Betygen för Pokémon Sword och Shield är inte typiskt pokéhöga

Robot
Betygen för Pokémon Sword och Shield är inte typiskt pokéhöga
Releasehästryttare

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

jbx
Medlem
Skrivet av Devan:

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

Korrekt! Låga betyg kan bero på att det är för repetitivt, för likt tidigare spel osv. Det är ju så det ska vara enligt mig.
Bokade spelet i våras..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Devan:

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

En recension är ju en persons åsikt. Om den personen inte gillar Pokémon betyder det ju inte att det är ett dåligt pokemonspel för den inbitna som vill upptäcka en ny värld med färgglada monster eftersom de tidigare redan är utforskade.

Allt handlar vad man själv vill ha i ett spel.

Jag skiter i recensioner om jag redan insett att det är ett spel jag kommer gilla. Inte uteslutande Pokémon.

Får man bara spela och tycka om "objektivt" bra spel?
Sen skulle jag ju inte säga att 80 är ett snittbetyg, dock mer att betygsystem är skeva.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Devan:

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

Jo det gör jag, spelet får höga betyg så därför behåller jag min förbokning.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

Ja och nej. Givetvis spelar andras åsikter roll, och att säga något annat är i mitt tycke dumt.

Om en eller flera recensenter, eller rakt av vänner och bekanta, kan beskriva på ett bra sätt om ett spel är dåligt/bra tar jag dem för sitt ord. Det är inte svårare än att man märker tonvis med folk ger samma hyllningar eller spyr över liknande problem och designbeslut. I slutändan så tittar jag alltid på gameplay själv för att försöka få någon form av bekräftelse på vad de säger, positivt eller negativt och gör ett val. I vissa fall kan vad de säga vara korrekt, men att det inte skulle förstöra min upplevelse av spelet så jag köper det ändå.

Det här nya Pokemon är lite åt det hållet. Problemet för många, och som kanske också kan reflekteras i betyg, är att fickmonster-serien stått still väldigt, väldigt länge. Det är svårt att egentligen säga hur länge, då de alltid ska testa nya grejer, men spelen är egentligen exakt likadana som de var vid släpp för över 20 år sedan. Det enda vi fått är QoL-grejer, och lite nya features som att tid på dygnet spelar roll för vilka Pokemon man kan fånga, och att väder och säsong också gör skillnad.. Annars har det varit ganska fattigt. Gamefreak är också duktiga på att ta bort features av helt outgrundliga anledningar, vilket gör nästa spel, som oftast inte kommer med något nytt, känns ännu mer fattigt än tidigare.

För Sword and Shield har vi det berömda "Dexit". Mer än hälften av alla Pokemon slängs ut i förmån av spelbalansering och bättre animationer, men i slutändan har Gamefreak inte gjort några typer av förbättringar på den fronten alls. Vilket känns otroligt jobbigt, då 3D-modellerna de använder är färdigt högupplösta sedan X/Y-tiden 2013. Samma veva igen alltså, tar bort grejer och försöker göra ett så minimalt arbete de bara kan.

Vems fel det är i grunden är svårt att säga då det är många företag inblandade i Pokemon i stort. Men för att komma till kritan: I det här fallet nej. Jag köper spelet mest för att spela med diverse vänner som inte lirat sedan Game Boy Advance-tiden. VI ska köra raid battles tillsammans, utmana varandra till strid efter varje gym, och bara allmänt ha det bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Devan:

Spela roll vilken kvalitet det är på spelet, det heter ju pokêmon så kommer sälja miljoner bara på namnet.

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

Vill man fånga alla så är detta inte rätt spel. Vill man bara njuta av ett nytt äventyr med nya Pokémon så är detta rätt spel.

Jag kommer att göra det sistnämnda då jag aldrig varit en 100 % completionist, inte ens när det kommer till Pokémon.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Vill man fånga alla så är detta inte rätt spel. Vill man bara njuta av ett nytt äventyr med nya Pokémon så är detta rätt spel.

Jag kommer att göra det sistnämnda då jag aldrig varit en 100 % completionist, inte ens när det kommer till Pokémon.

Lite så jag också kört Pokemon spelen förr, inte 100% pokedex då det kräver båda spelen, trading o.s.v, men alla i just det spelet eller iaf alla speciella har jag gjort. Får se om jag plockar upp ett ex någon dag, det var många år sedan jag spelade pokemon.

Medlem

Kommer det komma en FZ-recension ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av schmuttah:

Kommer det komma en FZ-recension ?

Självklart! Problemet är att Nintendo till nästan alla som inte är IGN eller Gamespot bestämt sig för att vi får spelet vid release som vanliga dödliga. Förvänta dig en recension tidigast i slutet av nästa vecka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Va ärliga nu folk, ni som förbokat det, ni bryr er inte om vad andra ger spelet i betyg eller?

Nej.

Moderator | Testpilot

Memat sönder, men att det är för mycket vatten är faktiskt en bra kritik. Det blev bara dumt i hur de la upp betyget och deras plus och minus.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Memat sönder, men att det är för mycket vatten är faktiskt en bra kritik. Det blev bara dumt i hur de la upp betyget och deras plus och minus.

Det dumma är ju att det dessutom är en ny version av ett tidigare spel. Tror ingen klagade på för mycket vatten när Ruby och Sapphire kom ut till GBA.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

Det dumma är ju att det dessutom är en ny version av ett tidigare spel. Tror ingen klagade på för mycket vatten när Ruby och Sapphire kom ut till GBA.

Man visste väl inte bättre? Även idag så är ju den stora mängden vatten jobbig då man måste åka där ett par gånger och det är allt för mycket Pokemon. Givetvis kan man lösa det med en repel, men fortfarande drygt. Synd att det inte är likt Switch-spelen då Pokemons syns ute i världen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar