Valve: Ny Steam Deck varje år "inte schysst" mot kunderna
Någon Steam Deck 3 kommer då aldrig att släppas i alla fall..... ... ....
Varför inte?
Varför inte?
Team Fortress 3, Portal 3, HL2: Episode 3, Left for Dead 3, Half-Life 3, Dota 3, osv.
Den drivs väl av Z1 och Extreme, som nu kommit i en Z2 så Steam Deck 2 lär använda den. Så i början/mitten av nästa år kanske den lanseras. Steam Deck 2 alltså. För Z2 tyckte jag läste ska börja användas i början av nästa år.
Nej, nu förväxlar du den med ROG Ally / Legion Go.
Steam Deck har en custom SoC då Valve ville ha ett chip som är mer energieffektivt vid låg strömförbrukning.
Nej, nu förväxlar du den med ROG Ally / Legion Go.
Steam Deck har en custom SoC då Valve ville ha ett chip som är mer energieffektivt vid låg strömförbrukning.
Förväxlar dem inte med någon, trodde bara de alla tre hade AMD. Men ok de tar fram sin egna alltså? Då kan den ju komma lite närsom med andra ord. Får se om jag blir mest intresserad av en Steam Deck 2 eller ROG Ally 2 då. Om de inte har samma chip kan de ju skilja rätt rejält i prestanda antar jag. Så ska bli spännande att se.
Man ska njuta av hårdvaran som redan finns tycker jag! Varför ska man hela tiden vänta på bättre och bättre ?
För annars hade vi suttit med peak NES fortfarande och datorer med disketter.
Haha, love it!
Förväxlar dem inte med någon, trodde bara de alla tre hade AMD. Men ok de tar fram sin egna alltså? Då kan den ju komma lite närsom med andra ord. Får se om jag blir mest intresserad av en Steam Deck 2 eller ROG Ally 2 då. Om de inte har samma chip kan de ju skilja rätt rejält i prestanda antar jag. Så ska bli spännande att se.
Steamdeck har bara zen 2 och 4 kärnor. z1 extreme använder zen 4 och har 8 kärnor
Zen 4 är typ 20% snabbare i samma frekvens vid samma kärnantal om man jämför med zen 2.
Grafikdelen är även kraftfullare på z1 extreme.
Det är amd som gör båda, men den i steamdeck är specialanpassad för valves önskemål och inget ex asus kan köpa. Typ som processorerna i moderna playstation och Xbox. Amd men special för kunden.
Kommer heta Steam Deck XL eller något sånt istället.
It´s a me
Steamdeck har bara zen 2 och 4 kärnor. z1 extreme använder zen 4 och har 8 kärnor
Zen 4 är typ 20% snabbare i samma frekvens vid samma kärnantal om man jämför med zen 2.
Grafikdelen är även kraftfullare på z1 extreme.
Det är amd som gör båda, men den i steamdeck är specialanpassad för valves önskemål och inget ex asus kan köpa. Typ som processorerna i moderna playstation och Xbox. Amd men special för kunden.
Ah, då är jag med. Men låter ändå som Z-serien har bättre prestanda. Men Decken har designen och styrplattorna till sin fördel! Skulle nästan behöva hålla dem båda i handen för att kunna välja. Kanske är nästa generation närmare varandra i prestanda också så det blir ännu mindre gap och mindre anledning att välja utifrån det bara.
De har designat den tillsammans med AMD, den tillverkas av AMD. Ally och Go har Z1/Extreme
För annars hade vi suttit med peak NES fortfarande och datorer med disketter.
Många gör fortfarande det.
Man ska njuta av hårdvaran som redan finns tycker jag! Varför ska man hela tiden vänta på bättre och bättre ?
För att kunna göra det man vill på den
Steam Deck 1 är jätte bra och fungerar till många spel, men inte alla. Så är ju det. Hade den klarat alla spel jag vill köra på den hade jag inte brytt mig, och vill inte modda ner de spelen heller, för då väntar jag hellre och kör det på datorn när jag är hemma. Men de som funkar på steam deck är väldigt praktiska och kan snabbt hoppa mellan pc och steam deck beroende på vad man gör.
Helt rätt beslut att inte släppa årligen nya uppgraderingar.
Tänk den dag alla spel sömnlöst fungerar på en bärbar konsol i minst 60fps. Jag spelade nyligen Tomb Raider (2013), nyköpt på steam för några tior. På datorn i 4K max settings ser det ju ut som ett ps5 spel eller sent ps4 pro spel, hyffsat snyggt.
Fortsatte idag på samma save i tv soffan och kunde spelare vidare med 60fps på Steam Decken. Det är precis samma gameplay som på datorn men grafiken ser utdaterad ut men det var ju lika kul att spela ändå.
Jag blir ofta imponerad över hur smidig Steam Deck är.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Många gör fortfarande det.
Många? Tror det är väldigt få som inte anammar ny teknik utan nöjer sig.
Många? Tror det är väldigt få som inte anammar ny teknik utan nöjer sig.
Jag skojade lite men ”få” är relativt. Läste att japanska tjänstemän ganska nyligen slutade med disketter. Det bör ju ha varit ett antal tusen datorer. Och i brasilien tillverkas fortfarande sega master system på licens.
Jag skojade lite men ”få” är relativt. Läste att japanska tjänstemän ganska nyligen slutade med disketter. Det bör ju ha varit ett antal tusen datorer. Och i brasilien tillverkas fortfarande sega master system på licens.
Jaha sorry plockade inte upp det. Ändå intressant att Japan hållit fast så länge vid förlegad teknik. Men å andra sidan är det arbetsplatser och inte personliga val det rör sig om och visst det släpps väl spel till typ Dreamcast också men det är ju mer retrovurmande och inte direkt vägran att gå vidare eller anamma nyare teknik. Men visst finns de, och det är väl bra för dem, men de flesta av oss vill ju ha nyare och bättre teknik med tiden.
Team Fortress 3, Portal 3, HL2: Episode 3, Left for Dead 3, Half-Life 3, Dota 3, osv.
Har Valve någonsin släppt ens en version 2 när det kommer till hårdvara? Steam Machine, Controller, Link, Valve Index. Tror vi ska vara glada om vi får en Steam Deck 2.