Skakiga Switch 2-rykten: visas i januari, släpps i mars

Medlem
Skrivet av magma:

Nintendo måste ha väldigt roligt åt våra gissningslekar
Jag hoppas på lansering nu jan-mars 2025.

Haha ja, ibland tror en ju att Nintendo faktiskt hänger på olika forum och skrattar åt våra våndor

Skrivet av Gertzy:

Nej, det är uppenbarligen en väldigt enstörig person som inte är värd att "diskutera" med. Snarare är det som att stånga sig blodig mot en vägg. Han ställer ofta samma frågor om och om igen i Switch 2-tråden och hur många gånger jag än svarar och förklarar samma sak verkar det inte gå in. Efter ett litet tag återkommer han ändå med samma frågor... och likställer det med att jag rapporterar om rykten (som detta) som att jag inte har källkritik trots att jag förklarar att bara för att jag rapporterar om något så säger jag inte att det är fakta. Bara att se inlägget ovan nu, han är besatt av att skriva ned mig bara för att jag inte håller hans "höga journalistiska nivå" och detta måste han alltså fråga om och klaga på lite då och då. Dagisbarn förstår snabbare. Så ja, bara att ignorera framöver och diskutera med folk som faktiskt vill prata om spel, konsoler och allt som hör dem till och inte bara klaga och bråka i onödan.

Jag tror vi befinner oss på... lite olika plan, ja.

Skrivet av Ugglan:

Onödig kommentar, istället för att gnälla på fz och gertzy så fokusera på positiva saker

Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte helt med (surprise!). Jag "gnäller" på FZ för att jag tycker något görs dåligt, något jag gärna skulle se en förbättring på. Att jag "gnäller" beror på att jag gillar sajten, annars hade jag inte brytt mig till att börja med. Du (eller FZ) behöver så klart inte hålla med, jag uttrycker bara min åsikt. Jag kan hålla med om att jag kunde ha uttryckt mig lite mindre spetsigt i början, men min poäng är ändå att man måste kunna kritisera även saker man gillar.

Samtidigt: jag är väldigt "rak" i mina åsikter och det får man så klart tycka vad man vill om. Och det gör ni, för jag hamnar i skottlinjen rätt så ofta imho😅😂

Dessutom: är det inte den andra nissen som gnäller mest på mig? Jag har enbart ifrågasatt personens förmåga till källkritik/kritiskt tänkande, men hen har gått på mig med personangrepp både i denna tråd och tidigare. Om bara hälften vore sant skulle jag va en riktigt hemsk jävel, typ i nivå med Hitler (nåja) 😅😂

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte helt med (surprise!). Jag "gnäller" på FZ för att jag tycker något görs dåligt, något jag gärna skulle se en förbättring på. Att jag "gnäller" beror på att jag gillar sajten, annars hade jag inte brytt mig till att börja med. Du (eller FZ) behöver så klart inte hålla med, jag uttrycker bara min åsikt. Jag kan hålla med om att jag kunde ha uttryckt mig lite mindre spetsigt i början, men min poäng är ändå att man måste kunna kritisera även saker man gillar.

Dessutom: är det inte den andra nissen som gnäller mest på mig? Jag har enbart ifrågasatt personens förmåga till källkritik/kritiskt tänkande, men hen har gått på mig med personangrepp både i denna tråd och tidigare. Om bara hälften vore sant skulle jag va en riktigt hemsk jävel, typ i nivå med Hitler (nåja) 😅😂

Kan hålla med om att kritisera clickbait-artiklar, men att hålla på så jävla mycket mot en forumit/hobbyist som skriver på kul är en annan grej.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skrivet av FejkFejksson:

Kan hålla med om att kritisera clickbait-artiklar, men att hålla på så jävla mycket mot en forumit/hobbyist som skriver på kul är en annan grej.

Skulle kunna argumentera för motsatsen också, men men, point taken.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha ja, ibland tror en ju att Nintendo faktiskt hänger på olika forum och skrattar åt våra våndor

Vid det här laget tror jag Nintendo siktar på årets flopp med deras mysterier

Fragtjuv

Äger ingen Nintendo-konsol idag och är ganska säker på att det inte blir någon Switch 2 för mig heller. Däremot tycker jag alltid att det är kul när teknik eller konsoler visas upp för första gången så det ska bli kul att se Switch 2 vad det lider.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av sealc:

Gissar på ett tillkännagivande i januari, avtäckning i mars och release till hösten. Då hinner de köra ett par varv med kampanjer under sommaren på alla diverse expos och konferenser.

De har ju ärligt talat inte så bråttom. Switch säljer mer än bra forfarande och vissa, inklusive mig själv, köpte en nyligen då barn inte alls bryr sig om prestanda. Då barnfamiljer lär vara primär målgrupp, i alla fall utanför Japan, tror jag de tar sin tid.

Switchen är ju otroligt nog fortfarande en rolig konsol men ett gigantiskt utbud.

Hoppas jag har fel då jag gärna köper mig en egen redan till våren!

Hoppas fortfarande på releasen i mars, men annars så håller jag nog ändå med, för min personliga del spelar det ingen roll om den kommer först nästa höst. Men tror Nintendo behöver få igång sitt momentum igen nu, så tror det vore hög tid att släppa den i mars..

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Samtidigt: jag är väldigt "rak" i mina åsikter och det får man så klart tycka vad man vill om. Och det gör ni, för jag hamnar i skottlinjen rätt så ofta imho😅😂

Det finns bra mycket bättre sätt att ge konstruktiv kritik 😉
Absolut är det enkelt att säga ”jag är rak och säger mina åsikter” men det är som jag brukar säga till mina barn: har du inte något bra att säga, så säg det inte.
Jag tycker verkligen man ska kunna säga till FZ, och tipsa om förbättringar osv, det skulle ingen ta illa upp för. Men att bara gnälla och kasta otrevligheter omkring sig gör ingen som helst nytta. För allas trevnad så ber jag dig tänka till ytterligare en gång innan du trycker på sänd.
Trevlig kväll!

Skrivet av Ugglan:

Det finns bra mycket bättre sätt att ge konstruktiv kritik 😉
Absolut är det enkelt att säga ”jag är rak och säger mina åsikter” men det är som jag brukar säga till mina barn: har du inte något bra att säga, så säg det inte.
Jag tycker verkligen man ska kunna säga till FZ, och tipsa om förbättringar osv, det skulle ingen ta illa upp för. Men att bara gnälla och kasta otrevligheter omkring sig gör ingen som helst nytta. För allas trevnad så ber jag dig tänka till ytterligare en gång innan du trycker på sänd.
Trevlig kväll!

Japp, kunde (borde) ha lagt fram det trevligare -- absolut. Skrev det redan i inlägget du citerade. Poängen jag framförde still stands, though. Trevlig kväll på dig med

12
Skriv svar