Kraftig rabatt på PSVR2 i USA – 200 dollar billigare

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast 2 egna spel ifrån typ 16 studios är inte dåligt trots att folk vill få det till det.

Du anser att det är bra? Give or take 0,125 VR spel per Sony studio. Inte ens ett halvt (0,5) VR spel per studio. 😏

Sony måste get real och aktivera både FOV rendering och adaptive triggers på PC. Samt HDR. Allt annat är pis***** i motvind. 🙂

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Förklara gärna varför du tycker det?

Det ska väl vara Meta Quest 3 då eller? Som är lika attraktiv för prislappen alltså

Jo om vi nu pratar om saker i den lägre prisklassen så finns det konkurrenter
Men kanske inte lika mycket i Index klassen, och dom har ännu inte gjort något billigare, kanske kommer i framtiden, men finns behovet för Valve att göra det när Quest 3 finns?

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av baxtex:

Man undrar ju hur tänket går hos Sony. Varför satsa åtskilliga miljoner på R&D, tillverkning, marknadsföring etc och sen nästan helt överge den. Hade teamet som tog fram idén helt fel eller vad är det frågan om?

Vem har sagt at dom övergett den? Dom dumpade priset några gånger på PSVR1 också utan att överge den, troligtvis en test för att se vad marknaden är beredd att betala, säljer den som smör för halva priset så vet dom vad dom kan ta för nästa generation. Blir inte förvånad om vi får en PSVR3 med ett mycket lägre pris och kanske en mindre uppdatering för att hålla priset nere.

Finns ju massor med bra spel också och fler kommer, men hade den vart svårsåld till halva priset så tror jag Sony hade dumpat VR.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Men problemet med Sony är deras egna interna byråkrati inom företaget. Att få deras Spelenhet att kunna samsas med Sony Movie och erbjuda big screen movie i VR tex är väldigt komplicerat trotts samma företag, hade ju vart en hit direkt om dom bara tillät det fungera för tekniken finns ju. Vore ju grymt om man kunde kolla Netflix i full skärm i den tex.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jo om vi nu pratar om saker i den lägre prisklassen så finns det konkurrenter
Men kanske inte lika mycket i Index klassen, och dom har ännu inte gjort något billigare, kanske kommer i framtiden, men finns behovet för Valve att göra det när Quest 3 finns?

Vad tycker du är high end med Valve Index jämfört med Quest 3.
Själv ser jag enda positiva att det är "Native" SteamVR utan 3e parts program möjligtvis men
allt annat är rätt föråldrat.
Det är några år sen jag testade en Valve ibdex och jag ansåg den redan förbisprungen av $299 Quest 2.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så kan det vara lagertömning. Men jag tror inte tillverkningen kommer sluta.

Har du missat att de lagt ner alla sina VR-Satsningar.

Det här är Sony som tömmer lagren och lägger ner projektet.

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Har du missat att de lagt ner alla sina VR-Satsningar.

Det här är Sony som tömmer lagren och lägger ner projektet.

Du syftar på det som abdroidcentral skrev om först.
Nej det stog inget om nedläggning där.
Det stog tom om 2 spel under utceckling.
Ditt påstående har inget belägg.
Men man vet aldrig.
Pingar dig varje gång ny titel utannonseras och släpps till PSVR2, så du får koll på läget?

signatur

Medlem
Skrivet av baxtex:

Man undrar ju hur tänket går hos Sony. Varför satsa åtskilliga miljoner på R&D, tillverkning, marknadsföring etc och sen nästan helt överge den. Hade teamet som tog fram idén helt fel eller vad är det frågan om?

Sony fungerar ungefär såhär. Förutom produkter som dom vet kommer att sälja mycket så satsar dom hela tiden på nya projekt. På så sätt så har dom förhoppningsvis redan ena foten inne i en marknad om det skulle börja sälja ordentligt. Räkna med att dom kommer att göra på samma sätt i framtiden. Och försöka nå olika publiker. Och fungerar det inte så är det bara att försöka igen senare eller gå andra vägar. Sony är nog rätt så van vid det här laget att släppa olika modeller mm som säljer olika bra. Och på så sätt flyter dom fram på marknaden. Så jag blir inte förvånad om dom släpper ytterligare Vr headset och olika typer av playstation bärbart i framtiden. Och andra nya produkter.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det stämmer inte att man bara sitter och tittar runt, låter som du pratar om "mobil vr"med en telefon.

