Diskutera – Spelet du sett allra mest fram emot?

Releasehästryttare

Diablo 2 expansionen!

Av kommande spel som man är mest sugen på så är det en "toss up" mellan nya DRG och Silksong.

Testpilot

Svårt att komma på spontant men remaken av FF VII var jag riktigt hypad på. Framförallt när det tog ca fem år från avslöjande till släpp.

Medlem

Super Mario 64 till Ultra 64

Medlem

The last of us, minns hur jag och en kollega satt och hype:a varandra hela tiden, vi gjorde samma sak nära RDr2 och Cyberpunk, hypetåget!!!!

Medlem

FFVII när jag var barn, Dark Souls när jag var vuxen.

Medlem

Bioshock utan tvekan.

Medlem

Jag minns inte vad jag har sett fram emot mest förr, men just nu är det utan tvekan Metroid Prime 4.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Osäker mellan HL2 och WoW, båda var vi på nattöppet för att köpa på release....

Medlem

Halo 2. Men jag blev såklart besviken

Medlem

Oj, svår fråga. Blir sällan hypad nu för tiden. Men Elden Ring var jag faktiskt hypad över. Det lever inte riktigt upp till hypen (har inte klarat det än), men fortfarande ett väldigt bra spel.

Jag tror jag var hypad över Baldur’s Gate 2, StarCraft och Mass Effect 3. Jag borde i alla fall ha varit det.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Playdead´s nästa nya Inside/Limbo uppföljare eller fristående spel.
Det var 7-8år sen sist. Dags för ett nytt spel nuuu!!!
https://assetsio.gnwcdn.com/playdead_sci_fi_project_2.jpg

Thimbleweed Park 2 hade varit fantastiskt, men lär aldrig hända.
Robert Gilbert och Terrible Toybox verkar inte så sugna efter man hört några intervjuer och podcasts.
(Kände mig ungefär som den liggande killen på bilden, när jag hör det.)
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/PJ6QzvPB2NhXjBnpgZaKNc-1200...

Cocoon

signatur

Den som vet vet.

Tror inget kommer slå Final Fantasy VII på PlayStation, hypen var total. Och spelet levererade än mer!
Kände mig som barn på nytt när jag äntligen fick spela det.
Glad att Square skippade Nintendos kassetter till förmån för cd-skivor.

signatur

00:00:02:42

Medlem

I stunden kommer Ratchet & Clank: Tools of Destruction till tankarna. Minns hur långsamt dagarna gick där under hösten samtidigt som allt förhandsmaterial såg helt magiskt ut och PS3-hypen var som störst.

Medlem

Gta 4 samt S.T.A.L.K.E.R. ligger nog i topp. På senare tid är det troligtvis Cyberpunk.

Medlem

Största hypen för mig historiskt var Warcraft 3, Starcraft 2 och Diablo 2.
Idag så ser jag otroligt framemot Heroes of might and magic: Olden Era som släpps om nått år.
Utöver det så hoppas jag på att Microsoft tar beslut om att satsa på ett Warcraft 4..

Medlem

Första Ass Creed

signatur

Allätare

It's not a lake, it's an ocean

Inte ofta jag går och längtar efter spel längre. Jag ser fram emot vissa titlar, absolut, men jag går inte och dagdrömmer och längtar. Men oj, vad jag har längtat en gång i tiden. De senaste jag verkligen hoppats på att få se mer än jag faktiskt trott att de skulle se dagens ljus var dessa två spel - vilket gjorde det extra roligt att uppleva dem när de väl till slut släpptes.

Shenmue III - 18 års väntan!
Alan Wake II - 13 års väntan!

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Freelancer 2

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av ohGr:

Det kändes lite som Depeche Mode utan Alan Wilder + en galen oönskad live-trummis och livlös keyboardist.
Något fanns där, men det saknade många delar som försvann. Och la till man inte vill ha.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOWE1NDY0ZDMtOWUxYy00Y...

O ja, är så jävla trött på Christian Eigner. Hans trumstil passar inte DM alls. Gav upp att gå på deras spelningar mycket pga det, sista gången var på Arvikafestivalen 2009 och det var fan bedrövligt. När Alan Wilder trummande på Devotionalturnén så passade det väldigt bra och det var dessutom inte på alla låtar. Nu ska Eigner köra trumsolo hela tiden och Dave står under tiden och fånar sig framför dubbelkaggorna (som om det behövs!). Blä...

