PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Jag beställde SD från MM 9/10 och fick precis reda på att dem har skickat det!

Medlem

Har någon hört nånting från Dustin Home?


signatur

🐖💨💩

Medlem

Har någon fått en PS5 från Ginza nyligen? Senast jag skrev till dem fick jag beskedet att de hade fått 12 nya konsoler.

Medlem

Beställde också Standard Edition från MediaMarkt 9/10 som sagt, och mitt har också skickats!

Medlem

Beställde SE från MM den 11/10 och skickades nu ikväll. Äntligen kan jag sluta hänga här

Medlem
Skrivet av wakkz:

Beställde SE från MM den 11/10 och skickades nu ikväll. Äntligen kan jag sluta hänga här

Grattis! 😃
Är det någon som vet ungefär när de olika butikerna stängde bokningsfunktionen? Ca 4 månader mellan dagens datum och wakkz bedtällningsdatum, så det låter ju verkligen som att vi snart borde vara ikapp.

Medlem
Skrivet av abshari:

Har någon fått en PS5 från Ginza nyligen? Senast jag skrev till dem fick jag beskedet att de hade fått 12 nya konsoler.

Såg några sidor tidigare att två pers hade fått sina PS5 skickade från Ginza. De hade förbeställt sent i oktober.

Själv beställde man den 14:e november och har köplats 153. Det är lite intressant att siffran är så hög, antar att väldigt många förbeställde under just de tre veckorna! 🤔

Medlem

Om flera här inne lägger upp annonser på blocket och facebook marketplace med falska försäljningsannonser av PS5 till det vettiga marknadspriset så skulle vi driva ner priserna på andrahandsmarknaden, fler som verkligen vill kan då köpa en konsol och idioter som bara köper för att sälja skulle försvinna. WIN-WIN.

Medlem
Skrivet av Dreadin:

Om flera här inne lägger upp annonser på blocket och facebook marketplace med falska försäljningsannonser av PS5 till det vettiga marknadspriset så skulle vi driva ner priserna på andrahandsmarknaden, fler som verkligen vill kan då köpa en konsol och idioter som bara köper för att sälja skulle försvinna. WIN-WIN.

Gissar att mobilen hade börjat brinna av alla samtal. Bättre idé: Man lägger upp falska annonser på PS5 för 4000,- och skriver in telefonnummer från valfri scalper-annonsör. Kommer bli mycket missuppfattningar och sjukt mycket telefonsamtal.

Skribent
Skrivet av Genub:

Webhallen meddelade i morse mig och mina 2 vänner att våra förhandsbokade PS5 Standard Edition nu är tillgängliga att hämta i butik för mig i Stockholm och för vännerna i Göteborg!

Vi bokade alla tre den 12/6-20 - dvs dagen efter PS5 officiellt avtäcktes av Sony på kvällen den 11/6-20.

Vi bokade på lite olika tider kring lunch den 12/6, kul att de äntligen kommit så långt i bokningarna och hoppas fler andra här fått samma info av Webhallen idag!

... Vet ju att den gick att boka tidigare, men det känns lite nedslående för en sån som mig som inte har någon bokning utan räknade med att läget skulle bli bättre framåt mars så får jag läsa att Webhallen är framme i dagen efter avtäckningen i sin kö... Efter det datumet hade de väl kön öppen i cirka 5-6 månader till...

Aja, det är som det är. Grattis till nya konsolen!

Medlem

Först det intressanta

Var: MM på web'en
Modell: SE
När: 2020-10-09
Gjort en förfrågan om status: Resultat, inget vettigt svar alls.
Utskick från MM 2st: "kommer vecka 8-9", samt e-brev om "att skickas nu" dagen efter det e-brevet.
Leverans: Postnord vanlig, kom dagen efter (2021-02-24) att de skrev att den skickats.

---

Vill nu först passa på att tacka alla de som bidragit med info. och läsning i väntans PS5 tider.

Så lämnar nu tråden efter att äntligen fått min PS5, hämtade den på stört efter "har kommit till ombud sms:et" med hjärtat i halsgropen, ångrande's att jag inte valde upphämtning efter att ha läst här om några maskiner som kommit på drift under transporten till köparen.