Man kan "gå omkring" som i vilket spel som helst.

lol nej

Medlem
Skrivet av pazu:

Lol ja
Jag spelar spel i VR nästan varje dag.
Vem vet bäst?

signatur

Medlem
Skrivet av pazu:

Lol jo

Medlem

Jag tycker det bådar gott. Kan innebära att det är ett stort nytt spel på gång

Klart det blir en stor försäljningsökning när de slashar priset med över 2 000 spänn. Att öka försäljningen från nära noll är ju rätt givet när det ändå finns en del som säkert varit intresserade men avskräckts av prislappen. Frågan är ju hur länge den ev. fortsätter sälja till det lägre priset innan konsumentsuget mättats?

Jag hoppas VR kommer bli ett stabilt komplement till gaming i framtiden, men än har det fortfarande inte slagit sig ur nischen att mest tilltala de riktiga VR-entusiasterna eller folk som helt enkelt har för mycket pengar att bränna. PSVR känns väl som hårdvaran som har störst chanser att bli mainstream, men det är ju svårt när Sony knappt själva stödjer formatet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Klart det blir en stor försäljningsökning när de slashar priset med över 2 000 spänn. Att öka försäljningen från nära noll är ju rätt givet när det ändå finns en del som säkert varit intresserade men avskräckts av prislappen. Frågan är ju hur länge den ev. fortsätter sälja till det lägre priset innan konsumentsuget mättats?

Jag hoppas VR kommer bli ett stabilt komplement till gaming i framtiden, men än har det fortfarande inte slagit sig ur nischen att mest tilltala de riktiga VR-entusiasterna eller folk som helt enkelt har för mycket pengar att bränna. PSVR känns väl som hårdvaran som har störst chanser att bli mainstream, men det är ju svårt när Sony knappt själva stödjer formatet.

Nej iom Meta Quest är det redan stabilt.
Det är nog mer casuals än "entusiaster" som använder Quest.

signatur

Skrivet av Molotov:

Nej iom Meta Quest är det redan stabilt.
Det är nog mer casuals än "entusiaster" som använder Quest.

Hade det slagit igenom bland casuals hade det varit mainstream nu. VR är... långt ifrån mainstream, i dagsläget. Och det är tråkigt! Jag vill själv att VR ska bli större. Men att snacka om VR med dig ger mig kraftiga flashbacks till Baghdad-Bob, för er som minns honom. Även vi som gillar VR måste kunna se verkligheten för vad den är.

Medlem

Hade det slagit igenom bland casuals hade det varit mainstream nu. VR är... långt ifrån mainstream, i dagsläget. Och det är tråkigt! Jag vill själv att VR ska bli större. Men att snacka om VR med dig ger mig kraftiga flashbacks till Baghdad-Bob, för er som minns honom. Även vi som gillar VR måste kunna se verkligheten för vad den är.
https://pbs.twimg.com/media/CpCPvmJWgAQekkJ.jpg

Jag skrev inte att det var mainstream som playstation eller nintendo eller vad du syftade på.
Men du skrev att det bara var för entusiaster och att det är PSVR som har störst chans att slå igenom.
Det stämmer inte då Quest redan slagit genom mer än vad PSVR har gjort eller gjorde.
Och att det är stor mängd casuals på den plattformen. Ett av dom störata klagomålen i gamingcommunityn är tex alla barn som invaderar vissa spel.
Men sen är tex fitness appar mm rätt stort bla därför Lenovo annonserat att deras Horizon OS headset ska vara bra anpassat för det.

Ett tillbehör till en Playstation konsol är inget som kommer vara det som slår igenom utan det kommer vara standalone enheter precis som en mobiltelefon.

Jag vet mycket väl hur det står till. Mer koll än dig iaf.
Ska du börja med förolämpningar så är du en kappvändare som inte tål när folk hugger tillbaka emot dig och du försöker sen göra dig lustig över andra. Det har man sett i många trådar tidigare och man har skrattat gott när man sett dig bara gräva ner dig mer och mer med att förklara och "skoja bort" det hela.

signatur

Skrivet av Molotov:

Jag skrev inte att det var mainstream som playstation eller nintendo eller vad du syftade på.
Men du skrev att det bara var för entusiaster och att det är PSVR som har störst chans att slå igenom.
Det stämmer inte då Quest redan slagit genom mer än vad PSVR har gjort eller gjorde.
Och att det är stor mängd casuals på den plattformen. Ett av dom störata klagomålen i gamingcommunityn är tex alla barn som invaderar vissa spel.
Men sen är tex fitness appar mm rätt stort bla därför Lenovo annonserat att deras Horizon OS headset ska vara bra anpassat för det.

Ett tillbehör till en Playstation konsol är inget som kommer vara det som slår igenom utan det kommer vara standalone enheter precis som en mobiltelefon.

