Diskutera – Spelet du sett allra mest fram emot?

Medlem

Mitt starkaste minne av att längta efter ett spel var det jag kände inför Command & Conquer: Red Alert.

Hypen man kan känna som tonåring är svår att slå. Jag var 15 år och när det äntligen släppts och jag kunde åka till Åhléns i Norrköping och köpa det så var det helt otroligt. Minns också att kvinnan i kassan kommenterade till sin kollega att "det var väldigt populärt att köpa det här spelet idag". Jotack.

Jag minns också att jag var otroligt peppad på Command & Conquer: Tiberian Sun.

Medlem

Metroid Prime 4.

Medlem

Final fantasy X.... Blev sjukt besviken. Hade spelat 7,8 och 9 så fingrarna blödde. Fanns ett extremt djup i dom spelen. Ville verkligen tycka om 10:an men det var alldeles för platt. Utforskande kändes meningslöst, designen var plastig och huvudpersonen var en råtönt. Där dog FF gör mig och har inte hittat tillbaka än.

Medlem

Nog har väl Half-life 3 varit skyhögt i mitt sinne bra länge men efter läckorna av storyn osv att de aldrig kommer släppa hl3 så är hypen borta.

Nu är min hype enbart inför Silksong!

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mass Effect utan tvekan! Fortfarande min favoritserie och jag var med sedan första spelet med ett recensionsex.

Medlem

Duke Nukem Forever - Blev också en riktig besvikelse.
Half Life 3 - Längtar fortfarande
Skyrim - Blev ju riktigt bra också
Mass Effect 2 & 3 - Älskade ettan och ville bara ha mer.

Medlem

Det måste ändå vara Zelda 3 (a link to the past). Längtan var enorm när man satt och bläddrade i Super Power eller vad nu tidningen hette. Det fina var att det levde upp till hypen också till skillnad från majoriteten av dagens spel.

Spelar om det på min Steam Deck nu.

Medlem

Cyberpunk 2077 utan tvekan. Det var plågsamt hur mycket jag längtade de sista två åren.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag såg fram väldigt mycket emot Castlevania till Dreamcast

Dök upp ett youtube-klipp om det häromdagen, det högg till lite faktiskt.

Sedan såg jag fram emot Final fantasy XII och blev tyvärr extremt besviken när jag spelade det.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Final fantasy X.... Blev sjukt besviken. Hade spelat 7,8 och 9 så fingrarna blödde. Fanns ett extremt djup i dom spelen. Ville verkligen tycka om 10:an men det var alldeles för platt. Utforskande kändes meningslöst, designen var plastig och huvudpersonen var en råtönt. Där dog FF gör mig och har inte hittat tillbaka än.

Förstår inte varför Tidus skulle vara mer av en tönt än någon av de andra huvudkaraktärerna. Rent objektivt tog FFX rejäla kliv med dialogen i ett jrpg och hur individerna reagerar med varandra.
Själv gillade jag designen och settingen som var lite mer paradis-ö än tidigare spel. Även bra drag i striderna till skillnad från framförallt FF9, herregud vad segt det är i jämförelse.
Magiskt soundtrack och production values som verkligen var topp of the line också.
Men ja, mer linjärt än de tidigare spelen.

Medlem

Burning Crusade och Bad company 2 är nog vad jag skulle säga.

Nu på senare är det God of War Ragnarok då jag inte har en Ps5 utan fått vänta på pc versionen. Även Ghost of Tsushima. Gta 6 så klart

Medlem

Svårt att bygga hype som Rockstar gör. GTAV och RDR2 ligger väldigt högt upp på den listan. Framför allt RDR2 för att man insåg att de faktiskt skulle leverera det som visades i videos innan release.

Halo 3 hypen var ju rätt stor också.

Skriv svar