Jag ville nu se att det verkligen var en maskin, samt att den också fungerade innan jag postar här, vilket den gör.
Nu är det mest grabben som kommer att köra men fastnade i "PS5 jakten" sen in i matchen och har förstås följt den här tråden och hunnit med några misslyckade el-giganten ut-lottningar.

Hoppas ni som fortfarande väntar snart får er maskin, antagligen så går det raskare och raskare med de som droppar sina dubbel, trippel eller fler bokningar, jag tror inte alla orkar scalpa och priserna verkar ha sjunkit undan rätt hyfsat.

Enda PS5 titeln så här långt är Dirt Rally 5 som köptes billigt för PS4 på rea innan med en automagisk uppdatering till 5.
Var inte helt säker på hur länge "PlayStation Plus Collection" paketet med titlar gällde, men de fanns att botanisera från så det blev rätt också.

Edit in,
Förtydligande hämtdatum.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Är det nån som varit i kontakt med Komplett och frågat vad de håller på med? Jag vågar inte för man kan ju ge sig faen på att det jinxar allt ännu värre än vad det redan är...

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Är det nån som varit i kontakt med Komplett och frågat vad de håller på med? Jag vågar inte för man kan ju ge sig faen på att det jinxar allt ännu värre än vad det redan är...

Pratade med dem igår. Inget nytt. Tredje maj säger dem att jag ska ha min konsoll. Bokade 18/9

Jag börjar tro på allvar de scalpar konsoller då de inte gett någon uppdatering sen i december.

Medlem

Jag bokade på komplett den 10/7. Den 14/2 uppdaterade dom min bokning till 3 mars. Men nu den 23/2 ändrade dom tillbaka till 3 maj

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Pratade med dem igår. Inget nytt. Tredje maj säger dem att jag ska ha min konsoll. Bokade 18/9

Jag börjar tro på allvar de scalpar konsoller då de inte gett någon uppdatering sen i december.

Skulle inte förvåna mig om allt går till Norge...

SoL
Medlem

Alltså vad håller elgiganten på med? Nu ska dom köra en giveaway! Det ”enda” du behöver göra är att följa, gilla och tagga en polare för att få en ps5.. kommer detta ersätta utlottningen som som kört med tidigare? Visste att dom skulle utnyttja bristen på ps5 till till deras fördel, du behöver bara följa, gilla, tagga, dela osv.. kanske är helt ute och cyklar och dom kommer kanske fortsätta med utlottningar, men varför inte spara deras giveaway till nästa utlottning istället.

Medlem
Skrivet av SoL:

Alltså vad håller elgiganten på med? Nu ska dom köra en giveaway! Det ”enda” du behöver göra är att följa, gilla och tagga en polare för att få en ps5.. kommer detta ersätta utlottningen som som kört med tidigare? Visste att dom skulle utnyttja bristen på ps5 till till deras fördel, du behöver bara följa, gilla, tagga, dela osv.. kanske är helt ute och cyklar och dom kommer kanske fortsätta med utlottningar, men varför inte spara deras giveaway till nästa utlottning istället.

De gjorde så för ca 2 veckor sedan också faktiskt. Jag är väldigt anti den typen av tävlingar (liknar kedjebrev osv), så jag kommer inte att delta. Den gamla varianten var mycket bättre.

Medlem

Elgiganten hade antagligen en eller ett fåtal som inte hämtades ut efter utlottningen och det är ingen mening att göra en utlottning på mindre än 5 konsoler.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Dex
Medlem
Skrivet av SoL:

Alltså vad håller elgiganten på med? Nu ska dom köra en giveaway! Det ”enda” du behöver göra är att följa, gilla och tagga en polare för att få en ps5.. kommer detta ersätta utlottningen som som kört med tidigare? Visste att dom skulle utnyttja bristen på ps5 till till deras fördel, du behöver bara följa, gilla, tagga, dela osv.. kanske är helt ute och cyklar och dom kommer kanske fortsätta med utlottningar, men varför inte spara deras giveaway till nästa utlottning istället.

