Medlem
Skrivet av bkb:

Är du säker att QR metallfästet verkligen behövs till CSL DD 8 nm?

På Fanatecs hemsida står det att den är för podium basen, och den är betydligt starkare.

Jag har 8nm och har inte metallfästet på mina rattar och har inga problem. Det verkar dock på senare tid varit en batch med plastfästen som spruckit om man kollar på fanatecs subreddit, men kan ju vara hanterade dåligt också och oavsett så då blir man ju ersatt och får en ny åtminstone. Jag har inte haft några som helst problem, och med CSL DD så är plastfästena också fastare generellt, där man med metallfästet också behöver skruva dit en medföljande skruv för att det finns lite spelrum för själva fästet så det inte sitter tight som man förväntar sig.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Undrar du nåt om Fanatecs rattar? Fråga så försöker jag svara! Jag vet inte allt, men med andra insatta här i forumet kan du säkert få svar.
[/ul]

Hej Tomas,

jag har i ett par år nu kört PlaySeat Challenge med en Thrustmaster TX. Har främst spelat F1 men nu har jag börjat spela mer och mer Dirt Rally 2.0 och jag är _otroligt_ taggad på nya WRC. Rally är nog det jag kommer spela mest framöver - kommer även spela nya Forza samt spelar också fortfarande FH5. Så vet du lite vad jag kör.

Kikar nu på en uppgradering och landar då på Fanatec då jag vill fortsätta spela på Xbox Series X. Finns massor med bundles och ready2race...

Å ena sidan funderar jag på denna: https://fanatec.com/eu-en/ready2race/csl-dd-ready2race-wrc-bu....

Men då känner jag direkt att man vill ha LC-pedal och framförallt 8nm. Är det då värt att börja med den? Oklart.

Så jag faller nästan mer för denna: https://fanatec.com/eu-en/ready2race/csl-dd-ready2race-mclare....

Även om det är en "F1-ratt" tänker jag att både rally och Forza Motorsport borde funka fint med den? Så kan jag komplettera med rally-ratt framöver.

Tacksam för all form av input! Det är ju en svår fråga kanske att svara på, men du har ju ändå mer koll på prylarna än mig

Som en sista fråga - funkar dessa DD-rattar "okeJ" på en Challenge eller bör man uppgradera direkt till en PlaySeat Trophy (det är den jag kikar på). Men tänkte om man kan sprida ut utgifterna lite och vänta ett par månader med ny stol...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

12
Skriv svar