Jag vet mycket väl hur det står till. Mer koll än dig iaf.
Ska du börja med förolämpningar så är du en kappvändare som inte tål när folk hugger tillbaka emot dig och du försöker sen göra dig lustig över andra. Det har man sett i många trådar tidigare och man har skrattat gott när man sett dig bara gräva ner dig mer och mer med att förklara och "skoja bort" det hela.

Oj, det här blev visst känsligt väldigt fort! Kan bara förtydliga att jag inte har något emot att ändra åsikt, om jag får bra och genomtänkta motargument. Vet inte vad du syftar på med "kappvändandet" riktigt, men det är helt klart så att många av mina inlägg på FZ är av det mer skämtsamma slaget eller medvetet driver en poäng till sin spets. Många tycker det här är roligt och ser humorn i det hela. Spel ska vara kul och måste inte alltid vara på så blodigt allvar.

Men sen har vi vissa som tar det jag skriver på 100% allvar. Och absolut, jag förstår dig om du VERKLIGEN tror på mig när jag t ex sagt att jag lagt halva månadslönen på Star Citizen i 4 år. Eller köpte ett digitalt rymdskepp för 100 000 och thrashade barnens spargrisar på kuppen. Men jag tror de flesta förstår att det bara är på skoj.

Nåväl, jag vet hur det här kommer fortsätta och det är inte värt min tid att fortsätta diskussionen med någon som ska "försvara" VR till varje pris. Ville mest skriva det ovanstående för att reda ut eventuella missförstånd.

Medlem

Oj, det här blev visst känsligt väldigt fort! Kan bara förtydliga att jag inte har något emot att ändra åsikt, om jag får bra och genomtänkta motargument. Vet inte vad du syftar på med "kappvändandet" riktigt, men det är helt klart så att många av mina inlägg på FZ är av det mer skämtsamma slaget eller medvetet driver en poäng till sin spets. Många tycker det här är roligt och ser humorn i det hela. Spel ska vara kul och måste inte alltid vara på så blodigt allvar.

Men sen har vi vissa som tar det jag skriver på 100% allvar. Och absolut, jag förstår dig om du VERKLIGEN tror på mig när jag t ex sagt att jag lagt halva månadslönen på Star Citizen i 4 år. Eller köpte ett digitalt rymdskepp för 100 000 och thrashade barnens spargrisar på kuppen. Men jag tror de flesta förstår att det bara är på skoj.

Nåväl, jag vet hur det här kommer fortsätta och det är inte värt min tid att fortsätta diskussionen med någon som ska "försvara" VR till varje pris. Ville mest skriva det ovanstående för att reda ut eventuella missförstånd.

Nej det blev inte det minsta känsligt det var du som började dra in bagdad bob i det hela.
Kappvändadet eller inte men det jag menade är det du gjorde det direkt i första meningen med att säga "oj här blir det känsligt".
Det är inget skämt om man bara själv sitter och gör sig lustig över andra och tycker det är kul. Du kan förklara vad skämtet den här gången var.
Nej jag menar inte dina försök till roliga inlägg om skepp i star citizen mm vilket jag tror du fattar.

Jag försvarar inte till varje pris och det var jag som redde ut ditt missförstånd om att VR bara handlar om entusiaster och att det är PSVR som enda chans att slå igenom. Nått du baserade på vad du tror men jag baserade på hur det ör just nu och mer troligt kommer utveckla sig. Men du läste nått annat och drog nå slutsatser ur arslet och drog upp bagdad bob och nu ska du försöka vara den "snälla,roliga och smarta" i det hela.
____
ber om ursäkt till övriga för offtopic men det är lustigkurren som började... again.

signatur

Skrivet av Molotov:

Nej det blev inte det minsta känsligt det var du som började dra in bagdad bob i det hela.
Kappvändadet eller inte men det jag menade är det du gjorde det direkt i första meningen med att säga "oj här blir det känsligt".
Det är inget skämt om man bara själv sitter och gör sig lustig över andra och tycker det är kul. Du kan förklara vad skämtet den här gången var.
Nej jag menar inte dina försök till roliga inlägg om skepp i star citizen mm vilket jag tror du fattar.

Jag försvarar inte till varje pris och det var jag som redde ut ditt missförstånd om att VR bara handlar om entusiaster och att det är PSVR som enda chans att slå igenom. Men du läste nått annat och drog nå slutsatser ur arslet och drog upp bagdad bob och nu ska du försöka vara den "snälla och smarta" i det hela.
____
ber om ursäkt till övriga för offtopic men det är lustigkurren som började... again.

