Two Point Campus

Robot
Two Point Campus

Utbilda nästa generations dårar, i spelet som är sjukt likt sin föregångare.

#two-point-campus, #two-point-studios


Medlem

Inledningen på recensionen får det att låta riktigt kul och galet. Andra halvan av recensionen får det att låta som en tråkig syssla. Har aldrig varit så osäker på ett spel, men det kommer till Gamepass så jag får väl ge det en chans iallafall.

Gnällkuk

Tack för en bra recension, då vet jag precis vad jag har att förvänta mig! Trist som du säger att de inte gjorde mer av spelet annat än vad som nästan skulle kunna vara som en slags avancerad expansion. Förstår inte alls vad du menar, det var ju bara logiskt och kul att man skulle beklä varenda ledig tum av väggarna med alla posters du kunde hitta, det såg inte alls dumt ut heller


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inledningen på recensionen får det att låta riktigt kul och galet. Andra halvan av recensionen får det att låta som en tråkig syssla. Har aldrig varit så osäker på ett spel, men det kommer till Gamepass så jag får väl ge det en chans iallafall.

Medlem
Skrivet av HuckerAnka:

Kommer faktiskt till Xbox Game Pass den 9:e augusti

Ja, han sa ju det😁

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Tack för en bra recension, då vet jag precis vad jag har att förvänta mig! Trist som du säger att de inte gjorde mer av spelet annat än vad som nästan skulle kunna vara som en slags avancerad expansion. Förstår inte alls vad du menar, det var ju bara logiskt och kul att man skulle beklä varenda ledig tum av väggarna med alla posters du kunde hitta, det såg inte alls dumt ut heller

Ha ha! Jag tycker att man ska kunna göra det, men slipper gärna behöva göra det. Dock upplever jag att man oftare kommer undan med att fuska med det i TPC än i TPH. Men det är svårt att avgöra hur mycket det bidrar till alla gnälliga studenter.

Moderator | Testpilot

Som du skriver är sjukhusspelet bra så blir väl det här per automatik bra också. Mycket är liksom samma, på gott och ont.

Ska pröva i alla fall!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tyckte Two Points Hospital var lite konstigt, kanske för att jag ville att det skulle vara som Theame Hospital. Men det här får jag ändå ge en chans för det borde fungera på min dator

Gnällkuk
Skrivet av Zontos:

Tyckte Two Points Hospital var lite konstigt, kanske för att jag ville att det skulle vara som Theame Hospital. Men det här får jag ändå ge en chans för det borde fungera på min dator

Ja, alltså jag kan verkligen tänka mig att folk fick en annorlunda uppfattning om slutbetyg och intryck efter inledningen, framförallt när det var så nära en guldstjärna och sedan sågades mot slutet men det är väl svårt att inte vara kritisk när man verkligen uppskattat föregångaren att inte se på en uppföljare med mer kritiska ögon än de som inte spelat two point hospital innan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, alltså jag kan verkligen tänka mig att folk fick en annorlunda uppfattning om slutbetyg och intryck efter inledningen, framförallt när det var så nära en guldstjärna och sedan sågades mot slutet men det är väl svårt att inte vara kritisk när man verkligen uppskattat föregångaren att inte se på en uppföljare med mer kritiska ögon än de som inte spelat two point hospital innan.

Ja man har ju en tendens till att vilja uppleva något på samma vis man upplevt ett innan. Theame Hopital var ju en del av barndomen… men gav aldrig det spelet jättemånga chanser heller. Att spela ett universitet känns lite roligare

Kansliet de gör ett fängelspel, polis och andra skar i framtiden för det känns som upplägget passar långa olika spelidéer.

Medlem

Då vet jag vad jag har att se fram emot när det strömmas ikväll! Häng med till dårarnas paradis låter det som


signatur

😎"Stay awesome people"😎
https://www.twitch.tv/Mirror_Hime

Medlem
Skrivet av Zontos:

Ja man har ju en tendens till att vilja uppleva något på samma vis man upplevt ett innan. Theame Hopital var ju en del av barndomen… men gav aldrig det spelet jättemånga chanser heller. Att spela ett universitet känns lite roligare

Kansliet de gör ett fängelspel, polis och andra skar i framtiden för det känns som upplägget passar långa olika spelidéer.

Nu skrev du samma fel i två inlägg i rad, så kanske bäst att påpeka att det stavas "Theme Hospital", inte "Theame"

OT så tycker jag det här verkar kul, började spela two point hospital bara för någon vecka sedan och det är rätt kul hittills.

Medlem

Stötte på en bug, camera vänster går inte att binda till A och är obunden från fabrik, Tur nog fann jag en post på Reddit med en temporär workaround från Devs:en, sätt input language i windows till English så ska det funka.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Nu skrev du samma fel i två inlägg i rad, så kanske bäst att påpeka att det stavas "Theme Hospital", inte "Theame"

OT så tycker jag det här verkar kul, började spela two point hospital bara för någon vecka sedan och det är rätt kul hittills.

Äh tack för rättningen

Medlem

Försökte verkligen älska detta spel, spelar till dags dato lite Two Point Hospital av och till.. Detta funkade verkligen inte för mig, tur man har gamepass och inte betalat för det men är ändå grymt besviken... Inte ens radiorösten och announcer-kvinnan kändes annat än krystat, vilka båda var helt suveräna i TPH... Nej, blir bara ledsen när jag tänker på det, så skall gå och gråta ner mig lite i TPH.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Kört detta spel ett tag och jag håller med om att man sänkt tröskeln lite på svårighetsgraden, men lite tips iaf relaterat till de problem som står i recensionen också.

Attractiveness, sätt alla klubbar och allt som har med klubbar att göra utomhus det frigör plats och studenterna tycker att livet är mycket bättre utomhus! Attractiveness bl.a. blir mkt billigare och enklare att lösa.
För rummen, sätt max två av varje tavla på väggen i rummen, eftersom effekten av dem minskar drastiskt särskilt efter den tredje av samma sort.

Placera food och drink- maskiner utanför VARJE lektionssal, viktigt för att hålla deras behov uppe när de har rast eller väntar på lektion, ha också toaletter nära, hellre flera små än en massiv toalett. Inte säker på att kioskerna lönar sig, men kanske utomhus för de kartor man har mkt klasser ute, återigen när där klasserna sker för att möta behoven.
Se till att bomba upp dorms attractiveness också så mkt det går.

Kanske inte ens bygga medical, pastorial och private tuition, de verkar förstöra mer än de hjälper. Tycker library ger mer än private tuition.
En elev gör INGET annat än att stå i kön till pastorial tex, så medan de väntar kraschar alla andra behov, om de inte går till sin pastorial alls så är de ändå rätt glada för alla andra behov uppfylls…

Enklast att träna sin personal, tycker jag är att anställa en vikarie, avbocka teching från jobb som de får utföra för den du vill träna, och kötta training. Kan levla upp oerhört snabbt för de har inget annat att göra.

1
Skriv svar