Kraftig rabatt på PSVR2 i USA – 200 dollar billigare

Robot
Kraftig rabatt på PSVR2 i USA – 200 dollar billigare
Releasehästryttare

Är det inte dags för Vavle att visa upp Index 2 snart? -.-

Medlem

Det var en rejäl rabatt måste jag säga!

Medlem

Priset måste sänkas rejält om Sony ska få några exemplar sålda.

Medlem

Väntar hellre på något nytt från Valve. En kastrerad PSVR2 för PC marknaden duger inte.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Priset måste sänkas rejält om Sony ska få några exemplar sålda.

Det "nya" priset verkar vara spot on då det bla sålt slut på amazon där rabatten är

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Devan:

Är det inte dags för Vavle att visa upp Index 2 snart? -.-

Kanske, men finns ju knappt någon konkurrens

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

De verkar vilja få slut på de exemplar som är kvar för att sen sluta stödja headsetet. Är väl också anledningen till varför man släpper en pc adapter, Sony behöver då inte fortsätta släppa vr spel till ps5 utan kan hänvisa till Steam.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

VR är bara trams.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det var en rejäl rabatt måste jag säga!

Vill väl tömma lagret så man slipper den kostnaden också.

Medlem
Skrivet av pazu:

VR är bara trams.

Varför?

Medlem
Skrivet av pazu:

VR är bara trams.

Förklara gärna varför du tycker det?

Skrivet av Godofcheese:

Kanske, men finns ju knappt någon konkurrens

Det ska väl vara Meta Quest 3 då eller? Som är lika attraktiv för prislappen alltså

Skribent
Skrivet av baxtex:

Vill väl tömma lagret så man slipper den kostnaden också.

Tror lite också på det här. Lagerhållning är dyrt så de måste få bort enheterna från lagret för att minska omkostnaderna.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Psvr2 börjar ju få WiiU att se ut som en riktigt lyckad historia

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Förklara gärna varför du tycker det?

För att man inte kan gå omkring i VR-världen så klart. Man kan bara sitta där och titta runt och det är bara så kul att göra det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De verkar vilja få slut på de exemplar som är kvar för att sen sluta stödja headsetet. Är väl också anledningen till varför man släpper en pc adapter, Sony behöver då inte fortsätta släppa vr spel till ps5 utan kan hänvisa till Steam.

De kan ju ta steget längre och göra en PS VR 2 pro för ps5 pro !😄

Medlem
Skrivet av pazu:

För att man inte kan gå omkring i VR-världen så klart. Man kan bara sitta där och titta runt och det är bara så kul att göra det.

Det stämmer inte att man bara sitter och tittar runt, låter som du pratar om "mobil vr"med en telefon.

Man kan "gå omkring" som i vilket spel som helst.

signatur

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Så kan det vara lagertömning. Men jag tror inte tillverkningen kommer sluta.

signatur

Medlem
Skrivet av pazu:

Fast det stämmer ju inte ens? Klart man kan gå omkring i VR. Du får ta o testa igen

Åh jag hoppas att den rabatten kommer till Sverige också så fler vill investera. PSVR2 är fantastiskt roligt, det finns idag 214 titlar och det växer.

Jag var en av de tidiga investerare och betala .. fan 8200 tror jag haha men jag va fan av PSVR1 innan också så jag visste att jag skulle tycka om det.

Ni som äger en får gärna höra av er , har diverse titlar och slår bland annat gärna några bollar i Walkabout minigolf någon chill kväll med folk.

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Åh jag hoppas att den rabatten kommer till Sverige också så fler vill investera. PSVR2 är fantastiskt roligt, det finns idag 214 titlar och det växer.

Jag var en av de tidiga investerare och betala .. fan 8200 tror jag haha men jag va fan av PSVR1 innan också så jag visste att jag skulle tycka om det.

Ni som äger en får gärna höra av er , har diverse titlar och slår bland annat gärna några bollar i Walkabout minigolf någon chill kväll med folk.

Är du med i discorden nedanför?
Där är ofta nån gärna med på walkabout mi i golf bara ställa frågan i walkabout kanalen
👇

signatur

Skrivet av pazu:

Det stämmer inte , ta Resident evil spelen som finns till VR som exempel ^^

Medlem

$250 med PC-adaptern inkluderad så börjar priset bli rimligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det "nya" priset verkar vara spot on då det bla sålt slut på amazon där rabatten är

Precis och eftersom den säljer så bra vid det priset så betyder det att efterfrågan finns och att felet är priset. Förstår att ny teknik är dyr men också att den blir billigare att tillverka med tiden.

Övertygad om att Sony testar priset för att se vad som är rätt och jämför med produktionskostnaden. Helt säker på att vi får en PSVR3 i framtiden hoppas bara dom då kan komma över alla interna problem och släppa features så man kan se film mm i riktig storbild .

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Man undrar ju hur tänket går hos Sony. Varför satsa åtskilliga miljoner på R&D, tillverkning, marknadsföring etc och sen nästan helt överge den. Hade teamet som tog fram idén helt fel eller vad är det frågan om?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Man undrar ju hur tänket går hos Sony. Varför satsa åtskilliga miljoner på R&D, tillverkning, marknadsföring etc och sen nästan helt överge den. Hade teamet som tog fram idén helt fel eller vad är det frågan om?

Hört talas om ett viss företag som heter Google? 😁

Medlem
Skrivet av baxtex:

På vilket sätt har dom övergivit den?
Dom har 2 egna spel påväg samt så släpps det massor av spel till psvr2.
Det finns över 300 spel till den och fler kommer hela tiden.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

På vilket sätt har dom övergivit den?
Dom har 2 egna spel påväg samt så släpps det massor av spel till psvr2.
Det finns över 300 spel till den och fler kommer hela tiden.

Två spel är ju inte riktigt jättemycket eller hur? Har de någon studio som jobbar dedikerat med VR? Visst, 300 spel är ju inte dåligt alls, många fler än jag trodde, men det känns som Sony överger den och lägger över ansvaret på andra. Och PC.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Två spel är ju inte riktigt jättemycket eller hur? Har de någon studio som jobbar dedikerat med VR? Visst, 300 spel är ju inte dåligt alls, många fler än jag trodde, men det känns som Sony överger den och lägger över ansvaret på andra. Och PC.

Fast 2 egna spel ifrån typ 16 studios är inte dåligt trots att folk vill få det till det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Om du tänker på hur många Sony spel och Sony finansierade eller på annat sätt Sony hjälpt med så är det inte så dåligt.
Sony har ju strykt många projekt det senaste året och hela branchen har/haft en nedläggnings och uppsägnings-race.
För inte tror ni väll att Sony mitt inallt detta skulle satsa fullt på PSVR2 och inte på PS5 det som "räddas kan"?
PS5 är ju trots allt deras huvudfokus

signatur

12
Skriv svar