Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 1

Oktober har dragit igång och således dags för ett nytt lass med spel till Xbox Game Pass. Flera stabila Dag 1-släpp blir det med Asobos efterlängtade uppföljare A Plague Tale: Requiem som dragplåster men också äckelmys med Scorn som äntligen släpps sådär lagom till Halloween-tider. Även Eville och Dyson Sphere Program släpps direkt på Game Pass, det sistnämnda ser ut att hoppa ur early access.
I övrigt blir det medeltidsslagfält med Chivalry 2 och mer Halloween-mys med Costume Quest. Dessutom hittar Medieval Dynasty till konsolpasset (sedan tidigare på PC) och Tell Tales The Walking Dead: Season 1 och 2 hittar till PC (sedan tidigare på konsol).
Nya Perks finns dessutom att hämta hem för Ultimate-prenumeranter (11 okt) till Eville, Need for Speed: Heat och Apex Legends.
Förra månadens spel finns att kolla in här:
Xbox Game Pass - September 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - September 2022 - Part 2
Nya titlar:
Chivalry 2 (Ute nu, konsol+PC+cloud)
Medieval Dynasty (6 okt, Series X|S)
The Walking Dead: The Complete First Season (6 okt, PC)
The Walking Dead: Season Two (6 okt, PC)
Costume Quest (11 okt, konsol+cloud)
Eville (11 okt, konsol+PC)
Dyson Sphere Program (13 okt, PC)
Scorn (14 okt, Series X|S+PC+cloud)
A Plague Tale: Requiem (18 okt, Series X|S+PC+cloud)
Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 okt: Bloodroots, Echo Generation, Into the Pit, Ring of Pain, Sable, The Good Life.
Jump in.
Galet bra månad det här, kanske den bästa detta år?
Fantastisk månad. Tack för sammanfattningen
Och det är inte över här, andra halvan av oktober har bland annat Persona 5 Royal!
Jump in.
Chivalry 2 ska bli kul att lira!
Yes, det installeras omedelbums här. Perfekt spel att slöspela lite mellan varven när man är sugen på att banka ihjäl folk.
Jump in.
Tack som vanligt @mortaigne
Skapligt hype på Scorn för min del
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Känns som jag får spendera 10 kr denna månaden. Ser verkligen fram emot a plague tale.
Samma här 😀