Edit: Lite off topic nu, sorry.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Zelda2: The Adventure of Link. Aldrig har jag längtat så efter ett spel. Oklart om det levde upp till mina förväntningar som liten pojk. Men oj vad jag ville ha det.

Medlem

Homeworld 3, men vilken total besvikelse det blev.

Medlem

Wasteland 2. Och i nutid säger jag Stalker 2.

Jag hinner i princip aldrig spela spel vid launch längre så det är mycket sällan jag blir särskilt hajpad, snarare att man mer gentlemannamässigt har spel man ser fram emot att spela "någon gång". Men här kommer ändå ett knippe hajpbomber från förr!

Som barn: Simcity 2000
Levererade en hel värld i datorburken, fantastiskt spel!

Som tonåring: Hollywood Mogul 3
Älskade HM 2.5 och spelar det fortfarande då och då. Brevväxlade t om med utvecklaren Carey DeVuono och har fortsatt haft lite kontakt med honom via FB. HM3 var inte riktigt samma stjärnsmäll som tvåan, men ändå en rätt schysst business sim.

Som ung vuxen: Zelda: Twilight Princess
Efter att ha spelat en demo av Twilight Princess på E3 2006 så var hajpen total -- äntligen en "riktig" uppföljare till Zelda 64! Och det levererade, 10/10!

I närtid: Animal Crossing: New Horizons
Har alltid varit svag för AC-serien, det första spelet var en av mina första texter som spelskribent. Och NH såg verkligen otroligt mysigt ut på alla previews... Det levde verkligen upp till förväntningarna och höll mig fritzlad på min ö i drygt två år.

Medlem

Varje gång ett nytt Mario Kart är på gång slår min hype i taket.

Medlem

... och redaktionen? Har ni några spel ni har blivit hajpade över?

Medlem

Varje gång Rockstar släpper en trailer är hypen på max. Överst på listan ligger GTA 4 än. Ett sjukt hopp framåt för sandlådorna. Minns att man tappade hakan när den rullade första gången.

Cyberpunks första teaser trailer var från 2013 och den hypen var nog den längsta. Idag är versionen på 2.1 och spelet är perfekt. Hypen inför tvåan är olidlig, fast man inte vet mycket mera än att motorn bytts.

UBI har alltid varit duktiga på trailers utan att spelen varit speciellt bra, men när denna på Good & Evil 2 visades upp klättrade ändå hypen upp.

Sen har man önskespel som aldrig kommer. Ett Wipeout i Unreal Engine. Ett nytt Portal. Eller ett spel med fysik. Eller en stad där alla dörrar går att öppna.

Medlem

Allt Blizzard släppte efter WC2 var av absolut intresse, men när de utannonserade WoW, och man fock se första bilderna...
Jag Såg, och jag Visste...den Koreanska betan bekräftade allt; det här var ett spel jag skulle förlora mig i en lång tid framöver i, och t.o.m. det skulle visa sig vara en underdrift.

Slutade spela det under expansionen efter Legion, rejält mättad, och upptäckte istället allting annat jag missat på marknaden genom åren.
Nu finns det gott om spel jag längtar efter, men tiden har lärt mig att vara skeptisk, och spelindustrin är inte vad den en gång var. Spel ser ofta fantastiska ut i ett tidigt skede, men lever sällan upp till förväntningarna.
För stunden trånar jag lite efter Light No Fire, då jag verkligen vill ha något som verkligen utnyttjar potentialen i ett stort survival-spel, som innehåller både handling och byggelement. Hade gjort nästan vad som helst för ett Conan Exiles 2!

Medlem

Oj, svår fråga! Warcraft 3 och Diablo 3 ligger nog i topp. Det förstnämnda levde upp till förväntningarna och det andra gjorde det inte.

Minns även hur jag satt och stirrade på skärmdumpar och var aktiv på ett svenskt Elder Scrolls-forum innan Oblivion. Trånade rejält i säkert ett år. Det levde också upp till förväntningarna.

De senaste åren är Crusader Kings 3 ett av de spel jag sett fram emot mest. Och det blev precis så bra som jag trodde.

Jag var också rejält hypad över Baldur's Gate 3 och det överträffade helt vad jag förväntade mig.

Medlem

Red Dead Redemption 2, Max Payne 3, God of War Ragnarök och Spider-Man 2.

Medlem

Jag var jävligt hajpad inför släppet av Guild Wars 2 och det levde upp till förväntningarna kan jag väl konstatera så här X-antal tusen timmar senare.

Skriv svar