Digital Foundry testar Metro Exodus med ray tracing på Xbox Series X/S

Robot
Digital Foundry testar Metro Exodus med ray tracing på Xbox Series X/S
Medlem

X/S? Vad är det, EN TILL xbox, fast liten?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

X/S? Vad är det, EN TILL xbox, fast liten?

Xtra Smal

Medlem

Men... om jag äger spelet, får jag uppgraderingen gratis eller måste jag pröjsa fört en gång te?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Men... om jag äger spelet, får jag uppgraderingen gratis eller måste jag pröjsa fört en gång te?

Äger du Xbox-versionen så är detta en gratis uppdatering.

Skribent
Skrivet av socialarbetaren:

Men... om jag äger spelet, får jag uppgraderingen gratis eller måste jag pröjsa fört en gång te?

Det ska mig veterligen vara gratis att ladda ner uppdateringen om man redan äger "last gen-versionen". Räkna dock med en saftig nedladdning eftersom det i princip är en separat version av spelet.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Äger du Xbox-versionen så är detta en gratis uppdatering.

Skrivet av Jonny Myrén:

Det ska mig veterligen vara gratis att ladda ner uppdateringen om man redan äger "last gen-versionen". Räkna dock med en saftig nedladdning eftersom det i princip är en separat version av spelet.

Tack för snabbt svar! Äger redan Xbox-versionen ja. Utrymmet är alltid skralt så får väl avinstallera något annat gammalt bös... när jag tar mig ur Destiny 2-träsket igen och faktiskt spelar något annat :I


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Är detta ett bra FPS single player-spel OCH finns det på Game Pass?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är detta ett bra FPS single player-spel OCH finns det på Game Pass?

Det fanns på GP.

Har ännu inte kört det, men blir nog nu när det kommit en nextgen-uppdatering. Jag har gillat de andra Metro-spelen, så jag gissar på att detta är "mer av det goda".

Medlem

Ser bättre ut på xboxone än seriesx

Medlem

Detta spel delar första plats på bästa äventyrs FPS med Prey från 2017.
Det ända negativa jag har att säga med enhanced edition är att jag anser det vara lite väl ljust utomhus trots att det är natt. Detta även trots att jag har gamma som lägst. Saknar att kunna välja brightness.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är detta ett bra FPS single player-spel OCH finns det på Game Pass?

Jag tyckte det var väldigt bra, hade nog gett det en fyra av fem (kanske en lite svagare fyra dock). Sen tillhör jag målgruppen för spelet, så du får ta min åsikt för vad den är:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är detta ett bra FPS single player-spel OCH finns det på Game Pass?

Vad jag vet togs spelet bort från Game Pass förra sommaren, men du kan titta efter själv här https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Är det idag uppgraderingen kommer? 😊

Medlem

Har kommit nu! Tankar PS5-uppgraderingen på 73GB just nu 😅

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är detta ett bra FPS single player-spel OCH finns det på Game Pass?

Jag har spelat lite grann, en bit in på andra uppdraget. Första uppdraget fick spelet att kännas lite "dated" i alla fall på hardcore ranger. Ser en fiende dig vet alla att du är på plats, "hive mind" AI liksom. Men utöver det verkar det jäkligt schysst! Bra atmosfär

Skribent

Alltså visst ser det häftigt ut, men utan de där jämförelsebilderna skulle jag inte fundera eller reagera så mycket över det. Visst skulle jag notera att det ser coolt ut men efter ett kort tag så skulle jag bli van och köra på som vanligt.

När jag började lira Ratchet and Clank Rift Apart så var jag sjukt imponerad, men efter ett par timmar så kändes det som vanligt typ. Blev bortskämd väldigt snabbt.

Medlem

Finns inte att köpa på xbox store (Sverige) däremot på den Amerikanska.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Tack för snabbt svar! Äger redan Xbox-versionen ja. Utrymmet är alltid skralt så får väl avinstallera något annat gammalt bös... när jag tar mig ur Destiny 2-träsket igen och faktiskt spelar något annat :I

Om du har Exodus installerat äre bara att avinstallera det då detta är en standalone version. I alla fall på PC.

Medlem
Skrivet av loerk:

Om du har Exodus installerat äre bara att avinstallera det då detta är en standalone version. I alla fall på PC.

Tror tyvärr inte man har dom alternativen på konsol. Åtminstone inte på PS5. Där kan man bara växla mellan versionerna, men inte avinstallera något. Samma med exempelvis Cold War

Medlem

Synd att spelet e så jävla tråkigt.
Snyggt annars, håller med.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av matt76:

Vad jag vet togs spelet bort från Game Pass förra sommaren, men du kan titta efter själv här https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games

Verkar stämma. Finns inget Metro kvar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Köpte detta idag på ps5. Gold edition (man får med season pass) kostar bara 200 kr just nu i storen.
Rätt ok dualsense stöd men jädrar vad jag stör mig på att gubben man lirar är stum. Det blir konstigt när de voicat alla andra karaktärer i spelet och de pratar juh en del med en och så står man där som ett fån o säger aldrig något haha.

Skrivet av kabukishaman:

Tror tyvärr inte man har dom alternativen på konsol. Åtminstone inte på PS5. Där kan man bara växla mellan versionerna, men inte avinstallera något. Samma med exempelvis Cold War

Vet inte om jag fattar dig fel nu men du kan enbart ha ps5 versionen på hårddisken o ta bort ps4 versionen om du vill.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Köpte detta idag på ps5. Gold edition (man får med season pass) kostar bara 200 kr just nu i storen.
Rätt ok dualsense stöd men jädrar vad jag stör mig på att gubben man lirar är stum. Det blir konstigt när de voicat alla andra karaktärer i spelet och de pratar juh en del med en och så står man där som ett fån o säger aldrig något haha.

Vet inte om jag fattar dig fel nu men du kan enbart ha ps5 versionen på hårddisken o ta bort ps4 versionen om du vill.

Ahh, my bad, lärde mig något nytt! Inser när jag kollat närmare att jag blivit förvirrad av menysystemet, du har helt rätt att man kan ta bort PS4-versionerna, det tackar vi för!

Håller i övrigt med om dialogerna, och det undermåliga röstskådespeleriet hjälper ju inte till direkt.. blir nog att byta till ryska snart..

1
Skriv svar