Metroid Dread-studion jobbar på ett nytt action-rpg

Robot
Metroid Dread-studion jobbar på ett nytt action-rpg

"Project Iron" utspelar sig i en mörk fantasy-värld.

#505-games, #Mercurysteam, #Project-iron


Medlem

Hoppas på att de inte bränt sina utvecklare för hårt inför nästa release bara :/

BTW så står det väl lite konstigt i texten, de skapade väl knappast Metroid IP:t?

Medlem

Dread var bra, men kändes aningen skriptat. Årets bästa? Vad finns att välja på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Hoppas på att de inte bränt sina utvecklare för hårt inför nästa release bara :/

BTW så står det väl lite konstigt i texten, de skapade väl knappast Metroid IP:t?

Ja, det är ett lite halvmärkligt uttalande, men jag antar att de syftar specifikt på "Metroid Dread" snarare än bara "Metroid".

Medlem

Intressant ändå att Nintendo låter en utomstående utvecklare göra något med ett av deras största IP:n.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas på att de inte bränt sina utvecklare för hårt inför nästa release bara :/

BTW så står det väl lite konstigt i texten, de skapade väl knappast Metroid IP:t?

Det är ju ett citat taget från utgivaren för det första. Lite klumpigt formulerat såklart även jag inte tror de menade riktigt så. Det är förstås också möjligt att det blev knas när citatet översattes.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Intressant ändå att Nintendo låter en utomstående utvecklare göra något med ett av deras största IP:n.

De har ju gjort det förr med Metroid other M.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

De har ju gjort det förr med Metroid other M.

Ok, visste jag inte.

Medlem
Skrivet av lonian:

De har ju gjort det förr med Metroid other M.

Skrivet av Maysay:

Ok, visste jag inte.

Det är inte så ovanligt som det kan tänkas låta. Mercurystream gjorde ju även Metroid 2-remaken till 3DS. Capcom gjorde ju även tre grymt bra Zeldaspel till Game Boy och GBA.

1
Skriv svar