Det känns som ett smart sätt ur ett företagspespektiv att få folk att dela deras inlägg. Som någon annan skrev här så kan dom ju inte ha en utlottning för varje konsol som inte hämtas ut från den gamla utlottningen och dom har ju inget kösystem att dela ut dom till heller.
Visst kunde dom spara dom till nästa utlottning någon vecka senare, men tycker inte det är så konstigt att dom bara kör en give away också.

SoL
Medlem
Skrivet av DKvarn:

Elgiganten hade antagligen en eller ett fåtal som inte hämtades ut efter utlottningen och det är ingen mening att göra en utlottning på mindre än 5 konsoler.

Då kan man väll spara dom till nästa utlottning så ett större antal kan vinna. Jag fattar att dom vill göra reklam för sig, och detta är ett guld tillfälle. Men det blir på våran bekostnad för då ska vi gilla, tagga, dela och allt vad det innebär.

Medlem

Har äntligen fått min ps5! Hämtade de igår från MM, bokade 10/10 hos dem, bokade 20/6 hos webhallen & fortfarande inte hört något så väldigt glad att jag bytte till MM så har jag kvar webhallen bokning så brorsan kan få en till slut också

Medlem

Bokade 15/8 på Webhallen... inget...

Medlem

Webhallen har väl inte ens kommit in på 2020-beställningarna ännu. Riktig skräpbutik.

Medlem

Skönt att det börjar röra på sig nu. Många står nog också i kö hos flera återförsäljare och när dom får en konsol så avbokar dom säkert dom andra. Så det kan gå ganska snabbt i köerna snart.

Jag satsar på att köpa en PS5 på Elgiganten så får jag kvitto i mitt namn, och kan lämna till baka den i butik utan att krångla med att skicka på posten ifall den skulle gå sönder.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av JohnH:

Är det någon som har hämtat ut ps5 i media markt-butik? Tog det extra lång tid att innan man fick hämta? Jag bokade 29/9 och ser i forumet att folk som bokat långt in i oktober får sina ps5 nu.

Jag hämtade ut min ps5 på release dagen och det gick väldigt smidigt. Fick vänta ca 5 min sen ropade dom upp mitt namn i kassan och det var bara att betala å åka hem. Inga konstigheter.

Lycka till.

Medlem
Skrivet av JohnH:

Är det någon som har hämtat ut ps5 i media markt-butik? Tog det extra lång tid att innan man fick hämta? Jag bokade 29/9 och ser i forumet att folk som bokat långt in i oktober får sina ps5 nu.

Jag hämtade min ps5 standard på en media markt butik & hade bokat 10/10-20

Fick mail i måndags om att den skulle komma vecka 8 eller 9 & två dagar senare så fick jag ett till mail att den fanns för att hämta i butik

Medlem

Jag bokade PS5:an (disc) 2020-09-28 hos MediaMarkt och hämtade ut den via Postnord 2021-02-10.


signatur

"Kebab?"

Dex
Medlem
Skrivet av kebbe:

Webhallen har väl inte ens kommit in på 2020-beställningarna ännu. Riktig skräpbutik.

Som har skrivits här väldigt mycket redan i tråden så är Webhallen framme på typ 15/6-2020 på SE så dom har kommit igenom halva 2020

Minns inte riktigt när dom stoppade förhandsbokningarna, men är nog inte jätte många kvar.

Medlem
Skrivet av Dex:

Som har skrivits här väldigt mycket redan i tråden så är Webhallen framme på typ 15/6-2020 på SE så dom har kommit igenom halva 2020

Minns inte riktigt när dom stoppade förhandsbokningarna, men är nog inte jätte många kvar.

Jag har bokat SE 12/6 på Webhallen o inte hört nånting.
Så hoppas ju inte du har rätt 🙈

Dex
Medlem
Skrivet av dikt4t0rN:

Jag har bokat SE 12/6 på Webhallen o inte hört nånting.
Så hoppas ju inte du har rätt 🙈

Kommer inte ihåg exakt vilket datum det var det senaste jag läste, men det var i alla fall den 10/6-2020. Du lär ju vara nära då

Skriv svar