Haha, okej. Agree to disagree, then.

Jag tycker definitivt att VR mest är för entusiaster och att det inte slagit igenom hos den breda massan... Än, i alla fall. Men du behöver så klart inte hålla med, det är OK! Jag vill precis som du att VR ska bli större, så vi kan ju åtminstone enas om det.

Får önska dig en trevlig dag, bäste herrn! Nu, om du ursäktar mig, har jag några kappor i groventrén att gå och vända på.

Medlem

Haha, okej. Agree to disagree, then.

Jag tycker definitivt att VR mest är för entusiaster och att det inte slagit igenom hos den breda massan... Än, i alla fall. Men du behöver så klart inte hålla med, det är OK! Jag vill precis som du att VR ska bli större, så vi kan ju åtminstone enas om det.

Får önska dig en trevlig dag, bäste herrn! Nu, om du ursäktar mig, har jag några kappor i groventrén att gå och vända på.

Breda massan som du syftar på har jag inte påstått heller att det slagit genom.
jag sa bara att på quest plattformen som säkert är 10ggr större än pcvr och psvr tillsammans troligtvis har mer casuals än entusiaster.
Men det beror väll på vad du menar med entusiaster, om du menar dom som spelar i VR så ja då är antalet störst.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Breda massan som du syftar på har jag inte påstått heller att det slagit genom.
jag sa bara att på quest plattformen som säkert är 10ggr större än pcvr och psvr tillsammans troligtvis har mer casuals än entusiaster.
Men det beror väll på vad du menar med entusiaster, om du menar dom som spelar i VR så ja då är antalet störst.

Får nog hålla med om att Quest ändå har lyckats bli hyfsat ”mainstream”, i alla fall relativt och betydligt mer så än vad jag trodde. Får dagligen vänförslag i Quest/Meta-appen från Facebookvänner som jag vet inte är det minsta intresserade av dator/TV-spel annars. Kul att se! Men förvånande då det inte är en billig pryl.

signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Tur det inte kommer till Sverige, det skulle lura konsumenter att köpa. Sämsta affären jag gjort i modern tid.
Senaste jag tog hem var kayaksimulatorn. Snark vad tråkigt och meningslöst det var.

Medlem
Skrivet av Oscar20000:

Tur det inte kommer till Sverige, det skulle lura konsumenter att köpa. Sämsta affären jag gjort i modern tid.
Senaste jag tog hem var kayaksimulatorn. Snark vad tråkigt och meningslöst det var.

Vilka spel har du kört nör du ör så missnöjd?
Kayaksimulator är inte mycket till spel det håller jag med.
Klrt Resident evil, GT7 osv?
Klart prissänkningen ska komma hit, det är inte för alla men fler blir villiga att testa. Prislappen är alldeles för hög annars.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Klart prissänkningen ska komma hit, det är inte för alla men fler blir villiga att testa. Prislappen är alldeles för hög annars.

Moss: book 2, switch back, horizon, beat saber och re village.
Inget av spelen har jag orkat igenom mer än halva förutom RE. Och även det tyckte jag gav en bättre upplevelse att spela på tv:n.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha, om jag skaffar PSVR2 har jag faktiskt tänkt att jag ska börja med något som kayak-spelet, det verkar perfekt som chill introduktion

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, om jag skaffar PSVR2 har jag faktiskt tänkt att jag ska börja med något som kayak-spelet, det verkar perfekt som chill introduktion

Ja det är nog det enda som det duger till.
Samma sekund som jag började paddla så fick jag en uppenbarelse att jag aldrig kommer att byta bort 115hk snurran på min lilla aluminium båt mot åror. Gud så trögt det går framåt.

Medlem
Skrivet av Oscar20000:

Moss: book 2, switch back, horizon, beat saber och re village.
Inget av spelen har jag orkat igenom mer än halva förutom RE. Och även det tyckte jag gav en bättre upplevelse att spela på tv:n.

Ok själv tycker jag alla dom är bra spel.
Och Reaident evil vill jag inte absolut inte ens röra på skärm, bara VR.
Men alla är vi olika, jag står upp och spelar alla spel (om det inte är ett spel man sitter ned i som tex switchback) jag tycker är bästa sättet att spela på.

signatur

Skribent
Skrivet av Oscar20000:

Ja det är nog det enda som det duger till.
Samma sekund som jag började paddla så fick jag en uppenbarelse att jag aldrig kommer att byta bort 115hk snurran på min lilla aluminium båt mot åror. Gud så trögt det går framåt.

Så du skulle haft en motorbåtssimulator i VR?

signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar