Resident Evil Village är seriens bästa PC-släpp någonsin

Medlem
Skrivet av submariner:

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Du ser alltid filmer när de går på bio eller? Använder du spotify eller du köper skivor?
Eller har aldrig köpt något på mellandagsreor? Vägrar köpa något för annat än fullpris?

Edit: Alla har inte råd att slänga ut 600-700kr hur som helst. Då är det väl bra att de väljer att åtminstone köpa spelet vid ett annat tillfälle? Eller du kanske vill jämföra det med att skaffa piratkopior?

Skrivet av submariner:

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

Jag gillar färgen grön, vilken är din favoritfärg?

Edit: Förövrigt köpte jag RE7 till pc för jag ville ha VR delen. Den skulle vara PS exklusiv ett år (vr delen då)...men den dök aldrig upp till Pc...MEN som tur är så köpte jag spelet för fullpris - det var väl bra? Annars hade du kanske inte fått RE8


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av submariner:

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

Hade tänkt att köpa del 8 men din kommentar ovan gör att jag nu inväntar en rea istället.

Medlem

Lite förvånad över det höga betyget då spelet av vad jag läst inte har speciellt mycket skräck.. kan tycka det är fel spelet är mer åt action hållet..

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Hade tänkt att köpa del 8 men din kommentar ovan gör att jag nu inväntar en rea istället.

Jag tror jag avstår helt och hållet faktiskt


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ankh:

Du ser alltid filmer när de går på bio eller? Använder du spotify eller du köper skivor?
Eller har aldrig köpt något på mellandagsreor? Vägrar köpa något för annat än fullpris?

Edit: Alla har inte råd att slänga ut 600-700kr hur som helst. Då är det väl bra att de väljer att åtminstone köpa spelet vid ett annat tillfälle? Eller du kanske vill jämföra det med att skaffa piratkopior?

Jag gillar färgen grön, vilken är din favoritfärg?

Edit: Förövrigt köpte jag RE7 till pc för jag ville ha VR delen. Den skulle vara PS exklusiv ett år (vr delen då)...men den dök aldrig upp till Pc...MEN som tur är så köpte jag spelet för fullpris - det var väl bra? Annars hade du kanske inte fått RE8

Det kan även tilläggas att utgivaren tjänar betydligt mer från någon som köper ett spel rabatterat än inte alls.

Jag gör ofta så att om jag vill stötta en utvecklare men inte är så intresserad av spelet så köper jag det på rea istället.

Medlem
Skrivet av submariner:

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

https://www.fz.se/recension/279648-days-gone

Du menar att man inte ska lyssna på vad FZ säger?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av submariner:

Såna som du förstör för många då du inte köper det direkt för du kollar plånboken. Titta bara Days Gone som fick dåliga betyg vilket gjorde folk tveksamma men efter de köpt det själva och spelat så har man upplevt det raka motsatsen då recensioner ska man ta med en nypa salt. Läste att nu får inte Days Gone en uppföljare för spelarna vände ryggen vilket är tragiskt. För min del och många andras så var det spelet en 10p precis som det här är.

Jag skrattar när du försöker sätta del 1, 2 och del 3 mot Blockbuster som del 7 och 8. De första 3 spelen är en fis i rymden då dessa
3 spel är ospelbara vilket har varit i närmare 10år då kamera vinklar plus långsamhet är ute ur tiden då folk vill inte spela sömnpiller. Däremot så var de grymma när de kom på 90-talet när inget annat fanns i den genren. Capcom som drog i gång allt som har med skräck att göra. Det är ju det absolut bästa Capcom har gjort genom att gå vidare med nytt och inte gammalt skräp.

Men vänta, va?

Om folk inte har råd och prioriterar annat så är man en del av ett problem?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

https://www.fz.se/recension/279648-days-gone

Du menar att man inte ska lyssna på vad FZ säger?

Nej man bör inte bedöma ett spel efter en persons åsikt. Bästa är att läsa ett gäng recensioner och sedan köpa om det verkar intressant. Fast se till att köpa på en plattform som erbjuder pengarna tillbaka efter man testat ex steam.
Nu tror jag inte days gone är ett bra spel för mig, så skulle säkert ge det 1 av 5 eller 2 av 5 det ser ju ganska b ut. Men för några få så är det säkert 5 av 5.

Skrivet av Jonny Myrén:

Det låter som ett release-party jag helst slipper

Blir svårt att få in dig i alla fall , insläpp utsläpp för tillfället

Medlem

Körde ut spelet igår kväll och på det stora hela är jag nöjd. Spelet var lite väl ojämnt I kvalitet och det var lite udda designval men helt klart en stark 3a.

Lite för många transportsträckor i spelet.

Älskade action delen och finalen på spelet vart ju asbra.

12
Skriv svar