Nintendo 64-spel kan komma till Nintendo Switch Online – för en dyrare peng

Medlem
Skrivet av Ender:

Banorna var bra, då som nu, men det klassiska Battle mode, som iaf för mig var den största anledningen till att köpa spelet, var ju totalt värdelösa. Istället för att ha riktiga battle mode-kartor så använde de spelets banor. Det var SÅ kul att åka runt och leta efter motståndaren...verkligen "action".

Jo men att kalla det trasigt pga ett av spellägena var sämre än de brukvar vara, det är lite hårt enligt mig. Spelet var ju kul mot riktiga människor (min åsikt är att bottarna bara förstör i mariokart).
Trodde du menade att de led av allvarliga buggar eller kass prestanda vilket jag aldrig upplevde på wii u vad jag minns
Släpptes det uppdaterade battle mode som dlc till wii u? Om inte så är det lite fult av nintendo...

Medlem
Skrivet av eld:

Här är min tråkiga fakta som inte tillför mycket:

3 av 5 elderscrolls spel i huvudserien har varit exklusiva till microsofts plattformar!

4 av 5 väl? Arena och Daggerfall är väl msdos-exklusiva?

eld
Medlem
Skrivet av androsynth:

4 av 5 väl? Arena och Daggerfall är väl msdos-exklusiva?

oblivion och skyrim finns på ps3/ps4,

sen om ett antal år blir siffran 4/6!

Medlem

Hur kan en tråd om Nintendo leda till MS vs Sony?

Fö. så tycker jag Nintendo är de girigaste någonsin.

Medlem

Nintendohatet vet inga gränser här på FZ😊 Personligen bryr jag mig inte det minsta om N64spel till Switch, älskade 64an och många av dess spel men skulle aldrig få för mig att spela dem idag, inte heller NES, Snes däremot spelas på Switch-appen ibland.

Medlem

Men JA!
Majoras mask.
Goldeneye.
Ocarina of Time.
Tony Hawk.
Perfect Dark.

Shut Up and take my fucking money !

Medlem

Switchen följer samma cykel som ett normalt nintendo-system. Det kommer bra spel, ett av varje i deras stora serier, under första 2 åren. Sen följer 4 år av ren skit.

Medlem
Skrivet av eld:

oblivion och skyrim finns på ps3/ps4,

sen om ett antal år blir siffran 4/6!

Just ja, det har du rätt i. Tack 😄

Skrivet av lasselason:

Nintendohatet vet inga gränser här på FZ😊 Personligen bryr jag mig inte det minsta om N64spel till Switch, älskade 64an och många av dess spel men skulle aldrig få för mig att spela dem idag, inte heller NES, Snes däremot spelas på Switch-appen ibland.

Jag spelar inte heller NES så mycket men jag är glad att dom finns där om jag blir sugen. Och nintendos pris på online är inte alltför saftigt så om dom slänger på några tiolappar extra för n64 skulle min plånbok inte ens märka det.

Medlem

Själv hoppas jag på Ogre Battle 64. Men lär väl inte hända. Aidyn Chronicles också för den delen men det har verkligen inte åldrats bra. Jag skulle ha sagt Tales of Symphonia men det har ju fått en remaster nu på PS4 så det är ju "räddat"

Medlem
Skrivet av androsynth:

Just ja, det har du rätt i. Tack 😄

Jag spelar inte heller NES så mycket men jag är glad att dom finns där om jag blir sugen. Och nintendos pris på online är inte alltför saftigt så om dom slänger på några tiolappar extra för n64 skulle min plånbok inte ens märka det.

Jodå, det är bra att de finns där, min sambo tycker om att köra Nes ibland så det är grymt att det finns.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jodå, det är bra att de finns där, min sambo tycker om att köra Nes ibland så det är grymt att det finns.

Fick ett sug att lira Kirby's Adventure härom veckan. Fortfarande ett grymt bra spel 😊

Medlem

Steamdeck kommer verkligen i rättanstid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känner mig rätt klar med Nintendo nu. Köpte switchen när den kom men den känns liksom inte ens halvfärdig på så många plan jämfört med xbox som jag annars är van vid.
Gränssnittet är uselt, minnesmängden ett skämt, dockan ett skämt (kan repa skärmen av att sätta ner eller ta upp switchen??), ingen tvåfaktorsaut. Eller liknande i shoppen, joyon drift, joycons ballar ur i spel och kopplar ifrån sig osv…

Jag vet inte hur många gånger jag har köpt om samma spel sen 80-talet i olika former.
Känns som det räcker nu. Kommer väl äga switchen tills man eller den dör men blir inget mer från dem.
Besviken.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Känner mig rätt klar med Nintendo nu. Köpte switchen när den kom men den känns liksom inte ens halvfärdig på så många plan jämfört med xbox som jag annars är van vid.
Gränssnittet är uselt, minnesmängden ett skämt, dockan ett skämt (kan repa skärmen av att sätta ner eller ta upp switchen??), ingen tvåfaktorsaut. Eller liknande i shoppen, joyon drift, joycons ballar ur i spel och kopplar ifrån sig osv…

Jag vet inte hur många gånger jag har köpt om samma spel sen 80-talet i olika former.
Känns som det räcker nu. Kommer väl äga switchen tills man eller den dör men blir inget mer från dem.
Besviken.

Känner lite samma sak. Nintendo har verkligen visat denna generation hur man misshandlar sina kunder på brutalaste sätt. Usel kvalitet rakt igenom på switchen och den arrogans man uppvisat inför hårdvaruproblemen mot besvikna kunder. Fan skandal att man ännu inte fixat driftproblemet i hårdvaran!

