Steam-stödet skrotas i nya Tesla-bilar

Robot
Steam-stödet skrotas i nya Tesla-bilar

Det får bli mobilspel istället för bilspel framöver.

#steam, #tesla


Medlem

Då blir det ingen Tesla för egen del.

Releasehästryttare
Skrivet av Fearnox:

Då blir det ingen Tesla för egen del.

Tesla kommer konka inom 3 år, så nej skulle heller inte köpa en bil från dem nu.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Då blir det ingen Tesla för egen del.

Vad själv precis på väg att trycka på KÖP knappen men ångrade mig när jag läste nyheten. Steam stöd är en dealbreaker

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Då blir det ingen Tesla för egen del.

Skrivet av Gen:

Vad själv precis på väg att trycka på KÖP knappen men ångrade mig när jag läste nyheten. Steam stöd är en dealbreaker

Phew!


signatur
Medlem

Är det nu nyheten kommer om att Epic har fixat exklusivitet för EGS?

Medlem

Happ… daga att refunda Teslan och köpa en Steam Deck. Den tog ändå för stor plats i vardagsrummet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Skrivet av Hanzo:

Happ… daga att refunda Teslan och köpa en Steam Deck. Den tog ändå för stor plats i vardagsrummet.

Tycker det är värre att få med sig Teslan till muggen.


signatur
ELF
Medlem

Inväntar Galaxy stöd innan jag skaffar en Tesla.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Du skriver att steam har funnits i ett par år hos tesla men skriver sen från dec 2022. Det är knappt 1,5år.

Medlem

På min tid körde man speldatorn till LAN:et i en skottkärra. Idag kan man köra speldatorn till LAN:et! Utvecklingen går framåt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tesla kommer konka inom 3 år, så nej skulle heller inte köpa en bil från dem nu.

Inte för att jag är något stort teslafan, men hur har du kommit fram till den analysen?

Tänker eftersom dom är ett av världens större företag, på börsen, och därav genomsyns och analyseras dygnet runt av tiotusentals analytiker, och ändå är det i princip INGEN som ser hur Tesla skulle kunna gå i konkurs inom överskådlig framtid.

Redaktör
Skrivet av submariner:

Du skriver att steam har funnits i ett par år hos tesla men skriver sen från dec 2022. Det är knappt 1,5år.

Det gick att köra innan också som jag förstått det.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Scream112:

Inte för att jag är något stort teslafan, men hur har du kommit fram till den analysen?

Tänker eftersom dom är ett av världens större företag, på börsen, och därav genomsyns och analyseras dygnet runt av tiotusentals analytiker, och ändå är det i princip INGEN som ser hur Tesla skulle kunna gå i konkurs inom överskådlig framtid.

-Cheferna säljer alla sina aktier
-De sparkar mängder med folk
-elon vill ta ut en 50 miljader dollar bonus för att rädda sig själv och låta skeppet sjunka

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/transport-...

Medlem

Väntar på att Cybertruck kommer till Sverige då kommer jag införskaffa en sån.

Hade varit gött med Steam på den dock.... :/

Skribent

Hoppas det funkar på Volvo.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Bennii:

På min tid körde man speldatorn till LAN:et i en skottkärra. Idag kan man köra speldatorn till LAN:et! Utvecklingen går framåt.

Haha sant. Själv hade jag egenbyggt cykelkärra för ändamålet. Åkte även buss några mil till LAN ibland, och nej det var ingen laptop utan CRT-skärm och rejäl burk att släpa upp på bussen:P

Medlem
Skrivet av Devan:

Tesla kommer konka inom 3 år, så nej skulle heller inte köpa en bil från dem nu.

Brukar inte hoppas illa om, eller för, folk/ företag, men när det kommer till Tesla och trollet som styr företaget, så lägger jag in ett hopp att det bara försvinner.

Sedan alla "religösa" galningar som följer Musk som någon Messiah... Fundamentalism

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tycker det är värre att få med sig Teslan till muggen.

Eller ta muggen till jobbet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Inte för att jag är något stort teslafan, men hur har du kommit fram till den analysen?

Tänker eftersom dom är ett av världens större företag, på börsen, och därav genomsyns och analyseras dygnet runt av tiotusentals analytiker, och ändå är det i princip INGEN som ser hur Tesla skulle kunna gå i konkurs inom överskådlig framtid.

Dess värde är inte i paritet till dess vinst och produktion jämfört med andra bilföretag. Och så långt före är inte tesla när det kommer till elbilar.

Moluskens politiska åsikter hjälper inte heller, sett till vilka grupper som köper och inte köper elbilar i USA.

Tror dock att de kommer ta längre än tre år, men jag har gärna fel.

Medlem

En Tesla Y i standardutförelse från 2022 har runt 1700 ggr så stor batterikapacitet som en Steam Deck.

Så man behöver nästan aldrig ladda den.

De kommer finnas så många användningsområden för Teslorna efter att företaget har konkat.

Ej vidare portabel eltandbortsladdare.
Ej vidare portabel telefonladdare.
Ej vidare portabel steam deck.
osv.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tycker det är värre att få med sig Teslan till muggen.

Vadå, har den ingen mugghållare?

Medlem
Skrivet av Devan:

-Cheferna säljer alla sina aktier
-De sparkar mängder med folk
-elon vill ta ut en 50 miljader dollar bonus för att rädda sig själv och låta skeppet sjunka

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/transport-...

Åter igen, då borde även övriga biltillverkare vara nära konkurs. Tesla har ju en skrämmande stor mängs kontanter på banken så att säga. Dom är inte i närheten av konkurs, och självklart ser det dåligt ut när företag drar ner på kostnader (genom att säga upp folk bl.a.), men från företagets perspektiv är det i regel en nödvändig sak när man ser till siffror. Notera att det har sagts upp folk i otaligt många branscher ända sedan covid i princip.

Poängen kvarstår, hur får man det till att Tesla som företag, har gått i konkurs inom 3 år? eller 5 år? Vet vi ens hur bilmarknaden och den globala ekonomin ser ut såpass långt fram?

Skrivet av filbunke:

Dess värde är inte i paritet till dess vinst och produktion jämfört med andra bilföretag. Och så långt före är inte tesla när det kommer till elbilar.

Moluskens politiska åsikter hjälper inte heller, sett till vilka grupper som köper och inte köper elbilar i USA.

Tror dock att de kommer ta längre än tre år, men jag har gärna fel.

Du kan ju också ta del av mitt svar ovan, samt;

Börsen är förstås en best i sig själv, men det finns många företag som värderas högre än deras nuvarande siffror redovisar, liksom lite så börsen fungerar, man spår framåt. Men skall vi hålla kurs i det nu så blir det långt inlägg, finns ju hela utbildningar på ett antal år inom ämnet.

Vilken tur att det finns fler marknader än den i USA, där Tesla för övrigt är marknadsledande i de segment dom befinner sig i, och är dom inte det så är dom på toppen och nosar. Alltså svårt att kritisera resultatet där.

Skall vi filosofera så kan vi väl säga att alla företag riskerar konkurs på en horisont som är mer än 3år bort... det blir liksom lite konstigt. Speciellt med tanke på kapitalet dom besitter och att dom även utvecklar fler ben än enbart bilförsäljningen inom företaget. Lite som att säga att Amazon skulle kursa om flera år, när dom "enbart" var en nätbutik.

Redaktör

Detta är fel plats för debatt om elbilars och aktivisters vara eller icke vara, så en del inlägg i den stilen borttagna.


signatur
1
Skriv svar