Ta ett djupt andetag! Subnautica-studion visar sitt nya spel på Gamescom

Robot
Ta ett djupt andetag! Subnautica-studion visar sitt nya spel på Gamescom

Lutar åt ett strategiskt Subnautica – eller?

#subnautica, #unknown-worlds


Medlem

Ska bli spännande o se, lite besviken på att det inte är ett annat survival men kan förstå att dom vill testa nya vatten... (hehehehehe)

Medlem

Ny IP, altså inte Subnautica.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Ny IP, altså inte Subnautica.

Men som utspelar sig i samma universum, så Alterra kommer med stor sannolikhet vara närvarande


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är inte mycket för survival-spel men Subnautica var helt fantastiskt. Förstår att de vill prova på något nytt och det kanske hade blivit mycket av samma med ett nytt Subnautica men hade inte haft något emot att utforska nya hav med nya läskiga varelser nere i djupet.

Älskar skräck och Subnautica är nog ett av de läskigare spel jag lirat.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Är inte mycket för survival-spel men Subnautica var helt fantastiskt. Förstår att de vill prova på något nytt och det kanske hade blivit mycket av samma med ett nytt Subnautica men hade inte haft något emot att utforska nya hav med nya läskiga varelser nere i djupet.

Älskar skräck och Subnautica är nog ett av de läskigare spel jag lirat.

Ja, till och med när man införskaffat den enorma ubåten var man livrädd i subnautica!

Medlem

Subnautica slutade vara läskigt när man fick stasis rifle och propulsion cannon.

Samla in ett ton gas-pods med propulsion cannon. Sen när du har problem med en Leviathan - fyll inventory med gas-pods från ett skåp ombord, hoppa ur ubåten, frys leviathanen, simma till dess huvud, frys den igen, dumpa alla gas-pods i plytet på den, simma iväg. Därefter dör den när alla gas-pods detonerar i ansiktet på den utan att den kan simma därifrån och man kan jobba vidare i lugn och ro.

Jag tillåter inte mig själv att göra det för att det förtar för mycket av utmaningen. Men leviathans var aldrig läskiga efter den upptäckten - bara irriterande.

Medlem
Skrivet av shadek:

Ja, till och med när man införskaffat den enorma ubåten var man livrädd i subnautica!

Jaa fan. Gick in i spelet ganska blind och efter en stund av spelande tänkte jag "Undrar vad som händer om man bara åker rakt fram?"

Testade och helt plötsligt kommer en varning upp och jag tänkte på direkten "Skit jag måste bort härifrån NU!" Två sekunder senare hör jag något jävla skevt ljud och jag får lite småpanik och gör en 180 och så ser jag en gigantiskt monster bakom mig, tror de kallades Ghost Leviathan. Hoppade högt som fan och tappade kontrollen och dog 😛

Sist jag fick sån panik från ett spel var många, många år sen när jag körde Amnesia för första gången.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Subnautica slutade vara läskigt när man fick stasis rifle och propulsion cannon.

Skulle nog säga att spelet slutade vara skrämmande när jag fick min prawn suit, jag började mörda Reaper Leviathans höger o vänster så dom inte spawnade mer i dom områden där jag vistades mest. Utrotade även Ghost Leviathan och alla 3 Sea Emperor

1
Skriv svar