PS5 Pro kommer i år, spår branschfolk

Medlem

Nej, jag väntar till PS5 Pro+ istället.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag anser tvärtemot att bättre HW behövs, extremt frustrerande att behöva välja mellan performance/fidelity mode i spel. Jag vill köra 60 fps i maximal möjlig grafik/upplösning.

https://www.sweclockers.com/nyhet/38265-ps5-pro-siktar-pa-120...

Jag verkar inte varit helt fel ute i mina önskemål

Dock så är ju frågan hur mkt grafiskt snacks man får. Jag har argumenterat för det i många, många år, det är lixom (minst) 3 parametrar när man talar om prestanda:
1) FPS
2) Upplösning
3) grafik-"settings"

120 fps i 4k är ju nemas problemas om grafiken är typ pong. Så frågan är ju om 120 FPS i 4K är med Raytracing och allt på "max".... tror nog inte det

Medlem
Skrivet av ulphen:

Förstår mellanstegen förra generation då de behövdes för 4K skärmar men nu känns det lite onödigt.

Absolut inte onödigt då man med dagens generation måste välja mellan performance och prestanda alltså 4K eller 60fps.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Absolut inte onödigt då man med dagens generation måste välja mellan performance och prestanda alltså 4K eller 60fps.

Det kommer du få göra med en PRO-version av PS5 också. Nog för att den kommer nå målet bättre och oftare med dagens grafik, men målstolparna flyttas konstant och därför lär valen mellan ÄNNU bättre grafik eller bibehållen bilduppdatering kvarstå.

12
Skriv svar