Diskutera – Spelet du sett allra mest fram emot?
Oavsett slutresultat (om det släppts) vilket spel har du suktat efter allra mest?
Överlägset Cyberpunk 2077 - en relativt hot mess vid release (körde på PC så hyfsat skonad från buggar).
Köpte deluxe guide, art book, allt jag kunde komma över.
Vid patch 2.0 och sedan Phantom Liberty blev spelet äntligen allt jag önskat och jag ser galet mycket fram emot en tvåa.
En total remake av mästerverket GTA 4 från 2008 med sin underbara fysik på fordonen önskar jag extremt mycket. Så vansinnigt skoj att ratta runt i muskelbilar o sladda runt. Surt att R* gick motsatt håll med uppföljaren GTA 5 från 2013.
Annars var väntan mot originalet de spel jag mest sett fram emot i spelväg..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
The Elder Scrolls III: Morrowind.
TES2: Daggerfall hade slukat en stor del av min tid i slutet av 90-talet och jag var galet hypad för uppföljaren, spenderade oerhört mycket tid på det officiella forumet och lusläste allt då utvecklarna själva var väldigt aktiva där. Stannade kvar efter spelet släpptes och det forumet var en stor del av mitt liv under 00-talet. Tyvärr så lades forumet ner för ett antal år sedan, men har fortfarande kontakt med några utvecklare och andra medlemmar via Facebook.
Svårt att slå barndomens längtan.
När jag hade kopierat Civilization till Amiga av min storebrors kompis och sen upptäckte kopieringsskyddet som krävde att man kunde saker från manualen, då var tjatet på pappa att låna sagda manual och kopiera den på hans jobb inte av denna världen.
Eller när Seiken Densetsu 3 till SNES visade sig inte dyka upp utanför japan, då var längtan oupphörlig tills jag upptäckte emulatorer. Och när det började trilla in översättningar var lyckan total.
Men få saker klår att spara veckopengar i över ett år och äntligen få åka och köpa en SNES med Super Mario World. Holy sweet mother father Gsus vad härligt det var. Lukten av manualerna till de gamla spelen gör mig fortfarande knäsvag.
I modern tid är det nog Tears of the Kingdom. Att få uppleva känslan av Breath of the Wild igen - underbart!
När hela min klass på Chalmers hade fått tag på WoW när det släpptes (var fysiska utgåvor på den tiden) men det var slut på de ställen jag hade tillgång till. (Fanns inga webbshoppar som idag, 2005). Fick sitta och höra om allt fantastiskt man kunde göra och se i denna enorma värld. Den sales pitchen som skapades bara genom att höra på allt var helt otrolig. Fanns inget Youtube eller liknande så allt var som på skolgården när man var liten.
Hade även feber en hel vecka innan jag skulle få mitt NES i julklapp 1989. Till slut vågade inte mina föräldrar vänta längre så fick det kvällen innan, var oroliga för min hälsa
Call of duty 4. Då jag körde exklusivt CoD2 på den tiden så blev det extremt hypat inom min klan. Och de va värt hypen enligt mig. Även om det inte va ww2 spel som min klan enbart körde. Tyvärr gick det utför sen då dom börja ta bort massa PC features efter de i kommande spel.
Half Life 2 är nog ohotad etta för mig. Fyfan alltså när servrarna på Steam börja la ner då. Hade turligt nog lagt ner 4 timmar på spelet, men då kände man av hypen som fanns i världen.
Mass Effect 2 var jag också otroligt sugen på när det kom. Hade spelat och gjort karaktärer redo att överföras från ettan.
Playdead´s nästa nya Inside/Limbo uppföljare eller fristående spel.
Det var 7-8år sen sist. Dags för ett nytt spel nuuu!!!
Thimbleweed Park 2 hade varit fantastiskt, men lär aldrig hända.
Robert Gilbert och Terrible Toybox verkar inte så sugna efter man hört några intervjuer och podcasts.
(Kände mig ungefär som den liggande killen på bilden, när jag hör det.)
Red Dead Redemption var en riktig hype-raket. Jag var aldrig riktigt överens med att GTA flyttade in till storstaden efter San Andreas, och cowboys i datorspel hade inte något ballare än typ Call of Juarez att skryta med. Red Dead Redemption var lite det bästa av allt. Open world i sig var fortfarande lockande på den tiden också. Första och enda förhandsbokningen jag har gjort. Spelet levde i högsta grad upp till det som jag hade föreställt mig, så det minnet är väldigt kärt.
I mer moderna dagar blir jag sällan hypad, Bethesda Game Studios-titlar undantaget. Om jag blir det, så lyckas jag kuva mig själv mer och mer fram tills release. Starfield var väl den senaste gången på länge. I och med den kallduschen så är min hypetröskel numera väldigt hög. Jag kan se fram emot saker, men den där barnsliga hypen är nog sällsynt numera.
Första Pokemon. Jag tror det var Super Play som hade flera sidor om pokemon och min fantasi gick på högvarv i månader innan jag fick mina händer på Blue. Spelet va lika bra som jag fantiserat om det, om inte bättre.
Diablo 3 var jag överhypad på också, inte lika mycket för 4an men fortfarande lite hype.
Andra har redan nämnt det men Cyberpunk låg i korttidsminnet från ett år innan fram tills release. Hade en wallpaper som hjälpte till. Upplevde inte jättemånga buggar på PC och jag la ca 200h på första sparningen.
Jag tror det över lag är svårt att slå hype från barndomen. Innan man riktigt lärt sig vilka förväntningar som är realistiska.. Jag vet inte om det är spelet jag hade störst hype för. Men när Outrun skulle komma på C64 så var jag hyfsat jäkla hypad. Outrun på arkad var ju OTROLIGT. Sen kom c64 versionen.............. Det var ett långt fall som jag inte riktigt återhämtat mig från än idag.