Sen den patetiskt dåliga onlinetjänsten, skämtet e-shop och en i allmänhet tondöv inställning till önskemål från kunder om grundläggande funktionalitet och förbättringar.

Har kommit ETT bra spel denna generation från Nintendo, Zelda BOTW. Utöver det not so much. Mer än hälften av spelen har som vanligt varit re-releaser på gammal skåpmat, till fullpris såklart!

Medlem
Skrivet av hero:

Känner lite samma sak. Nintendo har verkligen visat denna generation hur man misshandlar sina kunder på brutalaste sätt. Usel kvalitet rakt igenom på switchen och den arrogans man uppvisat inför hårdvaruproblemen mot besvikna kunder. Fan skandal att man ännu inte fixat driftproblemet i hårdvaran!

Sen den patetiskt dåliga onlinetjänsten, skämtet e-shop och en i allmänhet tondöv inställning till önskemål från kunder om grundläggande funktionalitet och förbättringar.

Har kommit ETT bra spel denna generation från Nintendo, Zelda BOTW. Utöver det not so much. Mer än hälften av spelen har som vanligt varit re-releaser på gammal skåpmat, till fullpris såklart!

Tack för att du fyllde på så jag inte kände mig som världens gnällfarbror.
Har bara köpt infie/mindre spel i slutet, kan inte pröjsa 600 för donkey kong igen, för att senare upptäcka att de små spelen ändå fanns till xbox f-n

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tack för att du fyllde på så jag inte kände mig som världens gnällfarbror.
Har bara köpt infie/mindre spel i slutet, kan inte pröjsa 600 för donkey kong igen, för att senare upptäcka att de små spelen ändå fanns till xbox f-n

Hehe, ja men fan vad less man blivit på nintendos inställning denna gen. Sen en sak jag glömde nämna. Jag vågar knappt låta mina kids använda switchen i bärbart läge, är helt säker att dom kommer ha sönder den! Den känns så otroligt skör! Om inte annat kommer driftproblemet som jag redan fått fixat en gång säkerligen återkomma. Fan en PS4-kontroll känns ju som en stridsvagn o jämförelse med joycons.

Dagens kids har ju ändå inte samma relation till Mario, Zelda osv och kommer aldrig få det heller om Nintendo fortsätter på inslagen bana. Dom vill spela Roblox, Minecraft, Pokemon GO (vanliga pokemon helt ointressant) mm och som jag aldrig skulle köpa på switchen pga det mkt högre prisläget där för cross platform-spel eller bara dess tekniska underlägsenhet.

ZF
Medlem
Skrivet av ohGr:

Nintendo och Sony verkar tävla om vem som ska vara sämst den här konsollgenerationen.
Missförstå mig rätt, Nintendo och Sony har alltid varit mina favoriter.
Men känns som Xbox gör allt rätt just nu, och alla andra gör bara mer fel, efter fel, efter fel...

Fast Xbox har ju inte en enda retro-gammal portabel maskin att inte stödja bra nog för att folk ska bli missnöjda. Vad de har är den första stationära boxen, som 50 ? spel idag är retrokompatibla med. Men de är ju åtminstone "gratis".

Sony har två portabla, eller tre om telefonen räknas. Ingen av dem har ett enda spel som retroemuleras på en senare stationär maskin. Visst, något av dem som Gravity Rush eller Loco Roco har det gjorts stationära remasters av. Men sånt är ju svårt att skilja från alla andra remasters eller remakes, om de var portabla från början blir ju ganska ointressant då.

Nintendos officiella retro är alltid fast på förra generationen, Sonys nu på den förförra. Kommer det ändras nästa generation? Kanske, men jag är ju skeptisk. Särskilt i Nintendos fall.

Nä, vill man spela portabla retrospel stationärt vid TV oavsett om det Nintendo eller Sony, så är det allt en Raspberry Pi som är både det enklaste och mest autentiska sättet trots allt.

Stackars Xbox verkar ingen särskilt intresserad av att fila på emulering för. Och det kan ju inte rimligen bero på de där 50 officiella spelen skulle anses täcka biblioteket.

Medlem
Skrivet av hero:

Känner lite samma sak. Nintendo har verkligen visat denna generation hur man misshandlar sina kunder på brutalaste sätt. Usel kvalitet rakt igenom på switchen och den arrogans man uppvisat inför hårdvaruproblemen mot besvikna kunder. Fan skandal att man ännu inte fixat driftproblemet i hårdvaran!

Sen den patetiskt dåliga onlinetjänsten, skämtet e-shop och en i allmänhet tondöv inställning till önskemål från kunder om grundläggande funktionalitet och förbättringar.

Har kommit ETT bra spel denna generation från Nintendo, Zelda BOTW. Utöver det not so much. Mer än hälften av spelen har som vanligt varit re-releaser på gammal skåpmat, till fullpris såklart!

BOTW är dessutom en Wii U port. Jag köpte Wii U för just Zelda men det sköts upp hela tiden. De var ju taktiska och såg till att spara det till mulitrelease.
Misstänker samma sak med BOTW 2. De sparar det dels för att hålla liv i Switchen och nu emellan säljer de remakes / remasters som släpper något spel ifrån sina kända IP:s. Men sedan misstänkter jag att de släpper det i samband med någon form av uppgraderad switch. Kanske någon som stödjer 4k.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Nintendo dog, i mina ögon, med N64 så mig kvittar det. All Nintendos charm och spelglädje bara brann upp över en natt.

12
Skriv svar