Demon souls innan Elden Ring?

Medlem
Demon souls innan Elden Ring?

Tjo!
Är lite i valet och kvalet om jag ska skaffa DS till ps5 innan Elden Ring kommer ut, ps5:an blir brukbar den 24:e då det är en julklapp till grabben.
Jag är rätt besatt av Froms spel så jag nöter ds3, Sekiro och BB nu men börjar tröttna lite då jag har spelat alla så kopiöst mycket och det är dom enda typ av spel som jag är intresserad.

Sen vet jag att när Elden Ring kommer ut så kommer DS att mögla i ett hörn typ🤣
Så 2 månaders nöje med DS men det är väl att det bör spelas då jag kom in sent i själva spelserien.

Medlem

Om du tycker det är värt priset för att ha kul i två månader så ja. Om inte så nej. Ingen annan kan svara på det åt det

Medlem

Sjävklart demons souls, inget att diskutera. Det var på rea under blackweek men nu vet jag inte längre. Men det är värt fullpris alla dagar i veckan även för 2 månaders spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Demon's souls är riktigt bra.

Inaktiv

Jag har inte ångrat jag köpte det iaf! Gillade det så mycket så jag tog platinum i det.

Medlem

tycker det vore bättre att spara DeS tills efter elden ring. dels för att du riskerar "souls fatigue" om du nöter DeS i två månader innan elden ring, men också för att grafiskt så är elden ring är ett ganska stort steg nedåt från DeS remaken, och jag tror det kommer märkas bra mycket mer om du tar dig an elden ring efter ett par månader av DeS nötande.

me det sagt så bör du absolut spela DeS remaken vid nåt senare tillfälle.

Medlem

Demons Souls är grymt. Det är dock klart det lättaste souls-spelet, med undantag för 2-3 bossar. Du klarar det lätt på 2 månader.

Medlem

Galet bra spel, klart du ska spela det.

Medlem

Tack alla för input. Det blir att köpa Demon Souls=)

Medlem

Jag skulle säga såhär, med DS vet du att får ett spel som du gillar (förutsatt att du gillar denna typ av spel), medans du inte riktigt vet vad du får av ER (men visst ser det lovande ut), så om jag var i ditt läge hade jag kört DS nu, då har du ett bra lir som kan hålla dig sysselsatt. Om du inte klarar det innan ER släpps så är det ju ingen förlust, då har du ju två bra (förhoppningsvis) lir att växla mellan. Eller komma tillbaka till DS när du köttat igenom ER.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Tack alla för input. Det blir att köpa Demon Souls=)

Skoj, det är på rea igen på PSN


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag tror du kommer klara ut Demons souls på en vecka ungefär. Har du spelat de andra spelen redan så ledsnar du nog fort på Demons Souls.
Har du inte redan gjort det så försök ta 100% trophys i Bloodborne. Det kräver typ NG+++.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Demons souls kommer vara relevant att spela även efter Elden Ring.

Det är ju två helt olika utmaningar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kör Demons Souls! Väldigt kul spel, säkert kul med lite uppvärmning innan ER också. Körde igenom DS3 själv nu bara för att inte vara rostig

Medlem

Demon souls innan OM du tror att du kommer hinna spela igenom det vilket kanske är tveksamt beroende på hur mycket tid du lägger ner, Personligen så körde jag igenom det 4 gånger innan jag tröttnade Förbannat bra spel.

Men kanske lite surt att börja på Demon souls, sen dimper Elden ring ner i brevlådan när man är halvägs igenom demon souls och sneglar på Elden ring likt den där fina donnan som gick förbi när man var ute och gick med tjejen sin

Inaktiv
Skrivet av EYEtriforce:

Demon souls innan OM du tror att du kommer hinna spela igenom det vilket kanske är tveksamt beroende på hur mycket tid du lägger ner, Personligen så körde jag igenom det 4 gånger innan jag tröttnade Förbannat bra spel.

Men kanske lite surt att börja på Demon souls, sen dimper Elden ring ner i brevlådan när man är halvägs igenom demon souls och sneglar på Elden ring likt den där fina donnan som gick förbi när man var ute och gick med tjejen sin

Typ såhär ?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Demon souls innan OM du tror att du kommer hinna spela igenom det vilket kanske är tveksamt beroende på hur mycket tid du lägger ner, Personligen så körde jag igenom det 4 gånger innan jag tröttnade Förbannat bra spel.

Men kanske lite surt att börja på Demon souls, sen dimper Elden ring ner i brevlådan när man är halvägs igenom demon souls och sneglar på Elden ring likt den där fina donnan som gick förbi när man var ute och gick med tjejen sin

Haha. Bra liknelse där! Jag lägger ner ca 20 hrs/karaktär jag gör i Ds3 och ja, det har blivit många och BB samt Sekiro så jag tror att jag hinner med ett par genomspelningar av DS. Sen har jag snart kollat igenom hela Youtube på Elden Ring och ja, längtan är lång nu.

Medlem

Ville bara tipsa om att Demon's Souls säljs för 299:- på CDON just nu, sen tillkommer dock frakt.
Jag köpte det själv på Black Friday och det är mitt första spel från From Software. Så sjukt vackert och bra, kan nog vara ett av de bästa spelen jag spelat. Så kommer ta mig an Dark Souls när jag känner mig klar med detta.

1
Skriv svar