Snabbkollen – Släpps en bärbar Xbox-konsol?

Medlem

Jag skulle nog köpa ett direkt svar på PlayStation Portal från Xbox.
Införskaffade nyligen en PS Portal och jag gillar den väldigt mycket då det möjliggör gamande även om TV:n är upptagen. Motsvarande grej från Xbox men kryddat med att den kan streama direkt från GamePass Cloud utan att gå omvägen via Xboxen hemma i huset hade ju varit guld tycker jag. Dvs möjlighet att stream antigen direkt från Xboxen (på samma premisser som PS Portal) eller att gå direkt till GamePass Cloud utan anslutning till hemmamaskinen. Kan man få ihop detta till bra pris så står jag först i kö.

Medlem
Skrivet av Emret:

Jag skulle nog köpa ett direkt svar på PlayStation Portal från Xbox.
Införskaffade nyligen en PS Portal och jag gillar den väldigt mycket då det möjliggör gamande även om TV:n är upptagen. Motsvarande grej från Xbox men kryddat med att den kan streama direkt från GamePass Cloud utan att gå omvägen via Xboxen hemma i huset hade ju varit guld tycker jag. Dvs möjlighet att stream antigen direkt från Xboxen (på samma premisser som PS Portal) eller att gå direkt till GamePass Cloud utan anslutning till hemmamaskinen. Kan man få ihop detta till bra pris så står jag först i kö.

Det finns ju redan sådant alternativ om du missat det.
Logitech G cloud.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det finns ju redan sådant alternativ om du missat det.
Logitech G cloud.

<Uppladdad bildlänk>

https://youtu.be/jfhVRA99MbI?si=mdQt2naGEHlwLCgC

OK, jag har inte forskat närmare på Logitech G Cloud men är medveten om att den finns. Visste inte att den kunde streama från lokal Xbox/Ps utan jag trodde att det var en ren cloud-enhet. I så fall är ju caset jag beskrev inte så starkt.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag funderar lite också på det här.
Vilka köper Xbox idag och är det så stor hype för Xbox som bärbar konsol? Det är ju inget magiskt som händer bara den blir bärbar, samma spel på den i så fall.

Om Sony släpper en bärbar samtidigt som Microsoft gör det, vilken tror ni folk köper?

Dom köper nog Switch

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är en jävligt intressant tid just nu. Troligen en bärbar Xbox konsol, lokala beräkningar, de har tagit fram flera prototyper. Sedan Steam och Epic launchers, Phil Spencer säger så, på Xbox. De har musklerna till att göra det. Samt musklerna till $300-500 miljoner dollar spel budgetar.

Har du källa på det? 👀

Medlem
Skrivet av Majoren:

Dom köper nog Switch

Jag har redan en Nintendo Switch så skulle garanterat köpa en PS Vita 2 om den kom ut.
Xbox handheald däremot.. njää. Inte så sugen på att prenumerera då det troligtvis blir gamepass anpassad.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har redan en Nintendo Switch så skulle garanterat köpa en PS Vita 2 om den kom ut.
Xbox handheald däremot.. njää. Inte så sugen på att prenumerera då det troligtvis blir gamepass anpassad.

Känns med PS Vita och PS VR2 som att Sony inte riktigt har vad som krävs för att ge rätt support att hålla igång ett bärbart Playstation som kan konkurrera med Switch. De verkar ge upp väldigt lätt om det inte flyger av hyllorna av sig självt direkt. Inte ens PSP, som ju ändå sålde riktigt bra, känns det som Sony gav tillräckligt stöd. När Nintendo 3DS sålde under förväntan gjorde Nintendo massor för att ändå hålla formatet levande, medan med PS Vita så gav Sony i princip upp den nästan direkt efter lanseringen..

Medlem

Syftet är svårt när dom har gjort så att vilken mobil/platta som helst med handkontroll blir en streamande xbox.

12
Skriv svar