Nej, alla Xbox-spel kommer inte till alla format – enligt läcka

Robot
Nej, alla Xbox-spel kommer inte till alla format – enligt läcka

Inte slutet för Xbox-hårdvara.

#xbox


Sea of Thieves på PS5 vore smaskens!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Dom borde fimpa Xbox Series S. Betala tillbaka alla som köpt pengarna så att utvecklarna kan öka prestandan i spelen.

Medlem

Ge mig Flight Sim på PS5 med VR support.

Medlem

Egentligen kan jag tycka att det är ett rätt rimligt drag av Microsoft. Speciellt med deras All-Access deal de hade.
Kör man Xbox får man 1st party-spel dag 1 på GamePass. I annat fall köper man dem till fullpris på valfri platform. Oavsett vilket tjänar Microsoft pengar på det.

Medlem

Det skulle vara värre att bara släppa vissa spel till andra plattformar tycker jag. Ungefär som att man håller vissa spel gisslan.
Men så gillar jag konsekventa beteenden.

Låter spontant som att det är värre för kunderna att inte veta om ett spel kommer finnas tillgängligt till ens plattform eller inte.
Det samtidigt som Microsoft redan släpper sina spel till Xbox och PC. Så varför inte släppa alla spel till Playstation också?
Och släpper man alla spel till andra plattformar än Xbox, vad är då anledningen till att äga en Xbox?
Varför skulle man inte välja den plattform där man kan spela andra spel och Microsofts spel?

Det enda jag kan tänka mig skulle locka är om Microsofts hårdvara hålls nere i pris till den grad att kunder får svårt att säga nej.

Så jag vet inte riktigt hur Microsoft ska få ihop pusslet.
Men som aktieägare säger jag kör på. Släpp så mycket som möjligt på andra plattformar, daddy needs a new pair of shoes.

Medlem

Jag är skeptisk till det här, främst att släppa till PS. Möjligen att vi får Hi-Fi Rush på Switchen då Nintendo inte konkurrerar på samma sätt med Microsoft. Jag är inte så pigg på tanken att Xbox-liren kommer till PS men jag har svårt att sätta fingret på varför. Kanske för att jag sentimentalt saknar när olika lag hade olika uppställningar av exklusiva spel eller nåt, inget rationellt svar iaf.

Medlem
Skrivet av Emret:

Egentligen kan jag tycka att det är ett rätt rimligt drag av Microsoft. Speciellt med deras All-Access deal de hade.
Kör man Xbox får man 1st party-spel dag 1 på GamePass. I annat fall köper man dem till fullpris på valfri platform. Oavsett vilket tjänar Microsoft pengar på det.

Tänker lite samma sak antingen får man access dag ett eller vänta t ex 1 år tills spelet släpps på andra plattformar. Tänker dock att vissa spel som Halo och Gears borde vara exklusiva.

Medlem

Xbox-pojke här
Jag bryr mig inte så mycket. Men å andra sidan var det inget av dom exklusiva titlarna som lockade mig till Xbox till att börja med.
Jag är en Xbox gubbe.. gillar Xbox bara, plain and simple. Har inget emot Playstation.. jag känner mig mer hemma med Xbox.. *shrug*.

Jag skulle dock se gärna att Xbox tar ett steg närmare PC. Med Xbox serien så har vi fått mer stöd för K&M och jag tror Xbox skulle vinna i längden på att skapa hårdvara som tar dom närmare PC spelarna.

Att slåss mot Playstation är helt hopplöst, Dom har en stark och stor fanbase. Och Nintendo är Nintendo.
Så varför inte blicka mot PC marknaden istället och gör en hybrid mellan konsol/PC.

Medlem

Hoppas elder scrolls 6 kommer till playstation

Medlem

"argaste konkurrenten". Fint ordval.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det skulle vara värre att bara släppa vissa spel till andra plattformar tycker jag. Ungefär som att man håller vissa spel gisslan.
Men så gillar jag konsekventa beteenden.

Låter spontant som att det är värre för kunderna att inte veta om ett spel kommer finnas tillgängligt till ens plattform eller inte.

Ja, i så fall om man är orolig för att spelen inte kommer så är väl en anledning att köpa en Xbox, eller köra PC.

Skrivet av jeppe109:

Det samtidigt som Microsoft redan släpper sina spel till Xbox och PC. Så varför inte släppa alla spel till Playstation också?

Nu släpper ju Sony också spel till PC. Vore det inte shysst om dom släppte spel till Xbox också?
Dom skulle ju kunna byta titlar med varandra. Typ om ni får sälja Starfield så får vi God of war eller liknande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spel ska finnas överallt. Hårdvaran väljer man själv.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, i så fall om man är orolig för att spelen inte kommer så är väl en anledning att köpa en Xbox, eller köra PC.

Nu släpper ju Sony också spel till PC. Vore det inte shysst om dom släppte spel till Xbox också?
Dom skulle ju kunna byta titlar med varandra. Typ om ni får sälja Starfield så får vi God of war eller liknande.

Ser inga problem med att Sony skulle släppa spel till Xbox. Sony släpper ju som du säger redan spel till PC.
Om jag skulle kritisera Sony för något är det deras val att lansera titlar senare till PC och bara vissa titlar.

För mig är konsekvent beteende det viktigaste.
Hade jag fått välja skulle jag vilja kunna spela alla spel på PC.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av lonian:

Ja, i så fall om man är orolig för att spelen inte kommer så är väl en anledning att köpa en Xbox, eller köra PC.

Nu släpper ju Sony också spel till PC. Vore det inte shysst om dom släppte spel till Xbox också?
Dom skulle ju kunna byta titlar med varandra. Typ om ni får sälja Starfield så får vi God of war eller liknande.

Med tanke på Sonys affärsmodell, som likt Nintendos bygger på egna exklusiva titlar, har de inga som helst incitament att släppa spel till Xbox.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Verkar som NatetheHate nu backar om att Starfield kommer till PS5.

Så det lär förbli Xbox-konsol-exklusivt! Vad det verkar Men vi får se på torsdag!

1
Skriv svar