Vad är det för fel på min Samsung-TV?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nu har en trevlig herre från Sumsung varit här och skruvat i TV:n. Han hade med sig en ställning där vi la upp TV:n så han kunde skruva bort foten och sen benda upp baksidan för att sedan koppa ur moderkortet, skruva ut och tillsist byta ut det för att sen montera ihop allting igen och sedan göra lite inställningar. Och nu fungerar den som ny igen! Yay!

Gött!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nu har en trevlig herre från Sumsung varit här och skruvat i TV:n. Han hade med sig en ställning där vi la upp TV:n så han kunde skruva bort foten och sen benda upp baksidan för att sedan koppa ur moderkortet, skruva ut och tillsist byta ut det för att sen montera ihop allting igen och sedan göra lite inställningar. Och nu fungerar den som ny igen! Yay!

Glömde svara, men hur löste det sig med garantier och så? Vilken typ av garanti gick det på egentligen? Vet själv att det ibland kan vara ett meck att få igenom sina rättigheter med garantier och så om inte personen man pratar med är ganska chill. Ibland får man ju någon Lill-Hitler som ska bestämma och tro att den har makt.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Glömde svara, men hur löste det sig med garantier och så? Vilken typ av garanti gick det på egentligen? Vet själv att det ibland kan vara ett meck att få igenom sina rättigheter med garantier och så om inte personen man pratar med är ganska chill. Ibland får man ju någon Lill-Hitler som ska bestämma och tro att den har makt.

När jag bokade hembesöket såg Samsung (minns inte, tror det var nån kvinna) att jag hade garanti så jag behövde inte betala. Dock stod det i ett utskick att jag behövde visa kvittot för tv:n - vilket gjorde mig lite nervös då jag inte har det hemma - men när jag mailade till Samsung och förklarade hur jag fick tv:n sa de att de gjorde anteckning för den som skulle komma hem till mig att jag inte behöver visa kvittot så länge tv:ns serienummer stämmer med det jag hade uppgett vid bokningen (vilket det såklart gjorde).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

När jag bokade hembesöket såg Samsung (minns inte, tror det var nån kvinna) att jag hade garanti så jag behövde inte betala. Dock stod det i ett utskick att jag behövde visa kvittot för tv:n - vilket gjorde mig lite nervös då jag inte har det hemma - men när jag mailade till Samsung och förklarade hur jag fick tv:n sa de att de gjorde anteckning för den som skulle komma hem till mig att jag inte behöver visa kvittot så länge tv:ns serienummer stämmer med det jag hade uppgett vid bokningen (vilket det såklart gjorde).

skönt att det gick bra för dig!

Medlem
Skrivet av Frisell:

skönt att det gick bra för dig!

Tack! <3

12
Skriv svar