliga droprates om än med liten chans att vinna (som alltid)

NuZ
Testpilot
Skrivet av fonsor:

https://www.reddit.com/r/CallOfDutyMobile/comments/dlho99/luc...

Kan ha missuppfattat men om det är detta du menar så verkar det finnas vanliga droprates om än med liten chans att vinna (som alltid)

Spelar ingen roll vad ”statsen” från företaget säger. Lådorna var riggade. Flertalet YT Filmer som bekräftar det. Alltid skin eller AK de 2 sista lådorna.

Spelet är kul och snyggt för mobilspel men fruktansvärda mtx. Stats på skins (vapen i lådor), mtx över allt. En riktig shitshow jag vägrar stödja. Samma företag som släppt ”de ohh så hyllade” nya Cod MW till konsol och PC. Blir äcklad av ActiBlizz. Köpte tyvärr till PS4 och lånat konto på PC. Ångrar mig djupt. Blir skitroligt med mtx i Diablo sen #sarkasm


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kanske är därför Activision-Blizzard inte ville stöta sig Kina. Det är Tencent som har gjort mobilspelet. Gissar på att Kina är en marknad de vill åt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Du spelar mot bottar och det säger spelet inte till att du gör + att de har namn som gör att man tror att det är riktiga spelare. (som mario kart mobile)

Vid halloween så kunde man köpa loot boxes som va riggade så man aldrig kunde få de bästa ur lådan innan man betalat 250 dollar.

Osäker på om det är fler scams som spelet kör med som uppdagat sig än.

Precis som i PUBG Mobile så spelar man mot bottar tills man kommer till lvl 10-15 nånstans. I BR-läget verkar det vara runt 10-20 spelare och 80-90 bottar så där är det lite trist i början då man lär sig en bots mönster och inte får direkt någon utmaning.

Men trots det så måste jag säga att spelet tilltalade mig rejält. Både MP och BR.
MP är väldigt snabbt och ösigt. BR är klart långsammare men ändå skoj, och väldigt intensivt mot slutet då man stöter ihop mot mänskliga spelare.
Man märker tydligt på vilka som är bottar när de automatiskt slår på sin förmåga när man är i närheten och vrider sig långsamt och precist mot ens placering. Eller i vissa fall när 2-3 gubbar kommer ut från ett litet skjul en efter en i solo-läget.

Medlem
Skrivet av Devan:

Du spelar mot bottar och det säger spelet inte till att du gör + att de har namn som gör att man tror att det är riktiga spelare. (som mario kart mobile)

Vid halloween så kunde man köpa loot boxes som va riggade så man aldrig kunde få de bästa ur lådan innan man betalat 250 dollar.

Osäker på om det är fler scams som spelet kör med som uppdagat sig än.

Tencent ligger ju bakom, kunde bara sluta på ett sätt... Men att lägga till inverterat sikte var för jobbigt, måste håva in pengarna på lootlådor istället.

Medlem
Skrivet av magma:

Snart ligger allt i molnet. Hur går gamestop runt?

Det gör de inte. Gamestop ska stänga ner i Norden och går back varje år så det här är nog deras "Blockuster story".

Medlem
Skrivet av NuZ:

Spelar ingen roll vad ”statsen” från företaget säger. Lådorna var riggade. Flertalet YT Filmer som bekräftar det. Alltid skin eller AK de 2 sista lådorna.

Jag bara tänkte att eftersom det var dataminat från själva spelet och inte nått uttalande från företaget så skulle det stämma. Men det är väl fake news, sa dom annat på Youtube så...

NuZ
Testpilot
Skrivet av fonsor:

Jag bara tänkte att eftersom det var dataminat från själva spelet och inte nått uttalande från företaget så skulle det stämma. Men det är väl fake news, sa dom annat på Youtube så...

Du läste inte reddittråden du posta eller hur?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar