NHL 25
Knappast.
Det har inte kommit ett NHL till PC sedan NHL 09, vilket är mer än 16 år sedan. Jag vill minnas att det redan då var en alldeles för liten skara som faktiskt spelade det på PC. Själv har jag inte spelat NHL på dator sedan NHL 2001.
Var det inte då media började prata om att PC är döende? Dom borde kanske ta en titt och se om dom kanske borde börja igen.
Kollade flera recensioner på Youtube också. Alla sa samma sak... Väldigt lite skillnad mot föregående år, precis som vanligt, trots att man slopat föregående generation konsoller. Värt om man inte köpt spelet på 5 år men annars är det lite samma lika.
Tycker känslan i gubbarna eg är ganska dålig dessutom. Allt går långsamt och bara att vända sig om är smidigt som en buss. Jämför ex spelets McDavid mot verkligheten, inget är i närheten samma. Kolla på FIFA (eller FC25 numera) där känslan när man springer, tar emot eller dribblar bollen är helt överlägsen och mycket mer verklighetstrogen.
Tänkte uppgradera min Xbox till Series X. Nu hoppar jag både det och sitter lugnt kvar med NHL 24 som trots allt är skoj att lira med polare.